בג"ץ הכריע: אל על תטוס לאילת 3 פעמים ביממה
סוף לעימות סביב טיסות אל על לאילת. בג"ץ דחה את עתירות ישראייר וארקיע וקבע כי "התחרות החופשית הינה אינטרס מובהק של הצרכנים, והיא חלק מהזכות החוקתית לחופש העיסוק". בנוסף, דחה בג"ץ גם את עתירת אל על, שדרשה להכפיל את מספר הטיסות שאושרו לה ביממה, משלוש לשש
4 חודשים לאחר שהוגשה העתירה לבג"ץ, ושעות ספורות לאחר שאל על השיקה את טיסותיה לאילת שיחלו בחודש אוגוסט, דחו שופטי בית משפט העליון את עתירותיהן של ארקיע וישראייר שהתנגדו לאישור שניתן לאל על להפעיל קו טיסות לאילת.
בנוסף, דחה בג"ץ גם את עתירת אל על, שדרשה להכפיל את מספר הטיסות שאושרו לה ביממה, משלוש לשש, וכן לשפר את תנאי האישור להפעיל את הקו, בהן אפשרות לממש את נקודות הנוסע המתמיד לכרטיסי טיסה לעיר הדרומית. בג"ץ אף חייב את שלוש החברות לשלם הוצאות משפט בסך 50 אלף כ"א לשר התחבורה, וקיבל את עמדתו של ישראל כץ, שגרס כי הקו יופעל על ידי אל על באופן מוגבל (שלוש טיסות ביממה ועד 420 נוסעים ביממה).
"השר פעל במסגרת הסמכות הנתונה לו לפי החוק", כתבו השופטים בהחלטתם, שהתייחסו גם לטענות ארקיע וישראייר, לפיהן מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, התנגד בתחילה לפתיחת הקו לאל על לאילת אך שינה את דעתו תוך זמן קצר, לאחר כניסתו של כץ לתפקידו באפריל 2009: "אין פסול בכך ששר התחבורה מעוניין, באופן עקרוני, לעודד תחרות בקווי התעופה. לא מדובר בדעה קדומה או במשוא פנים, אלא בשיקולי מדיניות ענייניים ולגיטימיים. מעבר לכך, מדיניות עידוד 'השמיים הפתוחים' זכתה לעיגון סטטוטרי. התחרות החופשית הינה אינטרס מובהק של הצרכנים, והיא חלק מהזכות החוקתית לחופש העיסוק".
השופטים הסבירו כי "אכן, אין להתעלם מכוחה העודף של אל על ומהיתרונות המובנים שיש לה בהפעלת קווי טיסות לאילת". השופטים גם הזכירו בהחלטתם כי השר התנה את האישורים בבחינה מחודשת שלהם בתום חצי שנה ראשונה של פעילות.
בארקיע ובישראייר קיבלו היום את הודעת אל על בציפייה דרוכה, אך גם בהיערכות לקרב על הלקוח. "ארקיע לא תשנה שום דבר בטווח הרחוק והקרוב", הצהיר בשיחה עם ynet סמנכ"ל המסחר של ארקיע, דודו מחלב, "אנו מפעילים טיסות משני שדות התעופה במחיר מגוון, בין 79 ל-199 שקל במחירי המבצע, בנוסף למחירים המוזלים לאילתים ולחופשות באילת בהם גלום מחיר הטיסה. כניסתה של אל על תשפיע על הטיסות מנתב"ג אבל לטווח הרחוק המספרים יתייצבו וארקיע תמשיך להוביל את הקו לאילת (כיום 74% מהשוק שייך לארקיע, י.ז)".
"אל על לא תביא לשם את הבשורה", אמר מחלב, "אני מקווה שהתחרות הזו תפתח באמת את השמיים גם ליעדים נוספים באירופה ובמזרח, ואז הפערים לצרכן יהיו משמעותיים באמת ולא עשר שקל לפה או לשם". מישראייר נמסר כי "בהודעתה של אל על, כצפוי, אין בשורה או חידוש כלשהו בקו תל אביב-אילת. בכוונת ישראייר להמשיך ולהעניק ללקוחות את המוצרים האיכותיים ביותר באמצעות שירות בלתי מתפשר ומחירים תחרותיים".