שתף קטע נבחר
 

מונחי היסוד של מיתוג אישי - על מה המהומה

מיתוג אישי הוא תהליך שבמסגרתו אדם משווק את עצמו כמותג באמצעות כלים שונים – בעיקר באינטרנט. המטרה - היא להבליט את עצמו או להעצים את ערכו המוסף בזירה המקצועית. מהיכן בא המונח ומה הוא כולל. בפנים

מה המשמעות של מיתוג אישי? מיתוג אישי הוא תהליך שבמסגרתו אדם משווק את עצמו כמותג באמצעות כלים שונים – בעיקר באינטרנט. המטרה היא להבליט את עצמו או להעצים את ערכו המוסף בזירה המקצועית. המיתוג האישי יכול להיות מופנה לכיוון של לקוחות פוטנציאליים, מעסיקים פוטנציאליים, נטוורק מקצועי כללי, וגם עמיתים ומעסיק נוכחי, בשאיפה להעצים את הקרדיט המקצועי בעיניהם.

 

 

מאיפה הגיע המושג הזה בכלל? איש השיווק האמריקני טום פיטרס טבע את המונח "מיתוג אישי" במאמר בכותרת The Brand Called You שפירסם בשנת 1997. המאמר התפרסם בכתב העת Fast Company ובו קבע פיטרס כי זה הזמן ללמוד מתאגידים גדולים ומעסקים בינוניים כאחד - ולהפוך למותגים בעצמנו. "השיעור שהמותגים המסחריים הגדולים מלמדים אותנו הוא שיעור חשוב לכל מי שרוצה להתבלט ולשגשג בעולם העבודה בימינו", כתב פיטרס ובכך שינה את האופן שבו אנשים מתייחסים לייצוג של עצמם בעיני אחרים.

 

מה הפך אותו למציאות? הגורם שהשפיע הכי הרבה על השתרשות המונח – כמו שהשפיע על רוב התופעות של העשור האחרון – הוא האינטרנט. המידע הנגיש על כל אחד ועל כל דבר, והאפשרות לאתר אנשים וליצור איתם קשר, הפכה את המיתוג האישי למשמעותי, במיוחד בכל הקשור לשוק העבודה: מי שכתבו עליו / שמעו עליו / מוזכר ברשת, נהפך למותג מוכר לעומת מי שלא נמצא שם. מי שפעיל ונוכח ברשת נתפס כמצליח יותר ממי שלא. ומי שאפשר לאתר אותו ברשת ירוויח יותר הזדמנויות ממי שלא.

 

למה צריך את זה? כי בני דור y, שנכנסו לשוק העבודה בתחילת שנות ה-2000, מחליפים עבודות ותפקידים בתדירות של אחת לשנתיים בממוצע. המעברים התכופים יוצרים אצלם צורך ביצירת מותג עצמי שלהם כאנשי מקצוע חיוניים, בכדי שיתקבלו בברכה בארגונים שונים בתפקידים שונים.

 

לצד זאת, כל המחקרים מראים שמגייסי כוח אדם, מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש פועלים באינטרנט בשביל לאתר וליצור קשר עם טאלנטים, וזה מחייב עובדים בתחומים רבים, למתג את עצמם כטאלנטים.

 

באיזה מקומות זה מתרחש? בעיקר באינטרנט. המיתוג האישי מתחיל באינטרנט ומתקיים באינטרנט, כאשר נוכחות ברשת מקצועית דוגמת Linkedin או Plaxo, פעילות בהפצת תוכן מקצועי באמצעות בלוג או אתר העלאת מאמרים, או אחריות על כתיבת ניוזלטר מקצועי הם פעולות בסיסיות ויעילות.

 

סביב הפעילות האינטרנטית כדאי לבסס נוכחות גם במציאות היומיומית: להיות חבר באיגודים מקצועיים, להשתתף בכנסים ואירועים מקצועיים, לבטא עמדות בתחום המקצועי גם בתוך הארגון וגם כלפי חוץ.

 

איך עושים את זה? פשוט מאוד, קיראו את הטורים.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא עורכת תוכן ב-AllJobs ומומחית מיתוג אישי באתר.


פורסם לראשונה 01/07/2010 19:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
הכלי העיקרי - אינטרנט
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים