WOW: Cataclysm - בטא עוצרת נשימה
מעל עשרה מיליון שחקנים ממתינים בציפיה דרוכה להרחבה החדשה של משחק הרשת הפופולרי בעולם. דמיאן פרימוריסה מציג ממלכת Azeroth שחלקים ממנה הוחרבו - ומשחק מבריק שחוזר לתחיה
World of Warcraft: Cataclysm, חבילת ההרחבה השלישית במספר למשחק התפקידים מרובה המשתתפים הפופולרי ביותר בעולם, נכנסה לפני מספר ימים לשלב הבטא הסגור.
World of Warcraft: Cataclysm
מספר את סיפורו של דרקון האש Deathwing, המתעורר משנתו העמוקה כדי לזרוע הרס וחורבן בממלכת אזרות' (Azeroth). האם תצליח בליזארד
לענות למבקריה, ולהעמיד משחק מאתגר יותר מחבילת ההרחבה האחרונה - ולאסוף על הדרך עוד כמה מיליוני שחקנים? ברמות הראשונות נראה שהתשובה היא כן, אך המבחן האמיתי יהיה ברמות הגבוהות יותר. לאחר כ-20 שעות משחק אנחנו מציגים לכם את הרשמים, התמונות והסרטונים הראשונים.
אזרות' - לא מה שהכרתם
בניגוד לחבילות ההרחבה הקודמות The Burning Crusade ו-Wrath of the Lich King, לא נוספה הפעם יבשת חדשה, אלא רק איזורים חדשים ליבשות קיימות.
הפעם הגדילה בליזארד
לעשות ולראשונה מאז המשחק הראשון שינתה יבשות קיימות בצורה דרסטית, בדמות ההרס שיצר Deathwing. יהיה לכם קשה לזהות את Darkshore כאשר תרחפו מעליה (כן כן, מעתה ניתן לעוף גם בקלימדור ובממלכות המזרחיות), נהרות הלבה ב-The Barrens עלולים גם כן להפתיע אתכם - והמדבר ב-Desolace הפך יער ירוק ופרחוני.
עוד ב - games.co.il : הוכרז Dragon Age 2
השינויים הללו, מרעננים ככל שיהיו, מהווים שינויים קוסמטיים בלבד ומסתירים אולי את האתגרים הגדולים ביותר של בליזארד - החזרת האתגר למשחק, דבר שנעלם כמעט לחלוטין בחבילות ההרחבה הקודמות, לטענת שחקנים מסורים רבים.
הקץ ל- facerolling?
בגרסת הבטא ניתן כרגע לשחק בשני מבוכים בלבד- Blackrock Cavern ו-Throne of the Tides. שני המבוכים נראים מעוצבים להפליא ועוצר נשימה, ומכילים קטעי מעבר סינמטיים נחמדים.
במבוכים הללו נחשפנו אולי לגולת הכותרת החשובה ביותר בכל חבילת ההרחבה הזו- החזרה של הטקטיקות הקבוצתיות במבוכים, בפשיטות ואפילו בשטחי ה-PvP, והפיכת המשחק למאתגר יותר.
גם במבוכים שנועדו לרמות 79-82 (גרסת ה-Normal) היה לנו קשה מאוד להתקדם כקבוצה ללא טקטיקה נכונה אל מול הבוסים המאתגרים וגם כאשר רוב חברי הקבוצה היו ברמה 82 עם ציוד מעולה. השאלה האמיתית היא האם תצליח בליזארד לשמר את הצורך בטקטיקות מלחמתיות גם בשלבים גבוהים יותר, מה שיוסיף את האתגר שכולנו מצפים לו.
גזעים גזעיים
אל המערכה נוספו שני גזעים חדשים, Worgen ו-Goblin לאליינס ולהורד בהתאמה. ה- Worgen הם סוג של אנשי זאב אכזריים במיוחד המתחילים בעיר המוצא גלינאס. עם ה-Worgen תוכלו לבחור כמעט כל תפקיד פרט לפלדין ושאמאן, ותקבלו בונוסים על פשיטת עורות, לכן מומלץ לבחור במקצוע Leatherworking. היכולת הגזעית השימושית ביותר של ה-Worgen, תאפשר לכם לרוץ 70% מהר יותר, דבר היכול להיות שימושי ביותר לקרבות PvP.
הגזע המוצלח מבין השניים לטעמנו הוא ללא ספק הגובלינים - יצורים ירוקים קטנטנים ולרוב משעשעים, איתם תוכלו לקחת כל תפקיד פרט לפלדין ודרואיד. חמושים ביכולת גזעית שתשגר אתכם כמה עשרות מטרים קדימה ובונוסים במקצוע האלכימאות, הסיפור העלילתי סביב הגובלינים הוא המשובח ביותר מבין השניים ומתחיל בעיר Kezan.
זוהי העיר המשופעת בכבישים, מסיבות, תאורה צבעונית ומשחקים חברתיים היא ללא ספק התוססת ביותר עד כה במשחק, כמובן רק עד שנחרבת כליל בסביבות רמה 5. לאחר החורבן, תקחו על עצמכם את המשימה של הובלת המאבק באי The Lost Isles שאליו הוגלתם, עד לברכתו של Thrall וההצטרפות הרשמית להורד בסביבות רמה 13.
דגש על שחקני הקז'ואל
חבילת ההרחבה החדשה היא דווקא בסימן קיצוץ, ולא בהכרח בגלל העובדה שהוספו 5 רמות חדשות במקום ה-10 המסורתיות. מעצבי המשחק החליטו לקצץ גם בעצי הכשרונות (Talent Trees) בו תצטרכו לבחור עץ אחת בלבד ולהשקיע בו את כל הנקודות שלכם עד רמה 70 (31 נקודות), לפני שתוכלו להשקיע בעצים אחרים.
במסגרת השינוי נקבל נקודת כשרון אחת כל שתי רמות במקום כל רמה עד כה, וכתוצר ישיר מכך יוסרו מהמשחק מספר כשרונות פופולריים יותר ופופולריים פחות, על מנת לאפשר לכם להתחיל ולפעול בתפקיד שלקחתם על עצמכם כבר בשלבים הראשונים.
"אם כולם בוחרים כשרון מסויים, או לחלופין לא בוחרים בכשרון אחר, כנראה שהוא כבר לא מעניין. אנחנו רוצים להוסיף עניין", צוטט אחד ממעצבי המשחק.
עוד ב - games.co.il : סקירות משחקים חדשים
הנסיונות הללו מציגים בעצם את הגישה הכוללת של בליזארד לחבילת ההרחבה- להסיר "שומן עודף", למקד את המשחק ביכולות החשובות באמת ולהשתמש בהם בתבונה בצורת טקטיקות קבוצתיות ויכולות אישיות.
מעצב המשחק הראשי אמר במספר הזדמנויות שבליזארד מעדיפה "משחק פשוט אך עמוק יותר, מאשר משחק מסובך ורדוד" ולשם בדיוק מכוונת החברה.
שחקני ההארד-קור המבלים זמן רב יותר במשחק מאשר שחקנים ממוצעים, בוודאי לא ישמחו לשמוע על ההגבלות החדשות הקשורות בקווסטים היומיים ובצבירת ה-Emblems. רעיון זה נולד בראש ובראשונה כדי להוסיף עניין לשחקני הקז'ואל, המשקיעים פחות שעות במשחק אבל מהווים רוב מוחלט ומקור עיקרי להכנסות החברה מהמשחק - הנאמדות במיליארדי דולרים כל שנה.
התעוררותה של בליזארד
בנוסף לשיפורים אלו וכדי להצליח באמת לפגוע במטרה הנכספת, תאלץ החברה להפסיק לעצבן את השחקנים עם כל מיני פיצ'רים כמו ה-Real ID: זהו תוסף חדש ומיותר להפליא בשירות ה-Battle.net המחייב את השחקנים להשתמש בשמות האמיתיים שלהם עם שירותי המשחק.
50,000 תגובות זועמות בפורומים הראשיים של בליזארד גרמו לקודקודים לגרד בראשם, ולהצהיר שככל הנראה יבוטל פיצ'ר זה. זאת בעקבות לחץ השחקנים, שחלקם רואים במשחק סוג של בריחה מהמציאות וכניסה לעולם פנטזי עשיר.
עוד ב - games.co.il : לגיימרים לא אכפת מ-Kinect ו-Move
סיפור חבילת ההרחבה מדבר על התעוררותו של Deathwing, אך למעשה מדובר בהתעוררותה של בליזארד משנתה. שינה שגרמה ללא מעט שחקנים לנטוש את המשחק ולחפש אלטרטיבות.
כשיצא המשחק לקראת סוף השנה, נוכל לדעת האם באמת הגיע ה-Cataclysm ל-World of Warcraft, תרתי משמע, או שמע אזרות' ניצלה על-ידי חרב הגאונות של מעצבי המשחק.