918 ספיידר היברידית: הפורשה הכי יקרה
המכונית היברידית של פורשה עתידה להיות היקרה בהיצע של יצרנית מכוניות הספורט, עם תג-מחיר של כחצי מיליון יורו. מי אמר שזול להיות גם ירוק וגם ביצועיסט?
הפורשה היקרה ביותר. פורשה 918 ספיידר היברידית, שהוצגה לראשונה בחודש מאי השנה בתערוכת ז'נבה, תהייה כנראה הפורשה היקרה ביותר בהיצע. וכן, היא תהיה יקרה יותר גם מה-GT האקזוטית. האתר הכלכלי בלומברג מדווח כי על אף המחיר המפלצתי, לא פחות מ-2,000 רוכשים מעוניינים כבר פנו למטה פורשה, כדי לברר כמה, איך ובעיקר מתי. בבלומברג מציינים כי העניין העצום שמגלים רוכשים פוטנציאליים במכונית הסופר-יקרה, מלמד כי לראשונה זה שנתיים, נרשמת התעוררות של ממש בשוק הרכב היוקרתי.
לפי האתר, מחיר 918 היברידית צפוי לעמוד על סכום של 500,000 יורו (630,000 דולרים). לשם השוואה, ה-GT המרשימה עלתה 453,000 יורו "בלבד" לכל אחד מכ-1,500 המאושרים שזכו לרכוש אותה. יש לזכור כי פורשה לא הודיעה עדיין רשמית כי תייצר את הספיידר ההיברידית, ואם כן, מתי תעשה זאת. בחודש אפריל השנה אמר מנהל הפיתוח בפורשה, כי החברה זקוקה לכ-1,000 התחייבויות-רכישה, כדי להכניס את המכונית לייצור בהיקף מוגבל. לאחר פרסום השמועות האחרונות על המחיר, סרב דובר החברה להתייחס לעניין זה, ורק אמר כי החלטה האם לייצר את המכונית תתקבל בהמשך השנה.
פורשה 918 ספיידר היברידית מציעה מנוע V8 מרכזי עם הספק מרבי של 500 כ"ס. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך בה 3.2 שניות בלבד, והיא מסוגלת גם לשמור על מהירות של 25 קמ"ש בעזרת מנוע חשמלי בלבד. יעיל במיוחד כדי למצוא מקום חניה בקרבת הקזינו במונטה קרלו. תצרוכת הדלק אמורה לעמוד על 33 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים על פחות מ-70 גרם CO2 לק"מ, נתונים לא פחות ממדהימים למכוניות בעלות נתוני ביצועים כאלה.