סין: שוק הרכב ממשיך לצמוח, אבל פחות
שוק הרכב הגדול בעולם ממשיך לצמוח בקצב מרשים, למרות שביוני הוא הראה זינוק של פחות מ-20% לעומת החודש המקביל אשתקד, לראשונה ב-14 חודשים. בהחלט צרות של עשירים
העלייה חדה, אבל מתמתנת קמעה. שוק הרכב הסיני אינו חדל לצמוח, אך לראשונה ב-14 חודשים מציג האטה מסוימת. בחודש יוני נרשמה עליה של 19.4% "בלבד", בהשוואה לעליה מטאורית של כמעט 26% בחודש מאי. לשם הבהרה, בחודש החולף נמכרו ברחבי סין יותר ממיליון מכוניות חדשות, לעומת כ-870 אלף בחודש המקביל ב-2009.
אנליסטים מקומיים מייחסים את ההאטה היחסית בצמיחה לתום תוכנית התמריצים של הממשלה, שנועדה להגביר את רכישת כלי הרכב החדשים. בנוסף לכך, נראה כי גם מחאות עובדים בנושאי שכר, אשר פגעו במספר קווי ייצור מקומיים, גרמו לעליה המתונה יחסית. ההערכה היא כי היקפי העלייה במחצית השניה של 2010 יתייצבו סביב 10% בחודש, דבר שיעמיד את נתון הצמיחה השנתי על כ-20%. לשם השוואה, בשנת 2009 רשם השוק הסיני זינוק של לא פחות מ-53%.
גם הצרפתים עם הסינים
קונצרן הרכב הצרפתי PSA (פיז'ו-סיטרואן), חתם בימים האחרונים על שותפות במיזם חדש עם יצרנית הרכב הסינית צ'אנגן (Changan). לפי התוכנית המשותפת שהתפרסמה בכלי תקשורת מקומיים, יחלקו החברות שווה בשווה ייצור משותף של כלי רכב פרטיים ומסחריים קלים לשוק הרכב המקומי. המיזם יתרכז תחילה סביב סיטרואן DS, ובמקביל הקמת מותג רכב חדש לשתיים. כך מאשר הקונצרן הצרפתי. ההשקעה הראשונית במיזם עומדת על 1.24 מיליארד דולרים, וכלי רכב ראשונים עתידיים לרדת מפס הייצור במחצית השניה של 2012.