שוק הרכב הדו-גלגלי: צניחה של 34% במכירות
למרות הזינוק החד במכירת רכב חדש, שוק הקטנועים והאופנועים הישראלי שוקע עוד ועוד. מתחילת השנה נרשמה ירידה של כ-19%. בחודש יוני 2010 נמכרו 34% פחות כלים דו-גלגליים, לעומת אשתקד
לא מצליחים להתרומם. נתוני מסירת קטנועים ואופנועים חדשים לחודש יוני ומתחילת השנה הנוכחית, אותם פרסם היום (ג') איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, מציגים שוב תמונה עגומה למדי. בניגוד חריף לגידול במכירת מכוניות השנה, נתוני מסירות רכב דו-גלגלי מציגים ירידה של 19% מתחילת השנה. בחודש יוני נרשמה ירידה חדה עוד יותר. 1,477 כלים דו-גלגליים חדשים שעלו החודש על הכביש, מהווים צניחה של 34% לעומת החודש המקביל אשתקד.
מותג הקטנועים הטאיוואני סאן-יאנג, ממשיך להוביל בשוק המקומי, עם 675 מסירות ביוני ו-3,154 כלים חדשים מתחילת השנה - נתח שוק יוצא-דופן של מעל 40%. מטרו, יבואנית סאן-יאנג, המחזיקה גם במותגי ימאהה וקאוואסאקי, היא היבואנית המובילה בשוק עם נתח של 54% מכלל המכירות.
מותג קימקו הטאיוואני אף הוא, של היבואנית המתחרה עופר-אבניר, הוא השני בדירוג המכירות, עם 2,210 מסירות מתחילת השנה, ו-434 בחודש החולף. בסך הכל מחזיקה היבואנית בנתח שוק של 38% (קימקו אחראי ל-30%). המשמעות היא כי שתי היבואנית הגדולות שולטות ביותר מ-90% מהשוק הדו-גלגלי המקומי.
בחלוקה לקטגוריות עולה כי קטנועי ואופנועי 125 שולטים ללא עוררין, עם למעלה ממחצית מכלל המסירות, 3,835 כלים שהם 52.7% מכלל השוק. פלח השוק בין 125 ל-250 סמ"ק, אחראי ל-2,090 מסירות - 27.8% מכללן השוק. כלים בנפח 50 סמ"ק, הולכים ונעלמים ומהווים רק 1.3% מכלל השוק. אגב, כלים בנפחי מנוע מעל 500 סמ"ק, או בעיקר אופנועים גדולים, תרמו 455 מסירות בלבד, כ-6% בלבד.
מסירות דו-גלגלי, ינואר-יוני 2010 (מותגים מובילים):
1. סאן-יאנג, 3154
2. קימקו, 2210
3. ימאהה, 608
4. פיאג'ו, 361
5. הונדה, 241
6. סוזוקי, 205
7. קאוואסאקי, 161
8. ק.ט.מ, 100
9. ב.מ.וו, 64
10. דוקאטי, 34