שתף קטע נבחר
 

פורד מונדיאו מתעדכנת

המשפחתית הגדולה של פורד עוברת מתיחת פנים, ומקבלת מנועים חדשים, תיבה כפולת-מצמדים ומערכות בטיחותיות משופרות. אלינו היא תגיע ברבעון הראשון של 2011

אחרי מעט יותר משלוש שנים על פס הייצור, עוברת פורד מונדיאו את טיפול "אמצע החיים" המקובל בתעשיית הרכב. במקרה של המונדיאו, השינויים המעניינים כלל אינם נוגעים לקוסמטיקה, וכוללים הוספת מנועים חדשים, תיבת הילוכים כפולת-מצמדים, וכמה מערכות בטיחות חשובות. החשיפה הרשמית של המכונית תיערך בתערוכת הרכב של מוסקבה, ב-25 באוגוסט. שיווקה יחל בסוף השנה באירופה, ולישראל תגיע המונדיאו המחודשת ברבעון הראשון של 2011.


סימן ההיכר של מונדיאו מתוחת הפנים - סבכה טרפזית (צילום: יצרן)

 

העדכון הקוסמטי של המונדיאו, כיאה למתיחת פנים, אינו משנה באופן דרמטי את הופעתה. ההבדל הבולט ביותר הוא סבכה קדמית חדשה, בצורת טרפז, עם פגוש המעוטר בנורות "לד". גם יחידות התאורה האחוריות הוחלפו בחדשות, וגם הן עושות שימוש בנורות לד.

 

תא הנוסעים המחודש מתהדר בקונסולה מרכזית חדשה ועיצוב מעודכן לדלתות. בנוסף, מערכות הניווט והשמע של המונדיאו שודרגו. חשובות הרבה יותר הן כמה מערכות בטיחותיות המוצעות לראשונה במונדיאו החדשה, ובראשן מערכת להתרעה על סטייה מנתיב ומערכת המתריעה מפני עצמים בשטחים "מתים".

 

המונדיאו המעודכנת מקבלת גרסה משופרת של מנוע "אקו-בוסט" בנפח 2.0 ליטר של פורד, עם 237 כ"ס - לעומת 200 כ"ס בגרסאות אחרות שלו. למרות תוספת הכוח, בפורד מציינים כי שתי גרסאות המנוע שומרות על רמת פליטת מזהמים זהה - 179 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ.

 

מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר, עם 197 כ"ס, יתווסף למנוע הטורבו-דיזל הקיים, בנפח 2.0 ליטר. עוד חידוש הוא תיבת הילוכים כפולת מצמד, בעלת שישה יחסית העברה, שתוצע כסטנדרט עם מנוע הבנזין בנפח 2.2 ליטר, וכאופציה עם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר. 

 

כאמור, המונדיאו המחודשת תגיע לישראל בתחילת 2011. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי החברה מנהלת בימים אלה משא ומתן עם היצרנית, ולכן אינה יכולה לתת פרטים נוספים בעניין היצע הדגמים הסופי או מחירים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה"עיצוב הקינטי" של המונדיאו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים