אוהדי הפועל ת"א תבעו את 'לאן' וההתאחדות
שני אוהדים הגישו תביעה ייצוגית על סך 2,864,160 ש' נגד שני הגופים, בטענה לרשלנות במכירת הכרטיסים לגמר הגביע. התובעים: "ציבור שלם נפגע וסבל מעוגמת נפש בגלל רשלנות"
שני אוהדי הפועל תל אביב בכדורגל הגישו היום (ב') תביעה ייצוגית על סך 2,864,160 שקלים נגד ההתאחדות לכדורגל ומשרד הכרטיסים 'לאן', בטענה לרשלנות במכירת הכרטיסים לגמר גביע המדינה בכדורגל בין הפועל ת"א לבני יהודה, שנערך בחודש מאי האחרון.
כפי שפורסם ב-ynet כבר לפני כחודשיים, עו"ד יעקב זילברשטיין ובנו דניאל, אשר הצליחו להיכנס למשחק הגמר רק כחצי שעה לאחר שריקת הפתיחה, העבירו מכתב לפני תביעה לשני הגופים, אך לא נענו לשביעות רצונם והחליטו ללכת עם העניין עד הסוף. באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, טוענים האוהדים כי מחיר הכרטיסים למשחק נקבע על פי היציע בו האוהד מעוניין לשבת, כאשר כרטיס ליציעים היקרים והמסומנים במרכז המגרש, נמכר בסכום של 150 שקלים, וכרטיס ליציעים בדרגה נמוכה יותר - מאחורי השערים, ורחוקים יותר מהדשא - נמכר בסכום של כ-60 שקלים.
התובעים טוענים, כי משרד הכרטיסים 'לאן', שהיה אחראי על מכירת הכרטיסים, החליט כי ניתן יהיה לרכוש כרטיסים באמצעות כרטיסי אשראי בטלפון, באמצעות אתר האינטרנט או פיזית במשרדי החברה. הרוכשים בכרטיס אשראי יכלו לבחור בין איסוף הכרטיסים במשרדי 'לאן', לבין איסופם במכונות אוטומטיות בסמוך לאצטדיון. התובעים, כמו רבים אחרים, החליטו לרכוש באמצעות כרטיס אשראי, ולאסוף את הכרטיסים מהמכונה האוטומטית טרם כניסתם למשחק.
לדברי התובעים, ביום המשחק, הם התייצבו במתחם איצטדיון ר"ג כשעה וחצי לפני תחילתו, וכאשר ניגשו לאסוף את הכרטיסים מהמכונה האוטומטית, המכונות לא עבדו. "במהרה, נוצרו תורים ארוכים ומייגעים של אוהדים כעוסים, מאוכזבים ואובדי עצות, אשר חשו תסכול רב לנוכח העובדה שמשאת נפשם, לה ציפו וייחלו, נמנעת מהם", נכתב בבקשה לייצוגית.
לדברי עו"ד גורודיסקי, התובעים נותרו מחוץ לאצטדיון זמן ארוך מאוד, כשהם מתוסכלים וחסרי אונים. חלקם שבו חזרה לבתיהם, לאחר שנאלצו לוותר על המשחק, ואחרים הקימו מהומה אשר הצריכה את התערבות המשטרה.
התובעים טוענים, כי רק כחצי שעה לאחת תחילת המשחק, עם התגברות המהומה, נטלו שוטרים חבילות כרטיסים אותם חילקו לאוהדים, לשערים צדדיים
ומרוחקים, וכך הצליחו התובעים להיכנס למגרש כשהם החמיצו כמעט את כל המחצית הראשונה. אולם בכך, לטענתם, לא תמה מסכת הייסורים שלהם ושל שאר האוהדים, שמצאו עצמם עומדים ביציע מרוחק במקום לשבת בנינוחות במקומות הטובים שהזמינו ב'לאן'.
"החוויה המרגשת והססגונית לה ציפו וייחלו התובעים, הפכה למסכת של תסכול, צער וכעס", טוען עו"ד גורודיסקי בתביעה. לדבריו, התובעים מעריכים את נזקם האישי בסך של 1,200 שקלים לכל אוהד שנכנס לאצטדיון באיחור, ובסך של 2,000 שקלים לכל אוהד שנאלץ לנטוש את האצטדיון, עקב התקלה במכונות האוטומטיות. לדבריו, בהתאם לנתונים שנמסרו מ'לאן', נמנע איסוף הכרטיסים באצטדיון מ-2,106 אוהדים, והתובעים מעריכים כי 20% מאלו נאלצו לנטוש את האצטדיון. לפיכך, הנזק המצטבר של חברי הקבוצה לצורך התביעה הייצוגית, מגיע לסך של 2,864,160 ש'.
עו"ד יעקב זילברשטיין ובנו דניאל מסרו בתגובה ל-ynet: "ציבור של אלפי אוהדים התאכזב, נפגע וסבל מעוגמת נפש בגלל רשלנות וארגון כושל של משרד הכרטיסים 'לאן' וההתאחדות לכדורגל. מדהים שבמדינה שהיא מעצמת טכנולוגיה עולמית, מתקשים להרים משחק בודד ללא תקלות, בעוד שבדרום אפריקה, הנחשבת הרבה פחות מתקדמת, מצליחים להעביר מונדיאל לתפארת. הגיע הזמן שיפסיקו לעבוד עלינו בעיניים, ולמרוח אותנו בתירוצים שונים. מוטב שהתאחדות לכדורגל תתעשת במהירות, ותארגן מחדש את כל נושא שיווק כרטיסי המשחק בישראל".
מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "התביעה טרם הגיעה לידינו, לכשתגיע היא תועבר ליועצים המשפטיים ותטופל בהתאם".