שתף קטע נבחר

 

"רציתי לעבור בנק עוד לפני השביתה, ולא עברתי"

לקוחות רבים של הבינלאומי כועסים על עובדי הבנק וההנהלה על הסבל שהשביתה גורמת להם, אבל מצאנו לקוחה שדווקא מודה להם: "השירות כל כך גרוע שרציתי לעזוב גם ככה, אבל השביתה נתנה לי את הדחיפה"

התקשורת מוצפת בתלונות של לקוחות הבנק הבינלאומי, שזועמים על הנזק שגורמת להם השביתה בבנק, הנמשכת כבר קרוב לשבועיים. במהלך השביתה פרסמנו אלפי טוקבקים של לקוחות נזעמים, שחלקם הגדול אף הודיעו שיעזבו את הבנק מיד בתום השביתה. אבל מסתבר שיש לקוחות שדווקא מרוצים מהשביתה - שבזכותה, הם אומרים, הם יעזבו את הבנק. 

 

 

סיגלית פרל מרמת גן, היא לקוחה מהסוג הזה. פרל מקבלת את שכרה בצ'קים, וכמו לקוחות רבים נוספים, היא לא קיבלה את שכרה בגלל השביתה. "מזל שאני בחורה אחראית והגעתי לשביתה בפלוס", היא אומרת, "אחרת הייתי בבעיה רצינית. גם ככה, אני יוצאת מופסדת - אני צריכה למשוך כסף בכספומט של בנק אחר. מי שסובל יותר זאת אמא שלי, שהיא אישה מבוגרת שלא בודקת דברים במחשב, ולכן אין לה מושג מה מצב החשבון שלה". 

  

"אבל אני מודה להם על השביתה הזאת. רציתי לעבור בנק עוד לפני השביתה, ולא עברתי. עכשיו, השביתה נתנה לי את הדחיפה לקום ולעשות את זה. התחלתי לבדוק מה קורה בבנקים אחרים ולהתארגן לפתוח חשבון בבנק אחר, ואני רוצה לעשות את זה עוד במהלך השביתה, ואחרי השביתה לסגור את החשבון בבינלאומי", מספרת פרל.

 

"אני לקוחה שלו מזה הרבה שנים, מתוך הרגל, שהתחיל בזה שהמשפחה שלי לקוחה שם. אף פעם לא הייתי מרוצה. זה בנק גרוע. יש להם מעט סניפים, שקשה להגיע אליהם, והעמלות שלהם ענקיות, והם גובים עמלות מוזרות. לפני שבועיים, קצת לפני השביתה, הפקדתי שני צ'קים, ובטעות חתמתי עליהם פעמיים. גבו לי עליהם 38 שקלים. הגעתי לסניף ורבתי עם הפקידים, אז הם עשו אתי פשרה, והורידו לי 19 שקלים. מה ההגיון?".

 

השווית את העמלות שלהם עם בנקים אחרים?

 

"כן. בדקתי בבנקים גדולים יותר, ושם המצב פחות גרוע, למרות שבנק קטן יותר היה אמור לתת תנאים טובים יותר".

 

מה את חושבת על השביתה עצמה? מי אשם, ההנהלה או העובדים?

 

"ההנהלה. העובדים צודקים במאה אחוז. אני לא בקיאה בפרטים, אבל אני מסכימה גם עם העיקרון, שיש הסכם עבודה כתוב עם ההנהלה והיא צריכה לעמוד בו, וגם מבחינת הדרישות שלהם: אם הבנק כבר לוקח ממני כל כך הרבה עמלות, אז יש לו מספיק כסף ושלפחות ישתף את העובדים. שישבו, ידברו אתם ויסגרו עניין. אבל נראה לי שכשזה יקרה אני כבר לא אהיה שם".

 

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה לטענותיה של פרל: "העמלה ששילמה הלקוחה במקרה האמור, שבבינלאומי עומדת על 19 שקל, עולה בבנק המזרחי 19.2 שקל ובפועלים 18.8 שקל. להגיד שהבינלאומי יקר, אחרי שנעשתה לה הנחה והיא שילמה עמלה אחת במקום פעמיים כנדרש, זה לא הוגן". בקשר לשביתה נמסר מהנהלת הבנק: "אנחנו קוראים לעובדים לחזור לעבודה בהקדם".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
הבנק הבינלאומי הראשון: "חשבתי גם ככה לעזוב"
צילום: מאיר פרטוש
צילום: יריב כץ
עובדי הבנק הבינלאומי: "הם צודקים, אני עוזבת"
צילום: יריב כץ
מומלצים