שתף קטע נבחר
 

הביטוח התייקר - מכירות דו-גלגלי בירידה חדה

שוק הקטנועים והאופנועים לא התאושש עדיין מייקור פרמיית ביטוח החובה. בחמשת החודשים הראשונים נרשמה ירידה של יותר מ-16%, ובחודש מאי בלבד צללו המכירות ב-22% לעומת החודש המקביל ב-2009

שוק המכוניות מזנק מעלה, שוק הרכב הדו-גלגלי צונח בחדות. ירידה ניכרת של כ-22% נרשמה במכירת אופנועים וקטנועים במהלך חודש מאי השנה, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. כך עולה מסיכומי הרישוי של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי. לפי דו"ח הרישוי, עלו במהלך חודש מאי רק 995 כלים דו-גלגליים חדשים על כבישי ישראל. עם זאת, היבואנים מעריכים כי יש להוסיף לנתון זה כ-600 כלים שנמכרו אך לא נרשמו. במקרה כזה נמכרו החודש כ-1,600 כלי רכב דו-גלגליים, לעומת 2,132 כלים במאי 2009.

 

גם בדיקת הנתונים מראשית השנה, אינה מעודדת. בחמשת החודשים הראשונים עלו לכבישי ישראל בין 5,400 ל-6,000 כלי רכב דו-גלגליים חדשים, לעומת יותר מ-7,200 כלים שעלו לכביש בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של יותר מ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

בענף הדו-גלגלי תולים את הירידה במכירות בעיקר ברפורמה שהנהיג משרד האוצר בביטוח החובה לאופנועים - רפורמה שגרמה להתייקרות של עשרות אחוזים למרבית הרוכבים, ובעיקר הצעירים שבהם. מרביתם רוכשי קטנועים, האחראים לרוב הכמעט-מוחלט של מכירות הרכב הדו-גלגלי בישראל כיום. התוצאה הישירה מתבטאת בירידה ניכרת במספר הכלים החדשים שנמכרים בשוק.

 

ירידות בולטות במיוחד נרשמו בכלים בנפחי 125 סמ"ק הפופולריים ביותר, ובין 125-250 סמ"ק, הקטגוריה השניה בחשיבותה. בשתי קטגוריות אלה נרשמה ירידה של בין 20 ו-25%. המותג המוביל במכירות מאז ראשית השנה ממשיך להיות סאן יאנג עם כ-2,500 כלים, והוא מקדים את קימקו עם כ-1,850 יחידות.

 

יש לציין כי בשוק המכוניות המגמה הפוכה: בחמשת החודשים הראשונים זינקו המכירות של רכב חדש ב-36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - יותר מ-82 אלף, מול כ-60 אלף אשתקד. בשוק הרכב מעריכים כי יתכן שהשנה יחצה שוק הרכב החדש לראשונה את רף ה-200 אלף. בחודש מאי בלבד נרשמה עליה של כ-40% לעומת מאי 2009.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פחות ופחות
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים