שתף קטע נבחר
 

"אייווקס דרשה מחיר מוגזם"

חברת מוביל איי, יצרנית מערכת המתריעה על קרבה מסוכנת לרכב אחר או סטייה מנתיב, החליטה להתנתק מהסכם הבלעדיות עם מפיצת המערכת בישראל, חברת אייווקס. "לא היינו מרוצים מהמחיר הגבוה שבו נמכרה המערכת בארץ, ולא מהנסיון לחייב את רכישתה באמצעות חקיקה", אמר מנכ"ל החברה

לא אהבו את הגישה הכוחנית. הרומן בין חברת מוביל איי לחברת אייווקס על סף סיום. מפתחת מערכת התראה מפני התקרבות יתר לרכב הנוסע לפנים וסטייה לא מבוקרת מנתיב הנסיעה, החליטה לסיים את ההתקשרות הבלעדית עם חברת איווקס, מפיצת המוצר בישראל. הסיבה לנתק: החברה שיווקה את המכשיר בסכום גבוה פי כמה מהרצוי, ופעלה באופן כוחני כדי לחייב את התקנת המכשיר באמצעות חקיקה.

 

 

צבי ליטמן, מנכ"ל מוביל איי, אמר אתמול בעת השקת פיתוח מתקדם יותר של המערכת, כי בחברה התקבלה החלטה להתחיל לעבוד עם משווקים חדשים בשוק הישראלי - "אדי מערכות" ו"גיל קאר". זאת כדי להגביר את התחרות בשוק, ולהביא להוזלת המוצר. לדבריו, כלל לא בטוח שחברת אייווקס, המפיצה הבלעדית עד כה של מערכות מוביל איי בישראל, תשווק גם את המערכת המתקדמת ביותר של החברה, המסוגלת לזהות בשעות היום גם הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ומתריעה על המצאותם.

 

ליטמן אמר כי בחברה לא היו מרוצים מהמחיר הגבוה בו שווקה המערכת הקודמת על-ידי חברת אייווקס. "השיווק החל במחיר של 13 אלף שקל, אבל הצלחנו להוריד אותו לרמה של 5,000 שקל. לדעתנו המחיר הראוי הוא 3,000 שקלים בלבד, ואנו מקווים שנצליח להגיע לרמת מחיר כזו באמצעות שינויים ברשת השיווק. עוד אמר כי בכוונת מוביל איי לאפשר למפיצים נוספים שיעמדו בתנאים, להצטרף לרשת ההפצה.

 

עוד אמר כי החברה לא היתה מרוצה מניסיונה של אייווקס לנסות ולחייב בחקיקה את השימוש במכשירים, למרות שיעילותם בהפחתת תאונות כבר מוכחת. "אנו מתנגדים ליוזמת חקיקה כזו. את המכשיר הזה צריך למכור באמצעות הוזלת מחיריו ובזכות יעילותו. תחרות יכולה להביא להוזלת המחיר, ולא היינו מתנגדים אם המדינה היתה מסייעת באמצעות הקלות מכס וביטול מע"מ. אם נראה שיש נכונות מצד הממשלה, נתרום גם את חלקנו כדי להביא את מחירו של המוצר לרמה שתתאים לכל נהג", אמר ליטמן.

 

לדבריו, בקרוב יצאו לשוק פיתוחים נוספים של המערכת. למשל החלפת אורות אוטומטית מאור גבוה לאורות דרך, כאשר יהיה חשש לסינוור רכב המגיע ממול. מערכת שכזו, יש לציין, משווקת זה מכבר באופן מסחרי על-ידי חברת פולקסווגן. פיתוח נוסף ינתק אוטומטית את מערכות בקרת השיוט, כאשר יזוהה רכב קרוב מדי מלפנים. גם מערכות בקרת שיוט מסוג זה משווקות מספר שנים באופן מסחרי, במכוניות יוקרה.

 

מחברת אייווקס נמסר בתגובה: "אין לנו כל בעיה עם הכנסת משווקים נוספים לשוק. אנחנו תומכים בכך שכן בכך יגדל השוק כולו, שוק שאנו בנינו עבורם (עבור מוביל איי, ב.ב). אנו מברכים על כל החלטה להוזיל את מחיר המכשיר, מה שישפיע על הגדלת השוק. למרות שאין לנו עדיין הסכם לגבי המכשירים החדשים, אנו מתכוונים להמשיך ולשווק גם אותם ובטוחים שמוביל איי לא תוותר עלינו כמשווק שבנה עבורה את השוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוביל איי תמנע תאונות?
צילום: ג'ורג' גינסברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים