פולקסווגן ג'טה חדשה, ולגמרי אוטונומית
המשפחתית של פולקסווגן לא תהיה עוד "גולף עם ישבן", אלא מכונית עצמאית לגמרי. לארץ היא אמורה להגיע לקראת סוף 2011
פולקסווגן מציגה ג'טה חדשה, ומשנה סדרי עולם. "הג'טה החדשה אינה כוללת מרכיבי גוף כלשהם עם הגולף", כך הסבירו אתמול (ג') אנשי פולקסווגן את הבשורה הגדולה מאחורי הג'טה החדשה, שנחשפה בניו-יורק, ארה"ב. אחרי הכל, הג'טה הייתה בכל גלגוליה מבוססת על הגולף, ושלא במקרה, חלקה האחורי נראה כתוספת מאולצת. ההצהרות של הגרמנים מעידות כי בדיוק מהתדמית ה"קומפקטית עבור חובבי סדאן", מנסים בפולקסווגן להשתחרר. לישראל היא אמורה להגיע בסוף 2011.
הג'טה החדשה מציגה בסיס גלגלים ארוך משמעותית מזה של הדגם המוחלף - תוספת של שבעה ס"מ, ו-265 ס"מ בסך הכל. המרכב גם ארוך מבעבר - 464 ס"מ. שני ממדים אלה יתרמו למרחב רגליים עדיף לנוסעי הספסל האחורי, כך אנשי פולקסווגן. ממד הגובה צנוע בס"מ בודד, ואילו הרוחב נותר זהה (178 ס"מ). עיצוב המרכב עבר לא מעט שינויים, וגם חלל הפנים וסביבת הנהג זכו לשדרוג מתבקש.
חשיפת הג'טה בניו יורק לוותה בפירוט לגבי גרסאות השוק האמריקני. באירופה תשווק הג'טה עם שישה מנועים שונים. שני דיזל בנפח 1.6 או 2.0 ליטר, בהספקים מרביים של 103 ו-138 כ"ס בהתאמה. בנוסף ישווקו ארבעה מנועי TSI בנזין, בנפח בין 1.2 ל-2.0 ליטר, עם הספקים שנעים בין 103 ו-197 כ"ס. כל המנועים - מלבד ה-1.2 ליטר - יוצעו עם תיבות שישה או שבעה הילוכים DSG כפולות-מצמד.
דגמי ג'טה BlueMotion חסכוניים, העושים שימוש במערכת עצור-סע וביכולת אגירת אנרגיה, יוצעו בשתי גרסאות מנוע - 1.6 ליטר דיזל TDI, ובנזין 1.2 TSI. נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים בגרסאות אלו יהיו 109 גרם CO2 לק"מ ו-24 ק"מ לליטר בדגם הדידל, 123 גרם CO2 לק"מ ו-19 ק"מ לליטר עם מנוע הבנזין.
מחברת צ'מפיון יבואנית פולקסווגן בישראל, נמסר כי הג'טה החדשה צפויה להגיע לכאן לקראת סוף שנת 2011, היצע המנועים ורמות הגימור אשר ישווקו בארץ טרם גובשו. בארה"ב לעומת זאת היא תחל להימכר לקראת סוף שנה זו. לא נמסר מתי יתחיל השיווק באירופה.