שתף קטע נבחר
 

טויוטה קורולה - אין חדש תחת הסמל

המשפחתית הנמכרת ביותר של טויוטה עברה מתיחת פנים קלה, וזוכה אצלנו על-כן להשקה מחודשת. האם היא טובה מבעבר? התשובה בפנים

המכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב היא לא אחרת מטויוטה קורולה, עד לא מזמן סמל של מכוניות משפחתית, אמינה וראויה. הקורולה לא הציעה אמנם ייחוד או זיקה לקטגוריית רוכשים מיוחדת, אך הצליחה במקום שמרבית המתחרות נכשלו - פניה לכולם. מה שמסביר גם מדוע מתיחת הפנים האחרונה שלה מינורית בלבד. הקורולה כאן - ובשאר העולם - לא כדי לפלרטט עם הלקוח, אלא כדי לשכנע אותו שהיא המכונית עליה הוא יכול לסמוך. תמיד.

 

שינויים קלים בלבד

הקורולה המחודשת מציגה אם כן חזות מעודכנת, עם שינויי עיצוב קלים, אך נראים לעין בוחנת. הסבכה הקדמית, יחידות התאורה מלפנים ומאחור, פגושים ומראות ועוד מספר פריטים קטנים. בתא הנוסעים השינוי אינו גדול יותר. הגה בעיצוב ספורטיבי נראה מעט מוגזם, ויש גם לוח מחוונים מעודכן, ומושבים שעברו שדרוג ושיפור-מה באיכות החומרים.


 

הקורולה משדרת בסך הכל את התדמית הסולידית-איכותית ששידרו קודמותיה לשם, וכמעט כרגיל מציגה רמת אבזור מעט נחותה, בעיקר אם משווים למובילות הקטגוריה המתומחרות זהה. כך למשל במקרה של ארבע כריות אוויר בלבד, וכך גם חסרונה של בקרת אקלים מפוצלת או בקרת שיוט. כדי לשכוח זאת, מציעים היפנים כניסות USB ו-AUX למערכת השמע.

 

יחידת ה-1.6 ליטר שמציעה הקורולה, היא זו המוכרת לנו עם 124 כ"ס. אליה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים וללא תפעול ידני. תיבה המזכירה את הרומן הקצר, המבטיח אך המאד-מאכזב בסופו של דבר, עם תיבת הילוכים רובוטית אותה ניסתה יוניון היבואנית, לשווק עם הקורולה לזמן-מה. התיבה הנוכחית פשוטה לשימוש, בסיסית וצפויה יותר מהרובוטית, אך נראה כי תמורת ויתור על הקידמה, חזרו בטויוטה יותר מדי לאחור. ב-2010 מותר ורצוי לצפות לתיבה מעודנת וחברותית יותר.

 

אפשר יותר

הביצועים סבירים, אם כי לעיתים ניכר היסוס מה ביציאה מהמקום. האצות הביניים לעומת זאת ראויות, והמנוע מציג יכולת מפתיעה לטובה בסל"ד גבוה בעת הצורך. הוא מאפשר לנוע עם הקורולה בחרישיות נעימה בסל"ד נמוך, אך הופך לרועש כצפוי בסל"ד גבוה יותר.

 

ביוניון לא ידעו לפרט על שינויים כלשהם בכיול המתלים, אך נראה כי יש פער גדול משהיה בין ההתנהגות תחת עומס, לתפקוד במצבים מקובלים יותר. במהירות נמוכה, בתנועה עירונית ובין עירונית, ואפילו בעת שיוט על הכביש המהיר, הקורולה מציעה מערך מתלים שמאפשר נוחות סבירה-פלוס, יחד עם דיוק סביר בפעולת ההגה ותגובות הגוף.


 

מהירות גבוהה יותר, ובעיקר נסיעה עם ארבעה נוסעים, מעמיסה על המתלים יותר מדי משקל, ומוציאה אותם מהאיזון הראוי. גם מערכת הבלמים תפקדה היטב כל עוד לא נדרשה להתאמץ. כאשר זה קרה, לא קיבלנו רושם כי היא חזקה ומיידית מספיק.

 

תא הנוסעים בקורולה מציע סביבה שקטה יחסית, המופרעת רק על-ידי רעש צמיגים שהופך מוחשי ככל שעולה המהירות, כמו-גם רעשי רוח דרך החלונות ובאזור המראות. תצרוכת הדלק נעה בין 12-13 ק"מ לליטר במהירות קבועה של 100 קמ"ש, לפחות מ-7 ק"מ לליטר כאשר המנוע מאומץ מאד והמזגן פועל במלוא העוצמה.

 

שורה תחתונה

המושג "מתיחת פנים" כולל בחובו בדרך כלל, התחדשות ושינוי מסוג כלשהו. במקרה של הקורולה החדשה, לא מצאנו חידוש או שינוי של ממש. המכונית הנמכרת ביותר בעולם, ואחת המשפחתיות הפופולריות ביותר בשוק הישראלי מעולם, בעיקר שומרת על מאפייניה המוכרים, לטוב ולרע.

 

לטוב, מכיוון שהיא בנויה היטב, מציעה רמת שימושיות סבירה-פלוס, עושה רושם אמין ונהנית - למרות השערוריות שנקשרו בשם המותג - מתדמית אמינות גבוהה. לשלילה מכיוון שהיא לא מבריקה בתחום האבזור, מציעה רמת בטיחות פסיבית נמוכה יחסית ועושה שימוש בתיבת הילוכים בינונית בלבד.

 

לסיכום, הקורולה הנוכחית אינה מסוגלת להתמקם בצמרת היצע המכונית המשפחתיות בשוק המקומי. על אף פרשיות הריקול שנקשרו בשם החברה, העובדה שהיא מיוצרת על-ידי טויוטה ונקראת קורולה, יהפכו אותה ללא ספק לאחת המכוניות הפופולריות על הכביש המקומי. רמת מכירות שכזו תהיה למרות, ולא בגלל היכולת שהיא מציגה היום. המתחרות השתפרו והתרבו, הקורולה עומדת מבחינות רבות במקום.

 


טויוטה קורולה 2010

טויוטה קורולה 2010
מנוע ארבעה ציל' בטור
נפח-סוג דלק 1,598 סמ"ק-בנזין
הספק מרבי 124 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 15.9 קג"מ ב-5,200 סל"ד
הנעה-תיבת הילוכים קדמית-ארבעה הילוכים אוטומטית
מרכב ארבע דלתות
אורך 454.5 ס"מ
רוחב 176 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 260 ס"מ
משקל 1,380 ק"ג
נפח תא מטען 450 ליטר
100-0 קמ"ש 11.9 שניות
מהירות מרבית 183 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.9 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 169 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 7
מחיר 126,000 שקלים (GLI)
אחריות 36 חודשים (100,000 ק"מ)
כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל לא נבחן

 

הכתב היה אורח חברת יוניון מוטורס באירוע השקה שנערך באילת

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים