שתף קטע נבחר

 

בלאברס: מציירים על כל הרשת

הסטארט אפ הישראלי בלאברס נותן לכם כלי חברתי, שיאפשר לכם להביע את עצמכם יצירתית ולהותיר את חותמכם - בכל מקום ברשת, ולשתף עם חברים

תארו לעצמכם שאתם גולשים באתר, ורוצים להעיר משהו, אבל לא רק בטקסט. מתחשק לכם לסמן, לקשקש, להוסיף תמונה או סרט ולשלוח לחבר.

 

ראית שמלה מדהימה בקטלוג מקוון ואת רוצה לסמן אותה שלא תשכחי? כותבים מחקר או עבודה ורוצים להוסיף הערת שוליים לעמוד או להדגיש טקסט כמו שעושים בדף מודפס? רוצים להוסיף תמונה או וידאו שלכם ולהפוך אתר גנרי ליצירה מקורית? כאן נכנס הסטארט אפ הישראלי בלאברס לתמונה.

 

בלאברס הוא תוסף לדפדפן, אשר מאפשר לכם לעשות את כל זה  (ולא רק בהערות כמו בגוגל Sidewiki, למשל) – ואז לשתף את מעשה ידיכם בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות. אחרי התקנת התוסף, תופיע לכם לשונית קטנה בצד חלון הגלישה – עם כלי ציור, כלי סימון, כלי טקסט, כלים להוספת וידאו או תמונות ועוד כמה כלי יצירה משעשעים.


 

אלה יאפשרו לכם לצייר באופן חופשי על פני האתר שבו אתם גולשים, להוסיף בועות טקסט, הערות, סרטונים וכל סוגי מדיה אחרים או לזרוע הפתעות לחברים, שיצוצו כשאלה יכנסו לאתר. כל קשקוש או יצירה קטנה שלכם, נקראת Blab, שאותה אפשר לשתף בפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות כמו טוויטר (ובעתיד גם לוורדפרס).

 

הדבר המעצבן הוא שלבלאברס, מבחירה, אין מצב עבודה לא מקוון - חייבים להתחבר לפייסבוק קונקט. לא חייבים לשתף, אבל חייבים לחבר.

 

לפרוץ את הגנים הסגורים

גלעד כהן, ממייסדי בלאברס, מסביר שההשראה ליצירת בלאברס נובעת מהבום הגדול של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות, כאשר החברה נוסדה ב-2009. הרעיון הוא ליצור "שכבה שיתופית" שרצה על פני כל האינטרנט, כאשר הכוונה היא לאתרי ה-WWW.

 

כהן מסביר בראיון ל-ynet כי הרעיון של בלאברס הוא לפרוץ את הגנים הסגורים של פייסבוק או טוויטר, שהן סביבות סגורות ומוגבלות בסוג התכנים שלהן ולאפשר לאנשים לתקשר על פני כל הרשת. כהן מכנה זאת "בלוגינג וירטואלי".

 

אך הרעיון של יצירה חופשית על כלל הרשת, טומן בחובו גם פוטנציאל לא מבוטל לשימוש לרעה. בלאברס יכול לשמש בקלות גם להפצת מסרי שנאה, לעג או הטרדה. כהן אומר בתגובה כי הם מנהלים פיקוח על התכנים ויש להם גם מנגנוני סינון מובנים בתוכנה, על מנת למנוע שימוש לרעה.

 

הרשת כגן משחקים

המודל העסקי של באלברס מתבסס על מכירת Blabים שיהיו ממותגים לטובת חברה מסחרית זו או אחרת, שתוכל ליצור תכנים משלה עבור הקהילה שלה, בכל מקום ברשת. כהן גם מדבר על מכירת בלאברס ככלי עבודה שיתופי פנימי לארגונים.

 

קמפיין ההחדרה של בלאברס היה קמפיין שהזמין אנשים לבוא ולקשקש על תמונות של חברים בפייסבוק. באופן דומה, בבלאברס מתכננים להזמין בלוגרים לשתף את התכנים שלהם במסגרת הבלאברס וליצור אינטראקציה נוספת, חיצונית, לבלוג שלהם.

 

"כל הרשת היא גן משחקים", מסכם כהן. ”אנחנו רוצים להעשיר את חוויית הגלישה, שתהיה חברתית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים