מנוע השנה: פולקסווגן 1.4 ליטר TSI
בתחרות "מנוע השנה" הבינלאומית זכה בפעם השניה ברציפות מנוע ה-1.4 ליטר של פולקסווגן. מתוך 11 קטגוריות, יצרניות גרמניות זכו בשמונה
בתחרות "מנוע השנה", הנערכת זו השנה ה-12, זכה מנוע ה-1.4 ליטר TSI של פולקסווגן בתואר הנכסף. בתחרות, המאורגנת על-ידי המגזין הבריטי "Engine Technology International", שופט צוות של 72 עיתונאי רכב מ-35 מדינות ברחבי העולם.
דין סלאבניץ', יו"ר צוות השופטים של התחרות, מציין כי ניצחון מנוע ה-1.4 ליטר TSI של פולקסווגן - בפעם השניה ברציפות - משמש עדות נוספת לכך שהקטנת נפחי המנועים היא מגמה שאינה צפויה להיעלם בקרוב. לדבריו, השנה נכנסו לשוק יותר מנועים מאי-פעם בתולדות התחרות, ומרביתם בנפח של פחות מ-1.8 ליטר.
מנוע ה-1.4 ליטר "מולטי-אייר" של פיאט גבר על 66 מתחרים, בדרך לתואר המנוע החדש של השנה. בתואר "המנוע הירוק של השנה" זכה המנוע של הפריוס החדשה - מערכת הכלאיים של המכונית משלבת בין מנוע בעירה פנימית בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי.
טויוטה זכתה גם בקטגוריית "המנוע הטוב ביותר בנפח של פחות מליטר", עם מנוע ה-999 סמ"ק - שבישראל מוכר דווקא מהפיז'ו 107. מן העבר השני, זכה מנוע ה-6.2 ליטרים של מרצדס-AMG בשתי קטגוריות: המנוע הטוב ביותר מעל ארבעה ליטר, ומנוע הביצועים הטוב ביותר.
תחרות מנוע השנה מחולקת ל-11 קטגוריות שונות - ובשמונה מהם זכו יצרניות רכב גרמניות:
תחרות מנוע השנה 2010:
- מנוע השנה: פולקסווגן 1.4 ליטר TSI
- מעל 4 ליטר: מרצדס 6.2 ליטר
- בין 3 ל-4 ליטר: ב.מ.וו V8 בנפח 4.0 ליטר
- בין 2.5 ל-3 ליטר: ב.מ.וו 3 ליטר טורבו-בנזין
- בין 2 ל-2.5 ליטר: אודי 2.5 ליטר
- בין 1.8 ל-2 ליטר: ב.מ.וו טורבו-דיזל, 2.0 ליטר
- בין 1.4 ל-1.8 ליטר: ב.מ.וו ופיז'ו-סיטרואן 1.6 ליטר טורבו-בנזין
- מתחת לליטר: טויוטה 1.0 ליטר
- מנוע הביצועים: מרצדס 6.2 ליטר
- מנוע חדש: פיאט 1.4 ליטר "מולטי-אייר" טורבו-בנזין
- מנוע ירוק: טויוטה 1.8 ליטר היברידי