יד שניה: קומפקטיות קטנות - פחות מבוקשות
סקר לוי יצחק: קטגוריות המכוניות הקומפקטיות הקטנות והזולות יחסית, מציגה לאחרונה רמת ביקוש נמוכה משמעותית מזו של המשפחתיות ומכוניות הסופר-מיני המודרניות
מכוניות קומפקטיות קטנות, דוגמת יונדאי אקסנט ושברולט אביאו, הפכו פחות אטרקטיביות לאחרונה בשוק המשומשות. הנשכרות מכך הן מכוניות משפחתיות וקומפקטיות גדולות יותר, כמו-גם מכוניות סופר-מיני מודרניות שגדלו בממדים בשנים האחרונות. כך עולה מסקר סחירות שנערך על-ידי משרד לוי יצחק, עבור ידיעות אחרונות.
סקר הסחירות שבוצע בשבוע הראשון של חודש יוני, והתייחס למכוניות שהוצעו למכירה על-ידי מוכרים פרטיים בעיתונים ובאינטרנט, העלה כי רק 38% מהמכוניות שהוצעו למכירה, נמכרו תוך שבועיים מיום פרסום המודעה. בסקר קודם שנערך לפני שנה, היתה הסחירות נמוכה אף יותר - כ-32%. יש להזכיר כי בשנים הטובות של הקטגוריה, לפני שנתיים-שלוש, היה אחוז הסחירות גבוה בהרבה, ונע סביב 54%.
ראוי לציין כי בקטגוריות אחרות של השוק, נרשמה עליה בסחירות המשומשות. כך למשל, בסקר האחרון של מכונית הסופר-מיני שנערך באפריל, נרשמה רמת סחירות של 45% למכוניות אלה, ואילו למכוניות מנהלים זולות נרשמה רמת סחירות של 42%. הקומפקטיות הזולות לעומת זאת, לא הצליחו לחצו את מחסום ה-40% בסחירות.
המכוניות הקומפקטיות משמשות בעיקר משפחות צעירות, ומוענקות כרכב ליסינג במקומות עבודה לעובדים בדרג ביניים. לפי ממצאי הסקר, רמת הסחירות הגבוהה ביותר נרשמה ליונדאי אקסנט (57%), שניה היתה קיה מנטור (50%), ושלישית מאזדה דמיו (45%). אחריהן מדורגת דייהו לאנוס (44%), רנו קליאו קלאסיק (40%), סקודה פאביה ופיז'ו 306 (33%), שברולט אביאו (20%).