שתף קטע נבחר
 

טויוטה מודה: "ידענו על הבעיות בלקסוס"

הודעה מפתיעה של גורם רשמי ביצרנית הרכב טויוטה, מגלה כי הבעיות שהובילו לקריאה האחרונה לתיקון מכוניות לקסוס, היו מוכרות ליצרנית לפני שנתיים - "הבעיה בקפיצי השסתומים הייתה מוכרת, אך החלטנו שאין צורך בריקול". בלקסוס ישראל לא ידעו כלל על הבעיה

הצרות של טויוטה הולכות וגדלות. סוכנויות הידיעות מדווחות היום (ג') כי יצרנית הרכב הגדולה בעולם ידעה כבר לפני שנתיים על הבעיה במנועי מותג היוקרה לקסוס, אשר הובילה לקריאה האחרונה לתיקון – כולל 98 בעלי המכוניות בישראל. אלא שמנהלי החברה החליטו כי אין כל צורך להזמין את לקוחות החברה למוסכים, בהנחה כי לא מדובר בבעיה רצינית. כך סוכנות הידיעות AP, המצטטת גורמים רשמיים בטויוטה.

 

בכירים בלקסוס טוענים שלא לציטוט כי אלמלא שרשרת הקריאות לתיקון והביטוי האינטנסיבי שהן קיבלו בתקשורת, הבעיה בקפיצי השתסומים לא הייתה מובילה לקריאה לתיקון. "נוצרה תחושה לפיה טויוטה ולקסוס נדרשות להגיב באופן מהיר ונמרץ מבעבר לכל דיווח על תקלה כלשהי", הם אומרים. יש לציין כי היצרנית היפנית מתייחסת לבעיה האחרונה בשתי דרכים אפשרויות - בחלק מהמדינות תטופל כנראה הבעיה במסגרת הנטיפול השוטף (Service bulletin), ובמדינות אחרות הוכרזה קריאה לתיקון (Recall).

 

  • המשבר נמשך - לקסוס שוב נקראת למוסך

 

הקריאה האחרונה לתיקון עליה דיווחה טויוטה, מתייחסת להחלפה נחוצה של קפיצי שסתומים לא תקינים ב-270 אלף מנועי מכוניות מותג היוקרה לקסוס. לדברי סוכנות הידיעות, לפני כשנתיים (אוגוסט 2008) החליטה טויוטה להחליף על פס הייצור את הקפיצים הבעייתיים, העלולים לגרום לכיבוי מנוע פתאומי. כך אמר ל-AP דובר החברה, היידקי הומה.

 

"החלפנו את הקפיצים בחזקים יותר כבר באוגוסט 2008, מכיוון שכך הערכנו כי כך הם לא יושפעו מכניסת עצמים זרים בזמן תהליך הייצור. אנחנו מדברים על עצמים זרים בגודל מיקרוסקופי, אך כאלה שבכל זאת גרמו כנראה לתקלות לפני השינוי", אמר הדובר. "לכן הנחנו כי אין כל צורך בזימון הלקוחות למוסכים כדי להחליף את השסתומים", הוסיף.

 

אלא שנראה כי דיווחים על בעיות בשסתומים הלכו והתרבו, וטויוטה החליטה בסופו של דבר לקרוא לבעלי המכוניות בכל זאת למוסך. התזמון לא יכול היה להיות גרוע מכך. בחודשים האחרונים סובלת טויוטה מדיווחים שליליים במיוחד בתקשורת, שהחלו עם בעיות דוושות התאוצה שאינה חוזרת למקומה, והובילו לקריאת-ענק לתיקון של למעלה מ-9 מיליון כלי רכב מתוצרתה.

 

"הגענו למסקנה כי הבעיה בקפיצי השסתומים אינה קשורה לחלקים מיקרוסקופיים שחודרים לאזור השסתומים בשלב הייצור, אלא לבעיה גדולה הרבה יותר, הקשורה דווקא בתכנון מקורי לקוי", אמר הדובר.

 

קויז'י אנדו, אנליסט יפני בכיר, אמר כי שרשרת הקריאות לתיקון של טויוטה ולקסוס, פוגעת באופן הרסני בתדמית המותגים, ומוכיחה עד כמה התעלמו ביצרנית מבקרת איכות, בזמן הצמיחה האדירה בשנים האחרונות, במספר המכוניות שיוצרו על-ידה. "הם משלמים על כך כעת. הביקוש לטויוטה ולקסוס צמח באופן ניכר, והייתה להם בעיה לאזן זאת עם שמירה על איכות ראויה", אמר.

 

להערכתו, הפופולאריות של לקסוס בשוק האמריקני, הגדול והחשוב ביותר עבור המותג, צפויה לצנוח מול המתחרים העיקריים מבית ב.מ.וו ומרצדס.בהקשר זה מזכירים בסוכנות הידיעות כי טויוטה מתמודדת כיום בארה"ב עם כ-200 תביעות משפטיות הנוגעות לכשלים טכניים במכוניות מתוצרתה, אשר גרמו לתאונות דרכים שונות. מחיר המכוניות בשוק המשומשות ירד, וכך גם ערך המניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה - שוב נדרשת להסברים
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים