שתף קטע נבחר
 

מה משתלם יותר: גז, בנזין, דיזל או היברידי?

תחשיב הבוחן את כדאיות שימוש באמצעי הנעה תחליפי לבנזין, מגלה כי מי שנוהג יותר מ-10,726 ק"מ בשנה עשוי להרוויח מהסבת מכוניתו לשימוש בגז. ומתי משתלם לקנות מכונית היברידית?

נוהגים יותר מ‭10,726-‬ ק"מ בשנה? אולי כדאי לכם להסב את מכונית הבנזין שלכם לשימוש בגז. כך עולה מתחשיב שנערך בימים אלה על ידי משה וסמדר קצין מחברת חשב. התחשיב, הבוחן את כדאיות השימוש באמצעי תדלוק תחליפיים לבנזין, מבוסס על מכונית שנוסעת בממוצע 17 אלף ק"מ בשנה.

 

מהחישוב עולה כי האחזקה של מכונית המשלבת מנוע בנזין עם ערכת הסבה להנעה בגז, היא הזולה ביותר מבין כל האלטרנטיבות הקיימות כיום בשוק: הנעה בבנזין בלבד, הנעה בגז, מכונית היברידית או דיזל. עלות האחזקה של מכונית שנוסעת ‭8,500‬ ק"מ על בנזין ו‭8,500-‬ ק"מ על גז עומדת על ‭2,864‬ שקל בחודש. ככל שהיא נוסעת יותר על גז, שמחירו ‭3.32‬ שקלים בלבד לק"ג - לעומת ‭6.48‬ שקלים מחיר ליטר בנזין לפי החישוב -‬ עלות האחזקה יורדת.
השוואה: עלות אחזקה של ארבעה סוגי הנעה

השוואה: עלות אחזקה של ארבעה סוגי הנעה
סוג הנעה בנזין היברידית גז דיזל
עלות אחזקה חודשית 2,935 2,890 2,864 3,216
מתי כדאי להיגמל מבנזין?* - 15,206 10,726 42,834

* קילומטראז' שנתי  

 

במקום השני במדרג עלויות האחזקה נמצאת המכונית ההיברידית, שמשלבת בין מנוע חשמל ומנוע בנזין. עלות האחזקה שלה עומדת על ‭2,890‬ שקל בחודש, אלא שבמקרה זה הנהג אינו יכול לבחור באופציה של הגדלת השימוש במנוע החשמלי, שכן הפיקוד על השילוב בין המנועים אינו בשליטתו.

 

עלות האחזקה לרכב בנזין רגיל היא ‭2,935‬ שקל בחודש. רכב הדיזל הוא היקר ביותר לאחזקה, זאת לאחר שעד לפני מספר שנים זו הייתה החלופה הזולה ביותר, עם עלות של ‭3,216‬ שקל לחודש. הסיבה להתייקרות היא העלייה החדה במחירי הסולר, שמחירו יקר כיום ממחיר הבנזין. התחשיב מבוסס על מחיר של ‭7.26‬ שקלים לליטר סולר.

 

ההערכות הן שבישראל יש כיום מעל ל‭5,000-‬ מכוניות מונעות בגז. אחת הסיבות העיקריות לכך שאין מעבר מאסיבי של הישראלים לשימוש בגז, היא העובדה שרשות המסים לא מתחייבת לשמור על שיעור מס נמוך על הגז, כמו היום. סיבה נוספת היא העלות הגבוהה של התקנת ערכת גז, כ‭9,000-‬ שקל. בנוסף, רכב עם ערכת גז לא יכול להיכנס לחניונים תת-קרקעיים לא מאווררים, והתקנת ערכת גז ומכל מצמצמת משמעותית את הגודל של תא המטען.

 

על-פי התחשיב, אם אתם מתלבטים בין מכונית היברידית למכונית בנזין רגילה, כדאי לכם לעבור לרכב היברידי רק אם אתם נוהגים מעל ‭15,206‬ ק"מ בשנה. אם ההתלבטות היא בין מכונית בנזין ודיזל, יהיה כדאי לכם לעשות את המעבר רק אם אתם נוסעים מעל ‭42,834‬ ק"מ בשנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנזין, סולר או גז?
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים