התחזית ל-2030: הקלה בעומסי תנועה במרכז
תכנית המתאר למערכת תחבורה ציבורית בגוש דן אושרה באופן רשמי, ומבטיחה כי בעוד שני עשורים ישתחרר עומס התנועה במרכז. עד אז, התאזרו בסבלנות
בעוד 20 שנים יהיה כאן פחות צפוף. ועדת שרים לענייני פנים אישרה היום (א') באופן רשמי את תוכנית המתאר למערכת תחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב. רשת התחבורה שאושרה תשולב במערך אוטובוסים תומך. בבסיס התוכנית עומדים שבעה קווי רכבת קלה, אשר מתוכננים להגיע לכפר סבא ורעננה בצפון, רחובות ונס ציונה בדרום, ואור יהודה וקריית אונו במזרח.
קווי הרכבת הקלה, כפי שפורסמו עוד ב-2006. מה יהיה בעוד שני עשורים?
"יצירת התנאים להעדפה של תחבורה ציבורית על פני השימוש ברכב הפרטי", הוא אחד מהיעדים שאמורה להביא תוכנית התחבורה הציבורית החדשה לאזור המרכז שאושרה היום. זאת כדי לאפשר תחבורה קלה ומהירה אל תל אביב וממנה, כמו-גם מעבר נוח ומהיר בין ערי הלווין.
ממשרד הפנים נמסר כי "למרות העיכובים במימוש, ממשיכה מערכת התכנון לקדם את התכניות ולהבטיח את עתידו ותפקודו הצפוף של האזור הפעיל ביותר במדינה". אלי ישי שר הפנים אמר כי מימוש התוכנית תביא לשימור שטחים פתוחים על-ידי צמצום הצורך במקומות חנייה, חסכון באנרגיה והקטנת זיהום האוויר, וכי " פיתוח מערכות הסעת המונים מטרופוליניות הוא תנאי בסיסי לשיפור איכות החיים העירונית".
יש להזכיר כי רק לפני כשבועיים חשפה תנועת "עיר לכולנו" תכנית חדשה לפתרון בעיית התחבורה בתל אביב, עד שתחל לפעול הרכבת הקלה על שלל מסלוליה המתוכננים. התכנית מבוססת על שני קווי אוטובוס מהירים, שייסעו בתדירות גבוהה בכל שעות היממה, וגם בסופי שבוע. שני הקווים - "חוצה" ו-"סובב" - יתבססו על תשתית הכבישים והרחובות הקיימת, תוך שימוש באוטובוסים של חברת דן.