שתף קטע נבחר
 

סאניאנג ג'ט4 - בסיסי, אבל שווה

הפעם לקחנו למבחן את אחד מקטנועי ה-125 היותר-זולים בישראל. האם המחיר האטרקטיבי מתבטא באיכות נמוכה ויכולת ירודה? התשובה מפתיעה לטובה

סאניאנג ג'ט4 החדש (4, עקב השימוש במנוע ארבע פעימות), הוא מדגמי ה-125 הזולים שמשווקים המותגים הבולטים בישראל. בהתאם למחירו הנמוך, מדובר בקטנוע בסיסי למדי, אשר חולק מכללים פשוטים ומיושנים עם מספר דגמי סאניאנג אחרים: למשל מנוע מקורר אוויר ומוזן במאייד. כמו אחיו למכניקה הבסיסית, גם הג'ט הוא עירוני מובהק, שאיש אינו מייעד ליותר. כדי שלא נעמוד מולו ונפהק, החליטה היצרנית לצבוע אותו באופן ססגוני. וגם, לצייד אותו במספר מאפיינים יוצאי דופן.


 

השורה התחתונה

הפתעה נעימה. מקטנוע דוגמת הג'ט4 אין לנו ציפיות שחורגות מניוד עירוני יעיל, זול ונעים לעיתים - בדיוק מה שהוא מצליח לספק. בתנועה עירונית הביצועים סבירים-פלוס, בזכות כיול ואריאטור יעיל, שמספק תאוצות טובות; טובים מהממוצע, המושב מרווח המדרס השטוח מספק מקום נאות לרגליים ולמטען, יש עיצוב צעיר, והגימור ואיכות החומרים מפתיעים לטובה. כך שלמרות מיתלים בינוניים-מינוס, מיכל דלק זעיר ומרווח גחון מוגבל, עדיין מדובר בקטנוע ראוי שעונה לציפיות.

 

חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע 


סאניאנג גט

סאניאנג ג'ט
  סאניאנג ג'ט4
מנוע 125 סמ"ק, קירור אוויר
הספק מרבי 8.5 כ"ס
מיכל דלק 5 ליטרים
טווח נסיעה 141 ק"מ
משקל 113 ק"ג
מחיר 11,500 שקל
אחריות שנה, 10,000 ק"מ
עלות טיפולים (24 אלף ק"מ) 4,321 שקלים

 

מנוע וביצועים: המנוע מקורר האוויר מחוספס ורועש, אך מספק תאוצות מפתיעות לטובה. תגובת המנוע-ואריאטור בזינוק מהמקום נמרצת ויעילה, והכלי מרגיש קליל וזריז. אלא ששימו לב, מהירותו המרבית אינה גבוהה מ-90 קמ"ש. המשמעות היא כי מחוץ לעיר, מרבית התנועה מהירה מכם. לא מומלץ.

 

מהירות מירבית מעשית (זקוף): 90 קמ"ש

זיוף מד מהירות: 5%+

צריכת דלק ממוצעת: 28.2 ק"מ לליטר

טווח רכיבה (מיכל מלא לריק): 141 ק"מ

קוטר סיבוב (בין מדרכות): 400 ס"מ

טיפוס מדרכה (עד מגע גחון): 14.5 ס"מ

 

ניהוג ונוחות. כצפוי מכלי קטן-ממדים וצנום, הג'ט4 מצטיין בפילוח תנועה צפופה, עם קוטר סיבוב מצויין, תגובות מנוע נמרצות, היגוי זריז (ולא עצבני) - תודות לחישוק גדול יחסית לקטגוריה - "13. המיתלים לעומת זאת אינם מצטיינים, ושיבושי העיר מורגשים יותר מדי. תנוחת הרכיבה זקופה ונוחה, אך הכידון הנמוך נתקל לעיתים בברכי רוכבים ארוכי-רגליים. מחוץ לעיר שומר הג'ט על יציבות ונוסך בטחון. המושב השטוח נוח, ומתגלה כמרווח במפתיע גם לצורך הרכבת נוסע - העושה שימוש ברגליות מתקפלות - מאחור.


 

בלמים: בניגוד למצופה מקטנוע פשוט וזול, הג'ט4 מצוייד בבלם דיסק קדמי מסוג Wave. הבלימה יעילה מאד, עם רגש טוב במנוף. בלם התוף האחורי הוא בדיוק מה שאפשר לצפות. דהיינו, שום דבר מיוחד.

 

בשימוש יומיומי: כושר טיפוס המדרכות מוגבל, והנתון שמדדנו הוא הנמוך ביותר עד היום. מדרס שטוח עוזר בהובלת משאות מסוימים, יחד עם מיתלה שקיות ותא כפפות קטן ננעל. המחיר הוא בהעברת מיכל הדלק לאחור, כך שצריך לפתוח את המושב כדי לתדלק. בנוסף, מיכל הדלק מכיל חמישה ליטר בלבד בתיאוריה, והלכה למעשה עוד פחות. המשמעות היא תדלוקים בתדירות גבוהה מדי. התא מתחת המושב גדול מספיק כדי לאחסן קסדה שלמה, אם אינה גדולה מהממוצע. לג'ט יש גם צג LCD קטן, בו ניתן להציג מרחק מצטבר ומתאפס, יחד עם תצוגה גרפית למפלס הדלק. בתא המטען יש מתג נעילה סודית לההצתה.

 

מחיר, אחריות, אחזקה: הג'ט4 הוא קטנוע זול במיוחד, ולכן מציע תמורה טובה מאד למחיר. שלא כמו מרבית דגמי סאניאנג שזוכים לשנתיים אחריות, הוא מסתפק ב-12 חודשים בלבד. טיפולים שוטפים נדרשים מדי 4,000 ק"מ, והחלפת רצועה אחת ל-8,000 ק"מ.עלות הטיפולים המצטברת ל-24,000 ק"מ גבוהה יחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצפה שטוחה ומרווחת
צילום: טל שביט
רגליות מתקפלות מאחור
צילום: טל שביט
בלם קדמי חזק ומרשים
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים