לכבוד הקיץ שהגיע - פתוחות על הסכין
עוד לפני המצאת המזגן במכוניות, היה פתרון ראוי לגמרי, מהנה בהרבה, זול משמעותית וידידותי בהרבה לסביבה - גג נפתח. עם התייצבות הקיץ המקומי על טמפרטורות של מעל 30 בצל, סוקר ynet את היצע המכוניות הפתוחות בארץ. אזהרה - זה ממכר, אבל ממש לא זול
גם אם ממש תתאמצו, תתקשו למצוא מדינות שמתאימות הרבה יותר מישראל לבעלות על מכונית פתוחת-גג. אנחנו יודעים, בקיץ ממש-ממש חם, והשמש אינה בריאה במינון גבוה מדי, וחוליגנים חותכים גגות, ותושבי השטחים גונבים מכוניות נוצצות, והרכישה ממש יקרה. ובכלל, לא ממש נעים מהשכנים, והביטוח נורא יקר, ויהיה קשה למכור אותה כמשומשת.
אבל. זו אחת המדינות היחידות בעולם בה ניתן לנהוג לכל אורכה ורוחבה עם גג פתוח במהלך כל השנה. זו מדינה בה אין כבישים מהירים באמת, בהם גג נפתח הופך לסיוט. וזו גם מדינה בה האזרחים מחפשים בכל זאת סיבות טובות לחייך, כי בדרך כלל אין להם.
מבחינה מוטורית אגב, היא נחותה מגרסאות המבוססות על אותם מכללים אך עם מרכב "רגיל". הסיבה לכך ברורה ופשוטה: "הסרת" הגג פוגעת בחוזק המבני של המכונית, על כל המשתמש מכך - למרות חיזוקים שמעלים את המשקל ופוגעים מיידית בביצועים, מכונית פתוחה תהיה לעולם פחות קשיחה מתאומתה הסגורה. זה אומר שהאחיזה תהיה פחות גבוהה, שההיגוי יהיה פחות חד, ובדך כלל גם שהנוחות תפגע.
ובכל זאת, מי מכם לא היה מוכן להיות הבעלים של אחת, לפחות לתקופה-מה. לכן אנחנו מביאים לכם את ההיצע השלם, עם הנתון החשוב ביותר בישראל (מה לעשות) - המחיר. אכן, בסביבות ה-200 אתם נכנסים למשפחה הפתוחה, ויוצאים ממנה במיליון ומעלה. תהנו.
אפשר לקנות: פחות מ-200 אלף
פיאט 500C: המכונית הזולה ביותר בהיצע המכוניות הפתוחות בארץ, לא באמת פתוחה. גג בד נמתח לאורך גג המכונית, מעניק לה את הפוזה הכי קרובה-אך-רחוקה למקור. אלא שכדאי להוסיף לכך את העובדה שזו אחת המכוניות הנחמדות למראה שיש כיום על הכביש המקומי, ואתם מקבלים עסקת-חבילה לא רעה תמורת 120 אלף שקל.
פיז'ו 207CC: וזו המכונית הפתוחה הזולה ביותר בישראל. אז נכון שאין לה יותר את כוח המשיכה האדיר של הקטנות הצרפתיות בעבר, אבל כשהמחירים כה גבוהים, אפילו 180 אלף נשמעים לא נורא כל-כך. אגב, אם ממש תרצו, תוכלו להפוך את הקטנה הפתוחה והיפה לקטנה-סגורה-פחות-נאה בלחיצת מתג.
מאזדה MX5: קשה לאמוד כמה כתבות נכתבו על המכונית הפתוחה והבסיסית של מאזדה, חיקוי מוצלח מאד למקור הבריטי לפני יותר משני עשורים. המיאטה הצליחה במהלך השנים לרכוש לעצמה שם - מוצדק לחלוטין לדעתנו - של עסקה מצוינת, וזכתה לאין ספור מועדוני מעריצים מסביב לגלובוס. היא לא הכי שימושית עם שני מקומות ישיבה בלבד, מהפתוחות החלשות שיש, ונתוני התאוצה שלה בהתאם. אבל היא עולה (קצת) פחות מ-200 שקל, ולכן הופכת בישראל לספורטיבית הפתוחה היחידה במחיר שפוי.
מחיר גבוה: בין 200 ל-300 אלף
מיני קבריולט: סיפור ההצלחה של המיני בגרסתה המחודשת, הוא מהבולטים של תעשיית הרכב מעולם. והגרסה הפתוחה שלה, אינה שונה במאום מזו הסגורה. כמו בדגם המקובל יותר, גם זה בעל גג הבד הנפתח מציע מראה רטרו-מודרני, מעט מאד מקום ליותר משני נוסעים, ביצועים פושרים, המון הנאה מנהיגה ותג-מחיר מרגיז - החל מ-270 אלף שקל.
אודי A3: הקטנה של אודי מתמודדת באותה קטגוריה של קודמתה, וכמותה היא שומרת על תזכורת מהמכוניות הפתוחות של פעם - גג בד על יתרונותיו וחסרונותיו. באודי מציעים גם גרסה בסיסית יחסית, עם מנוע בנפח 1.8 ליטר בלבד, נתוני ביצועים פושרים אך מרחב נאה יחסית ומקום סביר בהחלט למטען. מצד שני, זו הפתוחה הזולה ביותר בין מותגי היוקרה. זולה יחסית כמובן - החל מ-273 אלף שקל.
ב.מ.וו סדרה 1: מול האודי הזולה יחסית, מציבה המתחרה מבית ב.מ.וו מכונית זולה מעט פחות. מדובר בסדרה 1 של המותג, בדגם 120 הבסיסי יחסית, ברמת אבזור צנועה למדי. מול האודי היא מציעה הנעה אחורית, מה שאומר שפוטנציאל ההנאה גבוה מעט יותר. שלכם תמורת 300 אלף.
יקרות: מעל 400 אלף
(תצלום: רועי צוקרמן)
לקסוס IS250C: הלקסוס הפתוחה הזולה מכולן משלבת בגופה היפנו-אמריקני מראה לא אופייני. מחד היא אלגנטית ומציגה את כל המאפיינים המהוגנים שאפשר, מאידך היא פתוחה ומוחצנת. בהתאם לכך, פלח השוק אליו היא פונה מצומצם אפילו יותר. המחיר החל ב-369 אלף.
ב.מ.וו Z4: המכונית הפתוחה השניה בהיצע של יצרנית הרכב הבווארית, היא רודסטר אמיתית - כזו שנוצרה כדי להיות פתוחת-גג, ועם שני מושבים בלבד. אלא שבניגוד לרודסטר הזולה בארץ מבית מאזדה, ה-Z4 מציעה את כל הפינוקים המקובלים בעולם הרכב, כולל גג קשיח נפתח חשמלית, רשימת אבזור ומנועים מפוארות. מחיר - החל ב-400 אלף שקל.
אודי TT: אחת המכוניות היותר-מיוחדות שעלו על כבישי העולם בעשורים האחרונים, ולבטח אחת המיוחדות בארץ. סופר-נוכחות, סופר-יכולת, וגרסאות סופר-ביצועיסטיות למי שמוכן להוציא ממש הרבה כסף. הגרסה הזולה ביותר תעלה לכם בישראל 411 אלף שקל.
מרצדס SLK: מכונית הרודסטר הקטנה של מרצדס, שהגיחה לעולם לאחר שה-SL המקורית תפחה וצמחה במידותיה, מציעה את הנוחות והעידון ללקוחות המותג, עם קורטוב של רוח צעירה והרפתקנית. היא צפופה, לא בדיוק נוחה כמו S קלאס, ועלולה להכיש את מי שיתחכם. אבל כאחת המכוניות הקטנות של המותג, מציעה אווירה מאד ייחודית. החל מ-417 אלף שקל.
(צלם: רוני נאק)
ב.מ.וו סדרה 3: המשפחתית הפתוחה של ב.מ.וו עברה לא מזמן מתיחת פנים קלה, ומבטיחה להעניק לנהג יכולת גבוהה עם שימושיות ראויה. למרות עליית המשקל, לחלוקת המשקל השונה ולרוח המבדרת. גם כאן ניתן לבחור בגרסאות רגועות מאד, נינוחות ואיטיות יחסית, וכלה בגרסאות סופר-חזקות עם ביצועי-על כמעט. החל ב-450 אלף.
וולוו C70: מכונית פתוחה נוספת שנראית כאילו יוצרה במיוחד עבור נשות קליפורניה המסרבות להכיר בגילן. אצלנו כידוע המודעות גבוהה יותר, ולכן הצלחתה של הוולוו הפתוחה אינה גדולה, בלשון המעטה. החל מ-450 אלף שקל.
יקרות מאד: יותר מ-500 אלף
אודי A5: מכונית הקופה החדשה יחסית של אודי, מציגה תת-קטגוריה קשה מעט לעיכול בישראל - ספורט-פאר-קופה-שתי-דלתות. במקרה כזה, עשויה דווקא הגרסה הפתוחה להתגלות כמעניינת ביותר, שכן היא מבהירה בקלות מדוע יש רק שתי דלתות, ולמה היא יקרה כל-כך. החל מחצי מיליון לגרסה הבסיסית, וכלה בכמעט 600 אלף עבור הגרסה הכי ספורטיבית.
פורשה בוקסטר: הפורשה הזולה בהיצע יצרנית מכוניות הספורט, נחשבת לאחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה, יחד עם תאומתה הסגורה - הקאיימן. הביצועים מעולים, ההתנהגות למופת, והרגש מההגה לדוגמה. עם תג-מחיר של חצי מיליון שקל ויכולת מאד-מאד גבוהה, היא בפירוש הכי הרבה כיף-לשקל שפורשה יכולה להציע.
אינפיניטי G37 קונברטיבל: הפתוחה של מותג היוקרה מבית ניסאן, מציעה את המראה ה"נכון" של מכוניות פתוחות בצפון אמריקה, הגם שהיא זקוקה לעוד כמה פיט באורך ומספר אינצ'ים מעוקבים בנפח המנוע כדי להיות אמריקנית קלאסית. עבורנו בישראל יש לה די והותר משניהם, במחיר של 525 אלף שקל לגרסת בסיס.
מרצדס E: קטגוריית הביניים בהיצע דגמי יצרנית היוקרה, הגיעה זה עתה בגרסתה הפתוחה ארצה, ומציעה פחות או יותר את הטוב שבכל העולמות. גדולה ומרווחת מספיק לארבעה מבוגרים, מציעה מספיק נפח מטען לכולם ואינה מנקרת עיניים. ומציעה אפשרות להפשיל את הגג בלי לקלקל את התסרוקת, תודות לשלל מערכות חכמות. הגיוני ויעיל, אבל מפספס קצת את הפואנטה אם תשאלו אותנו. מחיר: החל מ-615 אלף.
סופר-יקרות: 900 אלף וצפונה
פורשה 911: אחד הסמלים המובהקים ביותר של תעשיית מכוניות הספורט מאז ומעולם. ה-911 הפתוחה - כמו שאר אחיותיה למשפחה - משדרת מראה מכובד, המשולב ביכולת פנטסטית. אולי הגבוהה ביותר שיש לשוק הרכב המקומי להציע לכם. אבל זה לא זול - 939 אלף שקל, וצפונה בהתאם לתוספות.
מרצדס SL: המכונית הזו של מרצדס לא ממש תוכננה להיות כה גדולה וכבדה, אך במהלך השנים צמחה ותפחה יחד עם שאר דגמי החברה ולפי רצון הלקוחות. כך שיש לכם המון מקום, והמון נוכחות, והמון יכולת, ואפילו המון מקום למטען. וזה חשוב, כי בסכום של "החל מ-950 אלף שקל", מגיע לכם.
יגואר XK: מכונית ה-GT האמיתית היחידה בארץ, עבורכם גם בגרסה פתוחה. היא מגיעה בתצורת 2+2, אבל תאמינו לנו - על ריפוד המושבים מאחור אף אחד לא ישב. לכל היותר הוא ישמש מקום להניח את תיק הגולף. וחוץ מזה, מדובר במכונית מאד לא רגילה, וכזו שתהפוך אתכם למאד ייחודיים. לא רק בגלל שהיא מתחילה ב-961 אלף שקל. אבל בעיקר.