שתף קטע נבחר

הפסים התחממו - הרכבת חייבת להאט

רכבת ישראל הודיעה כי היא מאטה את מהירות הנסיעה בקווים שמדרום לתל אביב, עקב התחממות הפסים. חום המתכת הגיע לטמפרטורה של 65 מעלות, ופסי הרכבת בסכנת התעוותות

רכבת ישראל מודיעה כי עקב השרב הכבד, הוחלט להגביל את מהירות הרכבות בכל המסילות מדרום לתל-אביב. "כתוצאה מכך", מסבירים ברכבת, "צפויים שיבושים בתנועת הרכבות". הגבלת המהירות תוסר ב-20:00, ולאחר מכן צפויה תנועת הרכבות לשוב לסדרה באופן הדרגתי.

 

  • 2008: החום האט את הרכבת

 

"חטיבת הנדסה מודדת באופן שוטף את טמפרטורת המסילות", מסבירים ל-ynet ברכבת. "בטמפרטורה גבוהה מ-50 מעלות, המתכת עלולה לשנות את הצורה ולהתעוות, וזה מסוכן לגלגלי הרכבות. על-פי הוראת חטיבת ההנדסה, הוגבלה מהירות הרכבות ל-80 עד 100 קמ"ש מדרום לתל-אביב, בהתאם לקו". ברכבת גם מציינים כי בדרום נמדדה טמפרטורה של 65 מעלות.

 

יש לציין כי מדי קיץ מוגבלת מהירות הרכבות בימי שרב. כך למשל, באוגוסט 2008 - לאחר שהוגבלה המהירות - הסבירו ברכבת ל-ynet כי הפסים בהם נעשה שימוש בישראל, הם בעלי עמידות החום הגבוהה ביותר האפשרית. "רכבת ישראל בחרה בפסים בעלי עמידות הטמפרטורה הגבוהה ביותר. מידת 'החום הנייטרלי' של הפסים אצלנו עומדת על 45 מעלות, בעוד שבאנגליה היא עומדת על 25 מעלות בלבד".

 

עוד הסבירו אז ברכבת כי "במידה וטמפרטורת המתכת מזנקת אל יותר מ-20 מעלות מעבר ל'חום הנייטרלי', מופסקת תנועת הרכבות לחלוטין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החום עולה, המהירות יורדת
צילום: דורון גולן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים