בעקבות החלטת בג"ץ: טיסות לילה יבוטלו?
בית המשפט העליון אסר על משרד התחבורה לאשר טיסות לילה מטעמים מסחריים, המשרד הגיש בקשה דחופה לעכב את ההחלטה: "ללילה זה קבועות מספר המראות". ראש עיריית חולון מרוצה: שמח שבית המשפט לא קנה את טענת הבטיחות
טסים באחד הלילות הקרובים? בדקו טוב אם בג"ץ לא גרם לשינוי במועדי ההמראות. בית משפט העליון, בשבתו כבג"ץ, דחה אמנם את הבקשה להוצאת צו ביניים גורף למניעת
המראות הלילה, אך אסר על משרד התחבורה לאשר טיסות שכאלה משיקולים מסחריים, אלא רק משיקולים בטיחותיים. טיסות הלילה החלו בעקבות שיפוצים במסלול בנתב"ג, במטרה להגברת הבטיחות.
לאחר ההחלטה, משרד התחבורה העביר הערב (ג') בקשה דחופה לבג"ץ, במטרה לעכב את ההחלטה. "ללילה זה קבועות מספר המראות בשעות ההגבלה, וקיים קושי להיערך ליישום החלטת בית המשפט הנכבד כבר בלילה זה", נכתב בבקשה.
מועד הדיון לגבי העתירה עצמה טרם נקבע, אך ראשי הרשויות המנהלים אותו מרוצים מההחלטה. "אני שמח שבית המשפט לא קנה את טענת הבטיחות שרשות שדות התעופה מנסה להציג, והבין את הסיבות האמיתיות של ההחלטה לטוס בלילה תוך שיבוש חייהם של כמיליון תושבים", אמר ל-ynet ראש עיריית חולון, מוטי ששון.
לטענת ששון, "בג"צ למעשה אוסר באופן חד משמעי על רשות שדות התעופה לאשר טיסות בחלון הלילה למען האינטרסים הכלכליים של החברות, באמתלה של השיפוצים. בשבוע האחרון הגיעו אלינו עשרות תלונות של תושבים שהתחילו לסבול מהרעש בלילות, ולא יכלו להירדם, בגלל אותן טיסות בודדות שהמריאו באמצע הלילה".
עו"ד נרי ירקוני, המייצג את ראשי הערים, הזהיר: "היה וניתקל שוב בטיסות בלילה כמו בלילות האחרונים, נפנה מיד לבג"ץ, עקב הפרת צו של בית משפט העליון".
בתחילת החודש הודיע משרד התחבורה כי יפתח את חלון הלילה לטיסות בגלל סגירת אחד משני המסלולים בנתב"ג לצורך שיפוצים, שנועדו להגביר את רמת הבטיחות בנתב"ג. פרויקט הענק צפוי להימשך ב-3.5 השנים הקרובות, ולהדיר שינה ממאות אלפי תושבים בישובים מעליהם יעברו המטוסים, ובהם חולון, ראשל"צ, אור יהודה, בת ים ועוד.
במשרד התחבורה הדגישו לאורך כל הדרך כי השיפוצים הם מחוייבי המציאות. יחד עם זאת, ההמראות בלילה לא התחילו עדיין, מלבד מספר המראות בודדות בלילות האחרונים. לטענת ראשי הערים, הדבר מוכיח כי האישורים ניתנים משיקולי טובת החברות, ולא משיקולי בטיחות. ממשרד התחבורה נמסר כי "ההחלטה תואמת לחלוטין את עמדת שר התחבורה ישראל כץ, שלא לאפשר פגיעה בתושבים מחמת שיקולים צרים לטובת חברות התעופה".