ימאהה סופר טנרה - אופנוע הרפתקה חדש
היצע הדגמים בקטגוריית אופנועי תיור והרפתקה גדולים, הולכת ותופחת. גם ישראל נשכרת מכך, עם הגעתו של הימאהה סופר-טנרה החדש. וגם לדוקאטי יש מה לומר
שוק אופנועי התיור-הרפתקה מתעורר. חברת מטרו, יבואנית אופנועי ימאהה לישראל, מתחילה בשיווק ה-XTZ1200 סופר-טנרה - אחד הדגמים היותר חשובים עבור היצרנית היפנית בשנים האחרונות. מחירו יעמוד על 135 אלף שקלים, ובכך יהיה נמוך משמעותית ממתחרהו הגדול, ב.מ.וו R1200GS.
הסופר-טנרה בהופעת בכורה מקומית (תצלום: גלעד קוולרצ'יק)
בעזרת הסופר-טנרה החדש, מנסה ימאהה להשיב עטרה ליושנה, בדרך הבדוקה והכה-מוכרת בתעשיית הרכב: גיוס שם אפוף-מיתוס מהעבר. הסופר-טנרה המקורי, בנפח 750, היה דגם דו-שימושי שנשען על ההצלחה של ימאהה במירוצי פריז-דקאר דאז. ההצלחה השיווקית הייתה גדולה, וקהל האוהדים המסור בשנות ה-90 היה עצום.
כעת, אחרי הפסקה ארוכה, חוזר השם - אבל כשהוא משודך לאופנוע אחר לגמרי: כלי גדול וכבד עם מנוע בנפח 1.2 ליטר, המכוון ישירות אל האופנוע המצליח ביותר באירופה – ב.מ.וו R1200GS. המפרט כה דומה, עד כי אין הרבה מקום לספק לגבי היעד אותו הציבה ימאהה לעצמה בתכנון האופנוע החדש. גם כאן נמצא ממדים גדולים, מיכל דלק ענק, הספק מרבי (זהה) של 110 כ"ס, משקל כבד (מאד, 262 ק"ג), ורכיבים מתקדמים כולל שימוש נרחב באלקטרוניקה.
יבואני ימאהה תולים תקוות רבות בדגם החדש, ללא קשר לנפח המכירות הצפוי להיות מצומצם - לא יותר מכמה עשרות אופנועים בשנה. בשלב ראשון ישווק כאן הסופר-טנרה במהדורה ראשונית מוגבלת (המכונה בפשטות First Edition), הכוללת שלושה ארגזי-מטען יעודיים, במחיר של 135,000 שקל. נמוך בכ-35 אלף שקל ממחיר הב.מ.וו R1200G.
ובינתיים, בשקט בשקט, החל אצלנו ממש בימים אלה שיווקו של דגם תיור-הרפתקה נוסף, הפעם מבית דוקאטי: מולטיסטראדה 1200. מדובר באופנוע מתקדם ביותר, בעל נטיית-כביש חזקה יותר מהאחרים בקטגוריה, אשר - בנוסף לאלקטרוניקה, לבקרת המיתלים ומערכות העזר השונות - מתהדר גם בתפוקת מנוע הניתנת לבחירה, מ-120 ועד 150 כ"ס.
מחיר דגם הבסיס של המולטיסטרדה, ללא המיתלים בעלי הכוונון האלקטרוני, עומד על 153 אלף שקל. מחיר גרסה מאובזרת עם כל התוספות והמיתלים המתקדמים המתכווננים יגיע ל-189 אלף. יבואני דוקאטי מקווים למכור 10-20 כלים בשנה.