מפעילי מוניות השרות יהפכו ליבואני רכב?
ארגון מוניות השרות מבקש לייבא רכבי הסעות בישראל, כדי להצעיר את גיל המוניות ולשפר את השרות לנוסעים. לדברי ראשי הארגון, "אם יש דבר שמשפיע על בעל רכב פרטי להשאיר את המכונית בבית, זה רק בגלל מוניות השירות"
ארגון מוניות השרות פנה למשרד התחבורה בבקשה לקבל היתר לייבוא רכבי הסעות לישראל, וזאת כחלק ממדיניות המשרד לפתוח את שוק הרכב לייבוא מקביל. ראשי ארגון מוניות השירות, שמעון דהרי ובן בדרי, מסרו כי לאור הפרסומים בעניין הכנסת גורם חדש לענף יבוא הרכב, מבקש הארגון אישור עקרוני לייבא לארץ רכבים בעלי יותר מ-7 מקומות ישיבה.
לדברי ראשי הארגון, חברות התחבורה הציבורית אגד ודן מקיימות מזה שנים קשרי מסחר עם יצרניות אוטובוסים בחו"ל, דבר שמוזיל עבורן את הרכישה, ומאפשר להן לקבל את "הדילים" העסקיים הנוחים ביותר. דבר זה נמנע עד כה ממפעילי מוניות השרות, הפועלים באותם קווים ומפעילים גם הם קווי שרות ציבוריים.
"קווי מוניות השירות משרתים אוכלוסיות רחבות בציבור", אומרים דהרי ובדרי, "אם יש דבר שמשפיע על בעל רכב פרטי להשאיר את המכונית בבית ולהשתמש בתחבורה ציבורית, זה רק בגלל האלטרנטיבה שמספקות להם מוניות השירות". לדבריהם, אם הארגון יוכל לייבא ולספק את כלי הרכב למפעילי התחבורה הציבורית בקווי מוניות השירות, יושגו תוכלות רבות: גיל הרכב ירד, איכותו תעלה - והנהנים העיקריים יהיו ציבור הנוסעים.
על-פי נתונים שפרסם לאחרונה משרד התחבורה, בשנת 2009 בוצעו כ-70 מיליון נסיעות באמצעות מוניות שירות. זאת, לעומת כ-650 מיליון נסיעות באוטובוסים, ו-36 מיליון נסיעות ברכבת ישראל.