שתף קטע נבחר

ב.מ.וו K1600: שובה הסודי של השישייה

יצרנית המכוניות והאופנועים ב.מ.וו, מחזירה לעולם הדו-גלגלי את מנוע השישה-צילינדרים הרוחבי. לראשונה מאז שנות ה-80. הדגמים שיזכו למנוע החדש, יחשפו שלל חידושים טכנולוגיים נוספים

לפני כשנה חשפה ב.מ.וו אופנוע תצוגה בתערוכת פרנקפורט, תחת השם "קונספט 6" - רמז עבה למנועו יוצא הדופן: הכלי החדשני נשא מנוע רוחבי בעל שישה צילינדרים, תצורה שהיא סימן-היכר של מכוניות היצרנית הבווארית, אך כזו שהייתה נדירה מאד בעולם האופנועים, ובכל מקרה נעלמה לחלוטין בשנות ה-80. האופנוע עצמו היה מרשים, אך לא יועד לייצור; לגבי המנוע, לעומת זאת, היו לב.מ.וו תכניות אחרות.

 


 

ואלה יחשפו בתערוכת האופנועים הגדולה "אינטרמוט", שתערך באוקטובר הקרוב בקלן, בגרמניה. שם עומדת היצרנית להציג שני אופנועי-דגל חדשים, בהם יותקן המנוע יוצא-הדופן: K1600GT (דגם ספורט-תיור) ו-K1600GT-L (תיור מפואר). בכך תערוך תצורת השישה-צילינדרים הרוחבית קאמבק מסקרן.

 

לפני ימים אחדים ערכה ב.מ.וו סדנה בה הציגה לנוכחים את המנוע החדש בתצורת-הייצור שלו, ואף ערכה תצוגת-חטף של האופנועים עצמם - זאת מבלי לאשר לצלם אותם או להתייחס אליהם בדרך כלשהי שאינה ההודעה הרשמית - או האיורים המצורפים לכתבה זו. מה שאנחנו כן יכולים לספר לכם הוא כי בשניהם ניתן למצוא את אותו מנוע, בנפח 1,649 סמ"ק, אשר יפיק הספק מרבי של 160 כ"ס, ומומנט מרבי של כ-18 קג"מ - שניהם בסל"ד מאד נמוך יחסית.

 

כדי להתגבר על הבעיה המובנית (תרתי משמע) במנועים רוחביים מרובי-צילינדר - ממד רוחב מוגזם - ננקטו מספר אמצעים, בהם שימוש בקדח-צילינדר קטן יחסית למהלך הבוכנה. כך הצליחה ב.מ.וו לצמצם את המרחק בין הצילינדרים, ולהקטין את רוחב המנוע לכדי 56 ס"מ בלבד, 10 ס"מ פחות ממנועי שישה-צילינדרים קטני נפח מהדור הישן.

 


 

שני האופנועים עליהם נוכל לספר יותר בעתיד, מציעים שלל טכנולוגיה מתקדמת: החל במצערת אלחוטית, דרך שלושה מצבי פעולה למנוע אותם ניתן לבחור לפי אופי הרכיבה המועדף, אפשרות למערכת בקרת משיכה, מערכת מיתלים מתכווננים עם בקרה אלקטרונית ונשלטים מהכידון, תאורת קסנון עם אפשרות לפנס קדמי המתאים עצמו לזווית ההטיה של האופנוע (לראשונה בעולם האופנועים), וכלה בתוספות המוכרות של החברה כמו מחשב דרך מתוחכם, בקרת שיוט, מערכת שמע עם הכנה למערכת ניווט וממשק לאמצעים חיצוניים כמו נגני מוזיקה ועוד ועוד.

 

נראה כי את דגם ה-GT-L מייעדים בב.מ.וו להתחרות במלך הבלתי מעורער של אופנועי התיור כבר עשרות שנים - הונדה גולד-ווינג. וממש לא במקרה, ההונדה הגדול והמפואר הוא האופנוע היחיד בייצור סדרתי עם מנוע בעל שישה צילינדרים - גם אם בתצורת בוקסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסור לצלם
צילום: תמונות יצרן
אסור לדבר
צילום: תמונות יצרן
אסור לגלות
צילום: תמונות יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים