שתף קטע נבחר
 

ג'ילרה נקסוס 300 - יקר, אבל שווה?

כמו מרבית קטנועי ה-300 בישראל, גם הנקסוס של ג'ילרה סובל ממדרגות ביטוח גבוהה להחריד, המצורפת לתג-רכישה גבוה בפני עצמו. האם יש תמורה ליוקר?

ג'ילרה היה שם מפואר בעבר הרחוק, אימת מסלולי מירוצים. היום, למעלה מחצי מאה מאוחר יותר ולאחר שנרכשה על-ידי קונצרן פיאג'ו, מייצרת החברה קטנועים בלבד. מה כן נותר? תדמית ספורטיבית שמוצמדת לארסנל הכלים בנפחים שונים, כדי לבדלם משאר קטנועי הקונצרן הענק - עימם הם חולקים בסיס מכני. וכעת, לרגל חגיגות 100 שנה ללידת המותג, משווקים הכלים בצבעי דגל איטליה - ירוק, אדום ולבן.

 

משפחת נקסוס (Nexus) היא הספורטיבית ביותר של גי'לרה, וכוללת שלושה נפחי מנוע של 125 סמ"ק (שאינו מיובא ארצה), 300 ו-500 סמ"ק. כדי לגלות מה נותר מהתדמית הספורטיבית, וכדי לברר עד כמה הירוק-אדום-לבן עושה לנו את הבוקר, לקחנו למבחן את ה-300, המצויד ביחידת מנוע שמשמשת לא מעט כלים אחרים בקונצרן.

 


 

השורה התחתונה

יש לנקסוס 300 מספר יתרונות בולטים, ומספר זהה פחות או יותר של חסרונות מהותיים לא פחות. בצד החיובי אפשר למנות את העיצוב הנהדר לטעמנו, את מערך המיתלים היוצא מהכלל, התנהגות כביש מעולה, טווח נסיעה נדיב במיוחד ויחידת מנוע-ואריאטור מרשימה. בצד השלילי יש ביצועים שאינם טובים מקטנועי 250, בעוד שמעבר לנפח מנוע "מעל-250", גורר קפיצה משמעותית בעלות ביטוח החובה. ואפרופו כסף, מחיר הרכישה גבוה למדי. בנוסף, תא המטען קטן ומושב הרוכב גבוה מדי.

 

בסופו של יום, הנקסוס 300 יקסום כנראה רק לבודדים, עבורם הקטנוע הוא רצון ואמירה, יותר מאשר צורך. אם אתם מעוניינים ביביטו בכם ללא הרף, הוא בהחלט מספק. אם אתם זקוקים לקטנוע כאמצעי ניוד יומיומי, לא חסרות אופציות שמעניקות תמורה עדיפה למחיר.

 

חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע.


גילרה נקסוס

ג'ילרה נקסוס
  ג'ילרה נקסוס 300
מנוע 278 סמ"ק, הזרקת דלק, קירור מים
הספק מרבי 22 כ"ס
מיכל דלק 15 ליטרים
משקל 174 ק"ג (יבש)
מחיר 35,000 שקל
אחריות שנתיים, 24,000 ק"מ
 

 

מנוע וביצועים: מצד אחד, קשה שלא לאהוב את המנוע הזה. הוא חלק ביותר, שילובו עם הואריאטור מעולה בכל מהירות, והוא שקט למדי. מצד שני, יתרון הביצועים מול קטנועי 250 סמ"ק, גם אלה המשווקים על-ידי פיאג'ו, אינו קיים. הנתונים המדודים והריאליים - בניגוד למד המהירות המאד אופטימי - מאוששים את תחושת-הישבן.

 

מהירות מרבית מעשית (זקוף): 127 קמ"ש

זיוף מד מהירות: 12%+

צריכת דלק ממוצעת: 24.5 ק"מ לליטר

טווח רכיבה (מיכל מלא לריק): 370 ק"מ

קוטר סיבוב (בין מדרכות): 535 ס"מ

טיפוס מדרכה (עד מגע גחון): 16 ס"מ

 

תמרון: ל-300 צידוד מוגבל של הגלגל הקדמי, ולכן הוא מציע את קוטר הסיבוב הגדול ביותר שמדדנו עד היום לקטנוע מתחת 500 סמ"ק, ולתמרון מוגבל בתנועה צפופה. גם כושר טיפוס המדרכה מוגבל במפתיע, למרות קטרם הגדול יחסית של הצמיגים ("14 ו-"15). עם זאת, ההיגוי דרך צמיג "15 קדמי, נוסך בטחון רב.


 

בלמים: לא פחות ממצוינים. רגש ועוצמה בדיוק במינון הנכון למשתמש הממוצע. אנחנו מניחים כי רוכבים בעלי נטיות ספורטיביות (המהווים את קהל היעד) יעדיפו יותר עוצמה בבלם הקדמי.

 

נוחות: המיתלים התגלו כרכים במפתיע, ותפקדו מצוין ברחובות העיר ובכביש המהיר. הופתענו לגלות כי נוחות הנסיעה לא פגמה ביכולת הספורטיבית, ומבחינת השילוב בין השתיים, אין שני לנקסוס. תנוחת הרכיבה אינה רגילה, ומשלבת בין מושב גבוה לכידון נמוך יחסית. עבורנו זה עבד טוב, לא בטוח שכולם יאהבו זאת. יש שפע מקום לברכיים גם לרוכבים גבוהים במיוחד, עם זאת, שליחת הרגליים לפנים אינה אפשרית עבורם.

 

מושב הרוכב שטוח ותומך היטב, אך הוא מונע מבעלי רגליים קצרות להגיע לקרקע בנוחות. המושב האחורי נוח מאד, אך לרשות הנוסע מאחור יש מדרסים לרגליים, ולא רגליות נשלפות ועדיפות. העדר משענת גב פוגם גם הוא בנוחות הנוסע האחורי. מגן הרוח יעיל למדי, ורעשי הרוח קיימים, אך נסבלים בהחלט.


 

בשימוש יומיומי: הנקסוס מציג תפעול מצוין עם פעולת מתגים טובה, מצערת רכה ומנופים איכותיים. תא המטען מתחת למושב מספק לקסדה ממוצעת, אך לא לקסדה גדולה מהממוצע. מרבית הקטנועים בנפח בינוני, מציעים תאים גדולים יותר. בנוסף לתא זה יש גם תא קדמי לפריטים קטנים בלבד. מיכל הדלק מציע 15 ליטר - יותר מכל קטנוע אחד מתחת ל-500 סמ"ק. התוצאה - טווח תיאורטי של 370 ק"מ.

 

יש מחשב-דרך שימושי, המאפשר מעקב אחרי צריכת הדלק ממוצעת ורגעית, טווח נסיעה עד התרוקנות המיכל, ואף מהירות מירבית שנמדדה. התפעול אינטואיטיבי ונוח דרך מתג בצד ימין של הכידון. רגלית הצד אינה ממוקמת היטב, ולכן לא תומכת כראוי. הרושם מאיכות הייצור וההרכבה מעורב - יש חלקים מרשימים, אחרים פחות.


 

מחיר, אחריות, אחזקה: הנקסוס הוא כמעט קטנוע ה-300 היקר בשוק. בהתחשב במכלליו, קשה למצוא לכך הצדקה. טוב לגלות כי היבואנית החליטה להגדיל את האחריות לשנתיים או 24,000 ק"מ. שאפו. מרווח הטיפולים ראוי לציון - כמו בדגמי פיאג'ו אחרים, טיפול מתבצע רק מדי 10,000 ק"מ, ואילו ב-5,000 ק"מ מתבצעת רק בדיקה מהירה בעלות סמלית. מצד שני, עלות הטיפול גבוהה, מאחר והוא כולל החלפת רצועה יקרה. השורה התחתונה: עלות טיפולים מצטברת סבירה: כ-4,700 שקל ל-24,000 הק"מ הראשונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראה מצוין
צילום: טל שביט
לא מספיק נפח
צילום: טל שביט
מרגיש מעולה לשימוש
צילום: טל שביט
למעט המושב
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים