בכיר בקסיו חוזה: תמונה מושלמת בכל לחיצה
מסכי מגע? קישוריות wifi? מצלמות DSLR? כל אלו לא מעניינים את קסיו, לדברי מנהל השיווק של החברה. בראיון בלעדי ל-ynet, הוא מציג את עתיד המצלמה הקומפקטית כפשוט בהרבה: "מצלמות ידידותיות מאי פעם, שיציגו תמונה מושלמת בכל לחיצה"
אזור אסיה ואפריקה בחברה נמצא תחת אחריותו של אדם אחד הדינורי ג'ו דוג'ו, מנהל השיווק של החברה. באחריותו לקשר בין צוותי הפיתוח ומהנדסי קסיו, ובין השווקים והצרכנים, והוא זה שמסייע להחליט אילו מצלמות יפותחו, ואילו דגשים טכנולוגיים יהיו בהן.
ניתן לומר, שיש לו השפעה ישירה על המצלמות שבכיסכם, ועל אלו שיחליפו אותן בעתיד. דוג'ו ביקר לאחרונה בארץ, והפתיע את ynet בחזונו: פשטות, נגישות וידידותיות - על פני תיחכום ועומס טכנולוגי.
מדוע רק מצלמות פוקט?
קסיו היא היצרנית היחידה מבין חמש הגדולות אשר מציגה כמעט רק מצלמות קומפקטיות זעירות. בעוד ניקון, קנון, אולימפוס והאחרות מציגות גם דגמי סופרזום ומבחר מצלמות DSLR ברמות שונות – קסיו נצמדת למצלמות פוקט, ותו לא.
כששאלנו את דוג'ו מדוע החברה לא מתרחבת לקטגוריות נוספות, ענה כי החברה דבקה במצלמות קומפקטיות משום שזו המומחיות של החברה.
"אנו יוצרים מצלמות קומפקטיות ממגוון סוגים, ושוקדים על תכנון חדשות כל הזמן. אנו מחפשים אפשרויות ורעיונות חדשים לפיתוח בתוך קטגוריה זו. בשלב זה אין החברה מתכננת להתרחב לקטגוריות נוספות".
בניגוד ליצרניות אחרות, קסיו גם לא ממהרת לפתח מצלמות מקושרות בעלות קישוריות WiFi. מאלודה, יבואנית המותג, נמסר כי רכיבי קישוריות נפרדים פשוט אינם נמכרים, והצרכנים מעדיפים בשלב זה, להעלות את התמונות לרשת בעצמם.
תמונה איכותית? לא במצלמות סלולריות
גם מצלמות טלפונים סלולריים אינן מאיימות על קטגוריית המצלמות הקומפקטיות, לדברי דוג'ו. "גם קסיו מפתחת טלפונים סלולריים, ויש הבדל מהותי בין מצלמת פוקט ובין מצלמת הסלולרי". אמר.
"ההבדל הוא יותר מסוגיה טכנית הקשורה לגודלה של העדשה ואיכותה. מצלמה דיגיטלית זקוקה לכוח עיבוד ייחודי, אשר יאפשר עיבוד תמונה מתקדם ואת מגוון היכולות ועשרות תוכניות הצילום – דברים אותם לא יכולים, בשלב זה, להעניק חיישני התמונה של המצלמות הסלולריות". הבכיר אמר גם שחיישן שכזה גם עשוי לייקר משמעותית את הטלפון, ולהפוך אותו לפחות זמין לצריכה המונית.
על אף שמעבדי הסלולר הולכים ומתקדמים, ומציגים יכולות משופרות, עדיין מדובר במעבדים שלא מסוגלים להעניק את מכלול היכולות של מעבדי מצלמה קומפקטית. "יתרה מזאת, מדובר במעבדים שפועלים בצורה שונה מאוד ברמת העיצוב והמבנה", הוסיף. לראייתו של דוג'ו, הצרכן רוצה איכות תמונות גבוהה יותר, ויותר תכונות, אשר המצלמות הסלולריות לא מסוגלות לספק לו.
העתיד: תמונה מושלמת, אפס מעורבות של הצלם
היות וקסיו מתמקדת במצלמות קומפקטיות, פיתחה החברה מומחיות בקטגוריה זו. כשנשאל דוג'ו כיצד יראה העתיד של קטגוריה זו, לאור היכרות החברה עם
לקוחותיה, הפתיע ואמר "התשובה לשאלה זו הביאה אותי לישראל".
לדבריו, החברה מקיימת מגע צמוד עם לקוחותיה במטרה לאפיין את הדגמים הבאים. החזון שלו לא מתייחס למסכי מגע, קישוריות ותכונות אחרות, שלהן ערך קוסמטי בלבד, לדעתו. "העתיד הוא בפשטות הפעלה, מצב בו המשתמש לא יצטרך לעשות דבר פרט למימוש שמה של הקטגוריה: לכוון ולצלם".
דוג'ו המחיש זאת דרך מצלמה חדשה מסדרה Z של החברה, בה מצב פעולה Premium Mode אשר מנתח את כל רכיבי התמונה עוד בטרם הצילום: תאורה, זיהוי תנועה ופנים, איזון לובן, הבלטת צבעים, פיצוי חשיפה ואפקט מתאים. "כך יכול המשתמש להוציא תמונה יפהפיה בכל פעם - מבלי להתעמק בתפריטים או באפשרויות", אמר.
מצב הצילום מסוגל גם להשתמש בחלקים מהגדרות התמונה הקבועות של מצבים קבועים מראש במצלמה, כדי להרכיב יחד תמונה מיטבית.
החברה שואפת לשמור על רמת מחיר נמוכה מאוד, ולמכור את המצלמות המתקדמות ביותר שלה במחירים של פחות מ-500 שקלים. מתוך כך, העתיד לפי קסיו הוא מצלמה ידידותית יותר וזולה יותר. בנוסף, בעתיד הקרוב צפוי להשתלב במצלמות החברה מעבד תמונה חדש, ולו טווח דינמי משופר, אשר ביכולתו לשפר את האיכות גם בזום גבוה.
מדוע לא משולבים מקרני מולטימדיה במצלמות?
כששאלנו את הבכיר מדוע קסיו, אשר בנוסף למצלמות, מייצרת גם מקרנים מתקדמים ממגוון סוגים, אינה משלבת מקרן במצלמותיה (בדומה לסדרת S2000P של ניקון), אמר כי החברה פשוט אינה מפתחת בכיוון זה.
ההחלטה נראית תמוהה בעינינו, שכן היתרון של צילום והקרנה מיידית על כל משטח היא ללא ספק יתרון שימושי. מאידך, יתכן שהשיקול של החברה הוא כלכלי: מצלמה עם מקרן עולה בשלב זה, מעל אלפיים שקלים – בעוד כמעט כל מצלמות החברה עולות כ-500 שקלים.
למה קסיו אינה דוברת עברית?
דווד אלון, מנכ"ל אלודה, אשר מייבאת את מותגי אולימפוס וקסיו, אמר כי מצלמות קסיו מכוונות בדיוק לנקודה אליה מתקדם שוק הפוקט הישראלי. "הציבור רוצה תמונה יותר טובה", אמר ל-ynet. כשנשאל האם מצלמות קסיו צפויות לקבל תמיכה בעברית בדומה למצלמות אולימפוס, ענה שהחברה שוקלת זאת, אבל תלוי באיזו מצלמה מדובר.
"מצלמות רבות מצריכות חפירה בתפריטים כדי למצוא את מצב הצילום המתאים והרצוי להם. מצלמה בה אפשר לקבל תמונה מיטבית בלחיצה אחת, לא מחייבת התעסקות בתפריטים ולכן לא מצריכה תמיכה בעברית", הסביר.
ישראל כשער לעולם
אלון הסביר כי השוק היפני הוא שמניע את תעשיית הצילום העולמי, בדגש על קטגוריית הקומפקטיות. "היפני הממוצע מצלם פי עשרים מהישראלי הממוצע", אמר. המצלמות שפותחו עבור השוק היפני היו מורכבות וטעונות באינספור טכנולוגיות, יכולות ואפשרויות הפעלה.
כך הפכה קסיו לאחת המובילות בשוק זה בתוך יפן. הצרכנים מחוץ למדינה, לרבות הישראלים, רוצים את המוצר הסופי בצורה פשוטה בהרבה: פחות גאדג'ט ויותר מצלמה. מאידך, עדיין חשוב לצרכן הישראלי שיהיו במצלמה שלו גם פיצ'רים מעניינים וחדשניים.
ועל כן הגיע מר דוג'ו לישראל. הוא סבור כי הצרכן הישראלי יכול להוות שער לעולם עבור קסיו, ולתת לענקית היפנית תובנות חשובות אודות הזרמים בשוק האירופי ומעבר לו, ככלי לממש את חזון החברה: צילום פשוט וידידותי יותר, ללא יומרות ותוספים.