שתף קטע נבחר
 

שוק היוקרה: יותר ביקוש, יותר עובדים

ב.מ.וו, מרצדס ואודי מגדילות את היקפי הייצור שלהן, כדי לעמוד בעלייה בביקוש למכוניות יוקרה. שלוש היצרניות שוכרות אלפי עובדים חדשים, מוסיפות משמרות במפעלים, ומקצרות את חופשת הקיץ

שלוש יצרניות היוקרה הגרמניות, ב.מ.וו, מרצדס ואודי, מגדילות את היקף הייצור של מפעליהן על-מנת להתמודד עם עלייה בביקוש בשוק היוקרה העולמי. כך מדווח האתר הכלכלי בלומברג. כדי לעמוד ביעדי ייצור חדשים, מגייסות שלוש היצרניות עובדים חדשים, מוסיפות משמרות במפעליהן, ומקצרות את חופשת הקיץ. עוד מדווח בלומברג כי שלוש היצרניות רשמו בחודש שעבר עלייה דו-ספרתית במכירות.

 

 

על-פי הדיווח, מרצדס שכרה לאחרונה 1,800 עובדים זמניים והוסיפה משמרת ייצור ביום שבת, בעוד ב.מ.וו שכרה 5,000 עובדים זמניים. אודי, חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן, הוסיפה משמרות באחד ממפעליה בגרמניה, שבו מיוצרת ה-A8 החדשה וכן מכונית הספורט R8.

 

מוקדם יותר החודש, העריך בכיר באודי כי היצרנית תמכור השנה יותר ממיליון מכוניות, ותשפר משמעותית את שיעור הרווחיות שלה. ראוי להזכיר כי אודי הציבה לעצמה יעד להפוך ליצרנית היוקרה הגדולה בעולם עד 2015. כיום מחזיקה בתואר ב.מ.וו, וזאת לאחר שנים ארוכות שבהן מרצדס הייתה יצרנית היוקרה המובילה.

 

העלייה בביקוש מגיעה אחרי תקופה קשה בשוק היוקרה, שהגיעה לשיאה ב-2009, כחלק מהמשבר הכלכלי העולמי. בשנה שעברה נאלצו שלוש יצרניות היוקרה הגרמניות להתמודד עם ירידה חדה בביקוש, שהגיעה אחרי שנים ארוכות של שגשוג ושיאי רווח וייצור.

 

"ההתאוששות בביקוש בשוק היוקרה הייתה מעט מהירה מהצפוי", אומר לבלומברג אנליסט בכיר. "הצמיחה צפויה להימשך, מאחר שהיצרניות המשיכו להשקיע במוצרים חדשים ובהתרחבות לשווקים חדשים". בבלומברג מציינים כי שלוש היצרניות נהנות מעלייה משמעותית בביקוש בשוק הסיני, וכן מהתאוששות באירופה ובארה"ב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זינוק בביקוש בשוק היוקרה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים