בשורה לירושלמים: הונחה מסילת הרכבת הקלה
זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, חברת סיטיפס, הודיעה היום כי הסתיים שלב הנחת המסילה של הקו הראשון בעיר. הפעלה מסחרית: רק באפריל 2011
סוף הסיוט של הירושלמים? הסתיימה הנחת המסילה בקו הראשון של הרכבת הקלה בעיר. חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, הודיעה היום (ג') כי סיימה להניח את המסילה לכל אורך תוואי הקו הראשון של הרכבת בעיר. ראוי להזכיר כי בהתאם להחלטת צוות בוררים שמונו להכריע בסכסוך בין המדינה והזכיינית, הקו הראשון יחל לפעול באפריל 2011 - כחמש שנים לאחר תאריך היעד המקורי.
מתקרבת לקו הסיום? הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות סיטיפס)
הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, שאורכו 13.8 קילומטרים, מתחיל בצפון שכונת פסגת זאב, עובר בשועפאת, הגבעה הצרפתית, כיכר ספרא ומגיע עד הר הרצל. מחברת סיטיפס נמסר כי מלבד השלמת הנחת המסילה, מתקרב לסיום גם ריצוף המדרחוב ברחוב יפו. יש לציין כי בפברואר האחרון, החלה הזכיינית בהפעלה ניסיונית של הרכבת הקלה, שצפויה להסתיים זמן קצר לפני תחילת ההפעלה המסחרית של הקו.
- האחראית למחדל הרכבת הקלה - המדינה
- הרכבת הקלה בירושלים - ועכשיו בתנועה
- "ירושלים תהפוך לבירה הכלכלית של ישראל"
סיום הנחת המסילה בקו הראשון של הרכבת הקלה, אינו מסמן את סוף העבודות הפיתוח בעיר. על-פי תוכנית שהציגו בחודש שעבר שר התחבורה, ישראל כץ, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יושקעו בחמש השנים הקרובות כשמונה מיליארד שקל בפיתוח התחבורה בעיר. עם הפרויקטים העיקרים המתוכננים לביצוע בעיר, אפשר למנות הקמת קווי רכבת קלה נוספים, והפעלת אוטובוסים מהירים רבי-קיבולת (BRT).