שתף קטע נבחר

היי דרומה: האם משתלם לטוס עם אל על לאילת?

חברת אל-על השיקה אתמול את קו הטיסות מנתב"ג לאילת, כשהמחירים ינועו בתקופה הקרובה בין 299-99 שקל לכל כיוון. החסרונות: שעות לא נוחות ומספר טיסות מצומצם לעומת המתחרות האחרות על הקו, ארקיע וישראייר. בדיקת "ממון"

חברת אל-על השיקה אתמול רשמית את קו הטיסות לאילת, שיחל לפעול ב-1 באוגוסט מטרמינל 1 בנתב"ג. אם אתם רוצים לטוס בחודשים הקרובים מנתב"ג לאילת, כדאי לכם להיכנס מהר לאתר של אל-על ולהזמין כרטיסי טיסה במערכת ההזמנות "און ליין."

 

נכון לרגע זה, בגלל תקופת ההשקה של הקו החדש, למרבית התאריכים - למעט מוצאי שבת - מוצעת טיסה לאילת במחיר של החל מ-99 שקל לכיוון. זאת לעומת מחיר של 73 שקל לנסיעה באוטובוס אגד מת"א לאילת.

 

כמובן שלאותם תאריכים יש גם כרטיסים ב-299 שקל, השאלה היא כמה זמן מראש אתם מוכנים להתחייב על ההזמנה שלכם, ובעיקר מה הקנס שתשלמו אם תחליטו לבטל את הכרטיסים, או לשנות את תאריכי היציאה/חזרה.

 

עם זאת, חשוב לזכור שאל-על תפעיל, לפחות בטווח הקרוב, רק שלוש טיסות לכיוון בכל יום באמצע השבוע, ואילו במוצאי שבת היא תפעיל טיסה אחת לכל כיוון, דבר שמגביל מאוד את מרבית הנופשים שרוצים לשוב הביתה כבר בשעות אחר הצהריים המוקדמות של שבת.

 

"הפעלת הטיסות לאילת היא מהלך חשוב לישראל ובמיוחד לאזורי הנגב ואילת", אמר אתמול מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, במעמד השקת הקו. לדבריו, החברה מתכוונת להגדיל את תנועת התיירים לעיר באופן משמעותי ולהציע לנוסעים מוצר איכותי וברמה גבוהה.


החל ב-1 באוגוסט גם אל על מתחרה על הקו. אילת (צילום: יוסי דוס סנטוס)

 

יתרון משמעותי לתיירות הנכנסת

באל-על ציינו כי הטיסות בין נתב"ג לאילת יהוו יתרון משמעותי לתיירות הנכנסת, משום שנתב"ג יהיה למעשה נמל ביניים עם קישור טוב בין הטיסות הנכנסות והיוצאות לטיסות ההמשך לאילת. יתרה מכך, הדבר יאפשר לתושבי הדרום חיבור קל ונוח לנתב"ג וממנו ליעדי אל-על השונים בחו"ל. זאת כאשר הנוסעים מאילת ינחתו בבן-גוריון בטרמינל 1, וממנו יועברו לטרמינל 3 לטיסות הבינלאומיות.

 

המחירים שאל-על הציעה אתמול נראים אטרקטיביים, אבל מדובר במחירי השקה בלבד. החברה מציעה טיסות לחיילי חובה במחיר של 70 שקל לכיוון ולישראלים שטסים לאילת במחיר של 299-99 שקל לכיוון. יתרה מכך, תושבי המרכז שירכשו כרטיסייה של 14 טיסות באמצע השבוע ישלמו 189 שקל לקטע טיסה, ותושבי אילת ישלמו 149 שקל עבור אותה כרטיסייה לכל קטע טיסה. אתמול, בתוך 5 שעות, מכרה אל על 600 כרטיסים לכיוון אחד.

 

לעומת זאת, הבעיה העיקרית היא הגמישות של הטיסות, לפחות כל עוד הרגולטור לא מאפשר לאל-על להפעיל יותר משלוש טיסות לכיוון בכל יום. במוצ"ש יש לחברה רק טיסה אחת מאילת לת"א שיוצאת ב-23:05 בלילה. ביום שישי החברה גם מפעילה רק טיסה אחת, הפעם ב-8:30 בבוקר, אבל לא כל אחד יכול להתאים את עצמו לטיסה הזו.

 

התחרות בשיאה

ארקיע, לעומת זאת, מפעילה בקיץ 30-24 טיסות ביום לאילת. עם זאת, רוב הטיסות הן משדה דב ואליו. ארקיע מציעה סל של מוצרים ב"ארקיע אקספרס," במחירים של החל מ-79 שקל לכיוון למזמינים שלושה חודשים מראש, 99 שקל למזמינים חודשיים מראש, ו-199 שקל למזמינים חודש מראש. זאת כאשר לכל טיסה מוקצים מספר מקומות במחיר הזה. הנוסעים יכולים להביא רק תיק יד במשקל עד 8 ק"ג והם זכאים למחיר הזה בהזמנה באינטרנט בלבד. הזמנה טלפונית יקרה ב-5%.

 

בנוסף, במהלך יולי-אוגוסט, ארקיע מציעה טיסות קצה (שיוצאות ב-5:30 בבוקר או 21:30) במחיר של 175-149 שקל לכיוון, וכן מבצע עם חברת ויזה כאל בו מוצעים כרטיסים למבחר טיסות ב-175 שקל. יתרה מכך, ארקיע מפעילה מבצע "כדאי לי" שבו מוצעות טיסות במחירים של 299-199 שקל על 10 המקומות הראשונים שנמכרים בכל טיסה, וגם מציעה מחיר של החל מ129- שקל לכיוון למי שמזמין שירותי קרקע (לינה במלונות).

 

דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע, אמר כי מגוון הטיסות והמחירים של ארקיע ימשיך לתת מענה לנוסעים. גם ישראייר ציינה אתמול כי אין בשורה גדולה בקו החדש של אל על, וכי היא תמשיך להציע כרטיסים במחירים תחרותיים. החברה מציעה כיום טיסות לאילת ב-360-99 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פותחת קו. אל על
צילום: צביקה טישלר
התחרות על עיר הנופש הדרומית מתחילה. אילת
צילום: לע"מ
מומלצים