הושק קמפיין במיליון ש' לעידוד תיירות הפנים בי-ם
מטרתו של קמפיין הקיץ לקידום תיירות הפנים בירושלים, הוא למצב את בירת ישראל כיעד תרבותי ואטרקטיבי דווקא לישראלים. הקמפיין יצא לדרך בהשקעה של מיליון שקל ויימשך כ-3 חודשים
הושק קמפיין "קחו יומיים לירושלים" לעידוד תיירות הפנים לבירת ישראל במהלך חודשי הקיץ, בהשקעה כוללת של מיליון שקל. הקמפיין יציע לציבור חבילות תיירות אטרקטיביות, הנחות במוסדות התרבות ויזמין את הציבור הרחב להשתתף באירועי שיא תרבותיים. בין האירועים שיתקיימו, ניתן למצוא את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי (17-8.7), פתיחה חגיגית למוזיאון ישראל המחודש (31-29.7), יריד חוצות היוצר (14-2.8) ופסטיבל תיאטרוני בובות (13-8.8).
בקמפיין שותפים משרד התיירות, עיריית ירושלים, משרד ראש הממשלה, הרשות לפיתוח ירושלים והתאחדות מלונות ירושלים. במסגרתו יוצעו לציבור חבילות תיירות מיוחדות, הכוללות כרטיסי כניסה לאירועים, מבצעי לינה במיטב המלונות בעיר, כניסות מוזלות לאתרים ולמוקדי תיירות רבים בעיר והטבות נוספות.
לראשונה, לכל הלנים בעיר במהלך אירועי הקמפיין, יוענקו כרטיסים לסיורים רגליים ייחודיים באגן העיר העתיקה ובמערב העיר, ברוח אירועי הקיץ. בין הסיורים, סיור בעקבות סרטי קולנוע במהלך פסטיבל הקולנוע, סיור בעקבות ספריו של דוד גרוסמן ועוד. נוסף על כך, יוכלו הלנים בירושלים להשתתף בסיור יומי באוטובוס התיירותי הירושלמי, ללא תשלום, בהרשמה מראש.
פסטיבלים ואירועים חגיגיים. יריד חוצות היוצר בירושלים (צילום: שלומי כהן)
ירושלים: יעד אטרקטיבי לבילוי גם בשעות הערב והלילה
הקמפיין, שיימשך עד סוף אוגוסט, נועד לחשוף בפני הציבור הישראלי את מגוון אפשרויות הבילוי והפנאי בירושלים, הגדלת מספר הלינות בעיר והביקורים באתרים ומוקדי התיירות, ולמצב את ירושלים כיעד אטרקטיבי לבילוי גם בשעות הערב והלילה. במסגרת הקמפיין יתבצעו פעולות שיווק נרחבות ביניהן הפקת תשדירי רדיו, פרסום מודעות בעיתונות הכתובה, פרסום באינטרנט והפקת חוברת מידע על שלל האירועים וההטבות.
לצד פעילויות אלו, פועלים הגופים השונים לקידום העיר ירושלים כעיר תיירות מובילה ואטרקטיבית עבור תיירות הפנים ותיירות נכנסת, באמצעות פעילויות שיווק, תשתיות, ופיתוח מוצר התיירות. בנוסף, מתקיים סיוע והפקה של פסטיבלים ואירועי תרבות בעיר, כמו גם פעולות ממוקדות כגון סיורים למחליטנים, שיווק המוצר הירושלמי במגזינים ובמוספים ייעודיים ועוד.
יש להזכיר כי לפני שבועיים הסתיים פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים, שפתח את אירועי הקיץ בעיר, אירוע אומנותי ייחודי מרשים הכולל מיצגי אור, מופעי חוצות ובמה ועבודות מרכזיות של כ-70 אמנים מובילים מהארץ ומהעולם, בו ביקרו כ-300 אלף מבקרים ישראלים, כולל מבקרים מחו"ל.
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכה, ותופסת את מקומה כבירת התרבות של ישראל. אנו מפיקים השנה פי שתיים וחצי אירועי תרבות לעומת שנים קודמות וזו תוצאה ישירה של הכפלת התקציבים תוך שילוב היצירה הירושלמית באירועי התרבות בעיר. יחד עם התמיכה ההולכת וגוברת במוסדות התרבות בעיר ובריכוז הגבוה ביותר בארץ של בתי הספר לאמנות, תושבי העיר והתיירים המגיעים אליה בקצב גובר נהנים מיותר הופעות, יותר פסטיבלים בינלאומיים, יותר מסיבות רחוב ויותר אירועים באווירה ירושלמית ייחודית".