שתף קטע נבחר
 

חלמאות ישראלית - חזרנו שוב כדי לבדוק

לפני כחמישה חודשים סיפרנו לכם על מגרש חניה ענק ומודרני במתחם הרכבת באשדוד, ועל הגשר החדיש והמרשים שאמור להוביל את הנוסעים אל התחנה. אלא שהגשר נותר סגור, והמגרש מיותם ממכוניות. סיפרנו לכם גם על חוסר היכולת של עיריית יהוד למנוע ממכוניות לחנות על המדרכה במרכז מסחרי. חזרנו לבדוק אם השתנה משהו בחודשים שחלפו

לעיתים אנחנו מופתעים לטובה ממידת ההשפעה החיובית של כתבות חושפות-מחדל. לעיתים פחות. קחו למשל את הגשר החדיש שמחבר בין מגרש החניה הענק, הנוח והמסודר, ותחנת הרכבת באשדוד. המגרש הוקם כדי לשחרר את הלחץ ממקומות החניה בסביבת הרכבת, שנוצר לאור הביקוש הגדל והולך לשירותיה. הגשר נבנה כדי לאפשר לחונים גישה נוחה אל התחנה מעבר לפסים.

 

  • חלם ברכבת: יש גשר מודרני, אבל אין בו מעבר

 

אלא שהגשר עמד חודשים ארוכים שומם, בדיוק כמו מגרש החניה אליו הוא מחבר. הסיבה - מחלוקת בין רכבת ישראל שהזמינה את בניית הגשר, ומע"צ האחראית לבנייתו, על השלמתו כמתוכנן. ל-ynet נודע אז כי הסיבה העיקרית לבלגאן, הייתה תכנון לקוי. או במילים פשוטות - אי התחשבות באוכלוסיית הנכים. כך או אחרת, הן מע"צ והן הרכבת הבהירו לפני חמישה חודשים, כי בדעתן לפתוח את הגשר כמה שיותר מהר. הגענו אליו שוב לפני ימים אחדים. וראו זה פלא, הוא עדיין סגור.

 

איוולת נוספת בה טיפלנו בעבר קשורה לחוסר האונים שהציגה עיריית יהוד, בניסיונה למנוע מבעלי מכוניות לחנות על מדרכה רחבה להולכי רגל, למרות הניסיונות לכאורה. גם לשם הגענו, והתוצאה מעודדת יותר.

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ומה אומרים ברכבת? גשר הולכי הרגל הוקם על-ידי מע"צ עבור רכבת ישראל, וטרם נמסר לה. רכבת ישראל אמורה לקבל לידיה את הגשר בתקופה הקרובה, לאחר שיחובר לחשמל. לאחר שמע"צ תסיים את הליך מסירת הגשר לרכבת ישראל, תפתח הרכבת את הגשר לתנועת הולכי רגל בשבועות הקרובים, עוד בטרם יותקנו בו מעליות, וזאת על מנת להפעיל את החניון החדש ולספק שירות לנוסעיה.

 

לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), כך מסתבר, יש גרסה מעט שונה למצב הדברים. "החברה הלאומית לדרכים סיימה את הכנותיה להעברת הגשר לאחריות רכבת ישראל ופתיחתו להולכי רגל", אומרים שם.

 

ואנחנו אומרים: אם החברה הלאומית לדרכים אכן "סיימה את הכנותיה להעברת הגשר", יש להניח שהוא חובר כבר לחשמל. אם הוא חובר לחשמל ויכול להפתח לתנועת הולכי רגל, יש להניח כי אין סיבה להותירו סגור. בעיקר מכיוון שהרכבת מבהירה כי הוא יפתח עוד לפני התקנת המעליות. אז מדוע - וזה באמת לא מובן לנו - הוא עדיין סגור?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גשר הרכבת - עדיין שומם
צילום: רותם פלדנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים