שתף קטע נבחר
 

T25: כך יראה העתיד של המכוניות העירוניות?

מהנדס מקלארן לשעבר, גורדון מאריי, מציג את ה-T25 - מכונית עירונית מסקרנת, בעלת מאפיינים חדשניים. למרות פרסום נתונים חלקיים בלבד, מצליח מאריי לעורר עניין רב בעולם הרכב

גורדון מאריי, ה"אבא" של מקלארן F1 - אחת ממכוניות העל הנחשקות והמהירות בהיסטוריה - מציג היום (ב') תמונות רשמיות של המכונית העירונית החדשה שלו, ה-T25. המכונית, שמתיימרת להיות מהפכנית ולהציב אמת-מידה חדשה בקטגוריית המכוניות העירוניות, תוצג היום לראשונה בפומבי, בתערוכה באוקספורד, אנגליה.


 

עם רוחב של 1.3 מטרים, מאריי טוען כי ניתן יהיה להחנות את ה-T25 בניצב למדרכה. כך, במקום חניה המספיק למכונית "סטנדרטית" אחת, אפשר יהיה להחנות עד שלוש מכוניות T25. מאריי אף טוען כי שתי מכוניות T25 יכולות לחלוק נתיב נסיעה אחד בכבישים ציבוריים, ובכך להקל על עומסי התנועה.

 

משקלה של ה-T25 נמוך במיוחד - כ-550 ק"ג - הודות לשימוש נרחב בחומרים מתקדמים, "בהשראת פורמולה 1" - כך מאריי. אלא שלמרות המשקל והממדים, מתוכננת המכונית לקבל ציון של ארבעה כוכבים במבחני הריסוק של יורו-NCAP. המשקל הנמוך, ביחד עם מנוע קטן - כנראה בנפח 660 סמ"ק - יתרמו לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה. בעתיד עם תוצע גרסה חשמלית, שתיקרא T27. עם זאת, בשלב זה מאריי אינו מפרסם פרטים מדוייקים אודות המנועים של שתי הגרסאות, או הביצועים.


 

גם תא הנוסעים מציע כמה רעיונות מקוריים. כך למשל, לקוחות יוכלו לבחור בין גרסה חד-מושבית וגרסה בעלת שלושה מושבים, עם שני מושבי ילדים מאחור. בסך הכל, יוצעו שש תצורות שונות של "תכנון פנים". מאריי אף טוען כי מרווח הרגליים מאחור יהיה טוב מזה של מכוניות סופר-מיני. נפח תא המטען של ה-T25 ינוע בין 160 ל-720 ליטרים, בהתאם לסידור המושבים.

 

ומתברר כי החדשנות עליה מאריי מדבר, אינה מתייחסת למכונית בלבד. לדבריו, ה-T25 תיוצר בתהליך הרכבה פשוט, תוך שימוש בחומרים ממוחזרים. לטענתו, עלות הייצור תהיה נמוכה במיוחד, והתהליך עצמו יהיה "ידידותי לסביבה".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים