שתף קטע נבחר
צילום: רון כהן

תגידו לו שהוא לוהט

דודו אהרון לומד מטעויות ומאפיל על כולם, אדישות לנוכח אלבומה המרגש של דיקלה, וסוף כל סוף תעשה כובשת את קדמת הבמה. אבי שושן מבקר ומפרגן

מן הידוע הוא שלקראת הופעה בסדר גודל של היכל תרבות ובוודאי קיסריה, האמן שהולך לעמוד על במות חשובות אלו מוציא כמה שירים למינוף ההופעה ולחיזוק את קצב מכירת הכרטיסים.

 

על אחת כמה וכמה בתקופה כזו שבה הופעות במקומות כאלו כבר מזמן חצו את גבול הטעם הטוב, והפכו מבילוי חינני למעמסה לא פשוטה בכמות בלתי נתפסת של הופעות ובהן מופיעים כמעט כל הטאלנטים בז'אנר המזרחי.

 

התחרות על כיסו של הצרכן אינה פשוטה, ורוויה באינספור מאבקים בין האמנים ואמרגניהם. כולם מנסים לשכנע אותך לבוא דווקא לשלהם כשבדרך נפרד המבלה מכמה מאות שקלים למחיר הכרטיסים, שאינם כוללים את עלות הנסיעה למקום כמו קיסריה, והופכים את הבילוי להוצאה כספית גדולה למדי.

 

לכן, נאלצים מעריצים רבים להחליט באופן קר למי ללכת - לאייל גולן בנוקיה או למשה פרץ בקיסריה? כולם טובים, כולם חכמים ולכולם יש בעיקר את הלהיט התורן הגדול שלעיתים רבות הוא הפקטור הסופי בהחלטה לאן ובעיקר למי ללכת.

 

דודו אהרון: לא מוותר ומצליח

במלחמה זו, עם זאת, נראה שיש נכון לעכשיו מנצח בולט שעומד מעל כולם בקצב בלתי נתפס של להיטים שהוציא בחודשים ספורים בלבד ושמציב אותו כזמר הלוהט של הקיץ. "לא מוותר", "כסף ואלכוהול", המגה להיט "תגידו לה", ועכשיו בלדה חדשה ודווקא לא רעה בשם "מילים פשוטות" מצליח דודו אהרון להאפיל על כולם.

 

האמת כל הכבוד לאהרון, לפחות הוא לומד מטעויות. אחרי שצבר ביקורות רבות על הגעתו החפוזה להיכל התרבות, הוא כבר לא לוקח סיכונים ובעיקר לא מוכן להפסיד סכומי עתק בפתיחת אולמות, ואימץ חודש לפני קיסריה את כל הכישרון שיש לו לטובת מטרה אחת – מילוי הפארק הענק בשני לילות רצופים.


אהרון. כבר לא ישאלו מה ההבדל בינו לבין קובי פרץ (צילום: דודו אזולאי)

 

הפעם אני מהמר שאהרון כבר יצליח במשימה וימלא את השורות ללא צורך בחלוקת אלפי כרטיסים למקורבים. איך אני יודע? אולי מהסיבה המטומטמת ביותר אבל בשבילי היא סוג של אינדקציה. אם להופעה הראשונה שלו בהיכל התרבות אף לא אחד רצה להטריח עצמו לבוא איתי, הרי שעכשיו כבר תור הקופצים גדול יותר משל כל אמן אחר שהלכתי להופעה שלו לאחרונה (והלכתי לכולם).

 

אבל לא רק החבר'ה מהשכונה הם הסממן שלי להצלחה שכן אם הייתי הולך רק לפי תחושות הבטן שלהם הייתי מכריז שציון גולן הוא זמר העשור. את הגושפנקה הסופית קבלתי רק לפני כמה ימים, במסגרת פגישה אקראית עם מכרה מבוגרת ממוצא אשכנזי שמנויה לאופרה ואין לה שום אוריינטציה כל שהיא לז'אנר.

 

כבר בתחילת השיחה היא שאלה אותי בהתלהבות "תגיד, מי זה הדודו אהרון הזה שכולם מדברים עליו?!" ואני אומר, אם הדיירת הפלצפנית של מגדל תל אביבי יוקרתי, חובבת המותגים ואנינת הטעם כבר שואלת על הזמיר הצעיר הרי שאהרון יכול להיות רגוע, עכשיו כבר אף אחד לא ישאל מה ההבדל בינו לבין משה פרץ?!.

 

 

דיקלה: על אדישות ורגישות

קבלתי השבוע לידי את "ארלוזורוב 38", אלבומה החדש של דקלה ופשוט התמוגגתי. אם יורשה לי לחלוק עם קולגתי תימורה לסינגר, אלבומה השלישי של דקלה לא פחות ממעולה, ויש בו כמה שירים מצמררים עד כדי דמעות ושירים נוספים שלא מתיימרים לעשות הרבה מלבד טוב על הנשמה.

 

ונשמה יש לדקלה, בכמויות שמסופק אני לכמה יוצרות כמוה יש בארץ היום. כל שיר ניחן בטקסט מעניין ולחן מיוחד, ובליווית קולה יוצא הדופן של דקלה הופך אותו לפנינה של ממש ולראיה - אני מוצא עצמי חורש על האלבום ללא הפסקה ומתרגש מכל האזנה כל פעם מחדש.

 

לצערי, הרדיו מתעלם כמעט לגמרי מהאלבום, והקהל הרחב לא נחשף אליו, וחבל שכן זה אלבום שלא נופל אפילו מאלבומים כמו "הכל עד לכאן" של עמיר בניון או "אוהבת אותך יותר" של ריקי גל וראוי היה לפרגון ובעיקר ליותר פתיחות.


דקלה. זמרת ויוצרת עם נשמה ועם קול יוצאי דופן. מתוך עטיפת האלבום

 

חוסר הפרגון של הרדיו לא עובר מעל הראש של דקלה, דווקא בימים שבהם היא הייתה אמורה לחגוג את צאת היצירה שעבדה עליה קשה כל כך. "אני מרגישה מצוין עם הדיסק. הקהל בהופעות מגיב אליו בצורה מדהימה והמכירות שלו מצוינות וזה מה שחשוב לי. אבל, צר לי בשביל הקהל הרחב יותר שהוא לא נחשף לאלבום בגלל הצורך בתיווך של הרדיו שלא מפרגן לאלבום". אומרת דקלה בכנות.

 

 

 

"יש להם, לאנשי הרדיו, צרות אופקים שבגללה הם לא מפרגנים לזמרת שעובדת קשה ובמקום לתמוך בי הם נמצאים במין קליקה סגורה וצרת אופקים. כל הזמן יש טרנד וקבוצה מסוימת של סגנון שהרדיו נסחף אחריו ואין פרגון אמיתי לדברים קצת שונים, דברים שהם מחוץ לקופסה. זה מאכזב אותי בתור אמנית אבל יותר מכל בתור אזרחית".

 

הזמן של תעשה

משהו אופטימי לסיום. יפעת תעשה, אשתו של אריק סיני וזמרת מצוינת בזכות עצמה הוציאה בימים אלה את "אליך" – שיר בכורה ומקסים מתוך מה שבתקווה יהיה אלבום חדש. את קולה של תעשה, אם שמה לא אומר לכם כלום, אתם בעיקר מכירים בזכות הדואט עם מיקי גבריאלוב שליווה את הטלנובלה "לחיי האהבה".

תעשה שמלווה כבר שנים אחדות את בעלה בהופעות, מבינה גם היא כעת, שעם קול ומראה כובש כמו שיש לה, הגיע הזמן  לעבור לקדמת הבמה ולצעוד קדימה. משום מה, אני מאמין שגם בעלה ישמח לפנות בשבילה את הבמה ולצפות בהצלחתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יפעת תעשה עוברת קדימה
צילום: אילן בשור
לאתר ההטבות
מומלצים