הלחץ עזר - נמצא מימון ל"חינוך תעבורתי"
לאחר שהורדה מתכנית הלימודים כמקצוע חובה, חוזרת הבטיחות בדרכים לספסל הלימודים, לפחות באופן תיאורטי. הכסף החסר ימומן על-ידי שלושת משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, באופן שווה
חוזר לבית הספר - מקצוע לימודי הבטיחות בדרכים שב לתכנית הלימודים כמקצוע חובה. בישיבה מיוחדת של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הושגה היום (א') פשרה שחיסלה את התנערות כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, ממימון ראוי למקצוע הבטיחות בדרכים. התקציב החסר, 15 מיליון שקלים, יגיע מעתה באופן שווה ממשרד האוצר, החינוך והתרבות והרשות הלאומית לדרכים, המתוקצבת על-ידי משרד התחבורה.
"אני מייחס חשיבות רבה לחינוך התעבורתי. כפי שהתחייבתי בשעתו לפעול להשגת התקציבים הדרושים לחינוך התעבורתי, אני שמח כי משרד החינוך נאות לשלם את חלקו, ובכך לאפשר פעילות מלאה של המקצוע החשוב בבתי הספר. לצערי, משרד החינוך סרב עד כה להעביר את המימון בנושא, והותיר זאת להחלטת הממשלה". כך אמר ל-ynet שר התחבורה.
יש לציין כי בהודעה לעיתונות ששחרר לאחר הפגישה משרד החינוך, נאמר כי יוזם הפגישה היה השר גדעון סער.
- בוטלה חובת לימודי בטיחות בדרכים
- כץ הציע לבטל חינוך תעבורתי, נתניהו סירב
- קיצוץ תקציב הרשות יהפוך לקבוע
בישיבה מיוחדת שנערכה שכינס היום המנכ"ל אייל גבאי, בה השתתפו מנכ"לי שלושת הרלוונטיים - תחבורה, חינוך ואוצר - הוחלט כי כל אחד מהמשרדים יתקצב שליש מהסכום החסר, 15 מיליון שקלים. החלק היחסי של משרד התחבורה, יגיע באמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המקבלת ממנו את תקציבה. יש לציין בהקשר זה כי הרשות הלאומית תדרש להוציא כסף זה מתקציבה שקוצץ ב-2008, ובינתיים הפך במתכונתו המצומצמת לקבוע.
לימודי בטיחות בדרכים כחובה בבתי ספר, הומלצו על-ידי ועדה בראשותו של יעקב שיניין ,שקבעה תוכנית לאומית למאבק בתאונות ב-2005, ותואמת גם את החלטת הממשלה משנת 1993, בה הוחלט כי לימודי הבטיחות יהיו חובה מגיל גן ועד כיתה י"ב. עם זאת, תקציב לימודי המקצוע הפך לאורך השנים מקור לסכסוך תמידי בין משרד החינוך לתחבורה. במשרד החינוך טענו כי על התקציב להגיע במלואו ממשרד התחבורה, למרות שמדובר במקצוע לימוד לכל דבר ועניין.