הפתעה: מותגים אמריקנים מובילים ב-J.D Power
לראשונה ב-23 שנים. סקר שביעות רצון של מכון המחקר האמריקני רב ההשפעה, מעניק את הבכורה בשביעות רצון הלקוחות למותגי רכב אמריקנים. המותג פורשה זכה בבכורה, לנד רובר סיים אחרון. טויוטה אמנם צנחה בסקר, אך מחזיקה במספר הגדול ביותר של מנצחי קטגוריות
הרוכשים מרוצים יותר ממותגים אמריקנים. סקר שביעות רצון של מכון המחקר האמריקני רב ההשפעה J.D Power, קובע כי רוכשי המכוניות בארה"ב מרוצים יותר ממותגים מקומיים, ופחות ממותגים זרים. מדובר בתוצאה מפתיעה, שכן במהלך 23 השנים בהן נערך הסקר האמור, מאז 1987, לא זכה מותגים אמריקנים בציון גבוה מזה בו זכו מותגים זרים, יפנים למשל.
- אמריקנים מעדיפים פורד, ולא אוהבים טויוטה
הסקר האמור של J.D.Power, בוחן את שביעות רצון הלקוחות כשלושה חודשים (90 יום) לאחר רכישת כלי הרכב החדש. מדובר באחד מחמישה סקרים שנתיים, בהם נבחנים בין השאר שביעות רצון של לקוחות המחזיקים שלוש שנים באותו כלי רכב. פורשה היא יצרנית הרכב האמינה ביותר, על-פי סקר זה.
בסקר הנוכחי קבעו הנשאלים כי מותגים אמריקנים, לראשונה בכמעט רבע-מאה, אמינים יותר מאלו של יצרנים זרים. במדד העיקרי על-פיו נסמך המחקר - מספר בעיות למאה כלי רכב - סיימו המותגים האמריקנים ביתרון של נקודה בודדת אך חשובה, לפני הזרים - אירופים, יפנים, קוריאנים ואחרים.
מותג הרכב הבודד האמין ביותר על-פי הסקר, הוא פורשה הגרמני. אחריו בסדר יורד נמצאים מותגי יוקרה אחרים: אקורה (חטיבת היוקרה של הונדה, בעליה של 12 מקומות לעומת אשתקד), מרצדס ולקסוס - חטיבת היוקרה של טויוטה. מותג פורד זכה במקום הראשון בין המותגים העממיים, וזו לו הופעת בכורה בהיסטוריה בחמישייה הראשונה. אגב, מותג לנד-רובר שנמצא כעת בידיים הודיות, מחזיק במספר הגדול ביותר של תקלות על-פי הסקר, ולכן זוכה במקום האחרון והלא-מחמיא.
בין המותגים ירדה טויוטה היפנית ממקום שישי ב-2009, למקום 21 השנה. אין ספק כי הרעש התקשורתי שעוררו הקריאות השונות לתיקון כתשעה מיליון כלי רכב מתוצרתה, פגעו קשות בתדמיתה. עם זאת, לא פחות משש קטגוריות שונות נרשמו על-שם טויוטה, יותר מכל יצרנית רכב אחרת.