לקוחות הבינלאומי: "הבנק סגור, וזה מרתיח"
שביתת עובדי הבנק נמשכת, והלקוחות המתוסכלים אינם יכולים לבצע פעולות בסיסיות כמו הפקדת המחאות ומזומנים. לקוח: "אני חושש שהעסק שלי ייפגע". ההנהלה: "מתנצלים"
היום (ד') יהיה זה היום השישי ברציפות שבו ישבתו עובדי הבנק הבינלאומי וישאירו אחריהם שובל של לקוחות מתוסכלים מול כ-80 סניפים סגורים. מדובר באחת ההשבתות הממושכות ביותר במגזר הבנקאי בשנים האחרונות, שבה משתתפים כ-3,000 העובדים המאוגדים בבנק.
השביתה מונעת מלקוחות פרטיים לבצע פעולות בסיסיות, וללקוחות עסקיים היא אף עלולה לשבש את מהלך העסקים. כך, למשל, אי-אפשר להפקיד המחאות, להפקיד מזומנים באמצעות פקיד, לקבל ערבות בנקאית ועוד פעולות בסיסיות. גם פעולות המבוצעות דרך תיבת שירות מהיר, כמו הפקדת המחאות, לא יטופלו עד שתסתיים השביתה.
לקוח מתוסכל של הבנק הוא מנחם כהן מירושלים, שסיפר אתמול ל-"ממון": "אני מנהל עסק עם פדיונות גדולים, ואני בא לבנק כמה פעמים בשבוע כדי להפקיד את הכסף ולבצע פעולות שונות. הבנק סגור כבר 5 ימים, וזה פשוט מרתיח אותי. אם זה יימשך, בפירוש אשקול להחליף בנק. יש סכנה שהעסק ייפגע אם זה יימשך", אמר.
אתמול הודיע הוועד כי השביתה תימשך עד ליום חמישי לפחות. העובדים טוענים כי ההנהלה הפרה את ההסכם הקיבוצי במגוון נושאים, ובהם הצמדת שכרם לשכר עובדי בנק לאומי והעסקת סטודנטים באופן הפוגע לטענתם בעבודה המאורגנת.
ואם לא די בזה, גם עובדי בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי הודיעו אתמול כי מהיום הם שובתים ללא הגבלת זמן, וסוגרים את 48 הסניפים. העובדים דורשים להשוות את תנאי שכרם לעובדי הבנק הבינלאומי.
מהבינלאומי נמסר בתגובה: "השכר והתנאים בבנק צמודים לבנק לאומי, ולפיכך הם מהגבוהים במערכת הבנקאית. צעדי השבתת הבנק ימים ארוכים, תוך כדי פגיעה לא סבירה בלקוחות, בלתי מובנת ובלתי אחראית. ההנהלה מנהלת מו"מ אינטנסיבי, ולמרות הצעות שהעלתה, העובדים מתבצרים בעמדותיהם. ההנהלה מתנצלת בפני לקוחות הבנק על הפגיעה בשירות".
הכתבה פורסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"