מחקר: מכוניות חשמליות יגדילו את הזיהום בסין
מחקר חדש מגלה כי הצפת שוק הרכב הסיני במכוניות חשמליות עלולה דווקא להגדיל את זיהום האוויר, מאחר שהחשמל מיוצר בתחנות פחמיות מזמהות. הפיתרון: ייצור חשמל "נקי"
מכוניות חשמליות שומרות על הסביבה? לא בכל מקרה. מחקר חדש שנערך על-ידי המעבדה הראשית של משרד האנרגיה האמריקני, יחד עם אוניברסיטת צ'ינגהוואה (Tsinghua) הסינית, בדק את ההשפעות הסביבתיות האפשריות שיגרום שיווק רחב-היקף של מכוניות חשמליות בסין. המחקר מצא כי אם תמשיך סין לייצר חשמל כפי שהיא עושה כיום, באמצעות פחם, עלולה פליטת המזהמים להחמיר משמעותית.
- רוצים מכוניות ידידותיות - אבל לא בכל מחיר ב-2020: 5% מכלי הרכב בארה"ב יהיו חשמליים
- שי אגסי נגד עולם הרכב, סיבוב 3
תוצאות המחקר מצביעות על כך שרכישה המונית של מכוניות חשמליות בסין, תעלה את פליטת המזהמים בעוד 20 שנים. המחקר מצביע על-כך שרמת פליטת הפחמן הדו-חמצני (CO2), עלולה לשלש עצמה, ואף לגדול פי 10 מהמצב ב-2008. במקרה של תחמוצות החנקן (NOX), הערכים עלולים להכפיל עצמם. כל זאת מאחר שמרבית החשמל מיוצר בסין באמצעות תחנות כוח הפועלות על פחם.
המחקר, המעריך כי מכוניות חשמליות יהפכו למאוד פופולריות בסין כבר בעשור הקרוב, משווה בין רמות הפליטה של התחבורה בסין ב-2008, לנתונים עתידיים משוערים ב-2030. מסקנתו אינה מפתיעה - מדינות העומדות בפני הרחבה ניכרת של סך כלי הרכב החשמליים על כבישיהן, אמורות לקחת בחשבון את פליטת הזיהום מתחנות כוח פחמיות.