שתף קטע נבחר

 

סלקום נכנסת לתחום השירותים הפיננסיים

סלקום חברה לסיטי גרופ, ותציע שירותי העברות כספים לחו"ל דרך הטלפון הסלולרי. סלקום גם תשיק כרטיס דיירקט בשיתוף עם ישראכרט שאפשר יהיה לטעון אותו דרך הסלולרי. העמלות עדיין לא ידועות, "אך הן יהיו תחרותיות", מוסרים בסלקום. שני השירותים, הראשונים מסוגם בישראל, יושקו בסוף 2010

סלקום הכריזה היום על כניסה לתחום השירותים הפיננסיים, באמצעות שיתופי פעולה עם סיטי גרופ וישראכרט. שיתוף הפעולה עם קבוצת הבנקאות סיטי, הוא שירות פיננסי חדש בישראל, העברת כספים מישראל לעשרות מדינות בעולם - באמצעות הסלולר. 

 

במסגרת השת"פ השני, עם ישראכרט, סלקום תוציא כרטיס דיירקט - כרטיס ראשון מסוגו בישראל, שניתן יהיה לטעון אותו דרך הטלפון הסלולרי. הכרטיס מיועד למשיכת כספים ולביצוע עסקאות בבתי עסק. השירותים הללו לא יהיו נטולי עמלות, אבל אלה לא הוכרזו עדיין. "העמלות יהיו תחרותיות ואטרקטיביות", מבטיחים בסלקום. שני שיתופי הפעולה יושקו בסוף 2010.

 

 

סיטי גרופ היא קבוצת שירותים פיננסיים בינ"ל שמנהלת כ-200 מיליון חשבונות בנק ועושה עסקים ביותר מ-140 מדינות. ההסכם שנחתם עמה היום (ד') הינו הסכם לשיתוף פעולה, שדווח לבורסה, במסגרתו יקושר הארנק הסלולרי של סלקום לרשת ההפצה הבינלאומית של סיטי.

 

שוק של 9 מיליארד שקל בשנה

השירות הזה מתאים לכל מי שמעביר כספים מישראל לאירופה, צפון אמריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אסיה במגוון מטבעות וערוצי הפצה, למשל: סטודנטים שלומדים במוסדות מעבר לים, או מטיילים שנתקעו בלי כסף והוריהם מבקשים להעביר סכומים לחשבונם. עד היום העברה כזאת התאפשרה דרך PayPal או באמצעות השירות שמציעה חברת ווסטרן יוניון, דרך הדואר ובשימוש בקוד סודי.

 

לפי סלקום, בעתיד, האחיזה שלה בתחום הפיננסי צפוייה להתרחב. השירותים הנוספים הנבחנים על ידה כוללים בין היתר תשלום חשבונות באמצעות הסלולר, העברות בין לקוחות בתוך הארץ ותשלום ברשתות השיווק באמצעות הטלפון הסלולרי. סלקום אף תכריז בקרוב על השקת שירות תשלומים באינטרנט.

 

על פי הערכות של גורמים בינלאומיים, שוק העברות הכספים בישראל ללקוחות פרטיים, מוערך בכ-9 מיליארד שקל. הכנסות הגורמים שאמונים על ההעברות, מוערכות בכחצי מיליארד שקל בשנה. על פי תחזיות עדכניות של גורמים אלו, השוק העולמי של העברות סלולריות של כספים לחו"ל צפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות ומוערך כי בשנת 2014 יגיע למעל 31 מיליארד דולר לשנה.

 

"מדובר בהשפעה זניחה על הוצאות החברה"

"הטלפון הסלולרי הוא הנקודה הקמעונאית הממוחשבת הניידת הנפוצה ביותר בעולם", אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד'), לכתוב השת"פים. "ואת הערך המוסף הזה, אנחנו וסיטי מתכוונים להביא לתחום השירותים הפיננסיים. סיטי, עם פריסתה הגלובלית והיכולות הטכנולוגיות שלה, וסלקום, עם פריסתה בישראל וקשר יום יומי עם מיליוני לקוחותיה, הינן שותפות טבעיות למיצוי הפוטנציאל הגלום בטלפון הנייד לאספקת שירותים פיננסיים לצרכן בכל מקום בו הוא נמצא במדינת ישראל למקומות רבים בעולם".

  

שפירא הוסיף שכניסת סלקום לתחום השירותים הפיננסיים הינה עקבית עם המאמץ של החברה ליצור מקורות צמיחה במקומות שבהם יש לה יתרון יחסי - הניידות. "אנו מתכוונים לנצל את הידע והנסיון של סיטי ואת המערכת הקיימת של סלקום ומדובר בהשפעה זניחה על הוצאות החברה", אמר.

 

במסיבת העיתונאים השתתפו גם פרנצ'סקו וואני ד'ארצ'ירפי, מנכ"ל חטיבת השירותים הגלובליים בסיטי; נביד סולטן, מנהל אזורי אירופה, מזרח תיכון ואפריקה; ראלף שעיה, מנכ"ל סיטי ישראל ועדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום.

 

פרנצ'סקו וואני ד'ארצ'ירפי אמר: "הסכם זה, המחבר בין הארנק הסלולרי של סלקום לרשת הבנקאות הבינלאומית של סיטי, מדגיש את המחויבות שלנו לספק שירותי תשלומים חוצי גבולות בעלויות תחרותיות, בנוחות, בצורה מאובטחת, ובמהירות ללקוחותינו וללקוחותיהם בכל העולם. לחטיבת השירותים הגלובליים יש רשת תשתית פיננסית גלובלית שנועדה לשרת את לקוחותינו בלמעלה מ-100 מדינות ואנו מחויבים לרתום את הטלפון הנייד והערוצים הדיגיטליים לעזור ללקוחות לבנות עסקים אפקטיביים ותחרותיים ברמה העולמית".  

 

עומרי לוי סייע בהכנת הכתבה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ינצלו את יתרון הניידות. עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום
צילום: סיון פרג'
מומלצים