קאמבק לנמל ת"א: יהפוך למרינה בתוך שנתיים
45 שנה לאחר שהספינה אחרונה עגנה בו, מתכננים במשרד התחבורה לחדש את הפעילות הימית בנמל, ולהכשיר אותו כמרינה יוקרתית שתוכל לקלוט עד 100 יאכטות גדולות
הנמל העברי הראשון יחזור לפעול כמרינה, אחרי 45 שנה של השבתה. ישראל כץ, שר התחבורה, התחייב לאחרונה כי בתוך שנתיים יקלוט נמל תל-אביב שוב ספינות. השר הנחה את הגורמים הקשורים לעניין לחדש את הפעילות הימית בנמל. לצורך כך הוקמה ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל המשרד, יעקב גנות, שתכשיר את הנמל מחדש בשיתוף עיריית תל-אביב.
הכוונה היא להעמיק את קרקעית הנמל, להניח רציפים ולהקים מחדש את פתחו, כך שהמרינה החדשה תוכל לקלוט 100 יאכטות גדולות באורך של עד 10 מטרים. אוניות גדולות במיוחד יוכלו לעגון מחוץ לנמל, והקשר עימן ייעשה באמצעות היאכטות.
נמל תל-אביב נפתח רשמית ב-1938, אולם האונייה האחרונה עגנה בו ב-1965, בעקבות פתיחת נמל אשדוד. לאחר הקמת המדינה חשבו להפכו לנמל המרכזי של ישראל לצד חיפה, אך התוכניות נגנזו עם הקמת נמל אשדוד. לפני עשור הועלה רעיון בחברות אוצר מפעלי ים ואתרים להפכו למוקד בילוי ותרבות. כיום פועלים בו יותר מ-60 עסקים מתחומי המזון, אופנה, בריאות, תקשורת, אולמות אירועים וכנסים ומועדונים, ומתוכננים בו מלון ענק וסופרמרקט.
כיום, יש בתל-אביב שתי מרינות פעילות: בנמל יפו ו"מרינה תל-אביב" - בכיכר אתרים. "זו אטרקציה תיירותית גם ליאכטונרים זרים", אומר השר כץ.
האם יש מקום למרינה נוספת בעיר? איתמר שמעוני, מנכ"ל חברת אתרים (בבעלות משרד התיירות ועיריית תל-אביב), האחראי על מרינה תל-אביב: "בהחלט כן, ואנו מוכנים עם הניסיון שלנו לקחת את זה על עצמנו. במרינה תל-אביב אין מקום, והמרינה בהרצליה כבר מפוצצת. נמל תל-אביב על אזורי הבילוי שלו הוא אידיאלי לקליטת מרינה יוקרתית, והפוטנציאל בהחלט קיים".
הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"
נמל תל-אביב. "אטרקציה גם לזרים"
מומלצים