שתף קטע נבחר
 

מבחן מסלול: סיטרואן חשמלית בלה-מאן

מכונית הקונספט החשמלית של סיטרואן, הסור-וולט עם 300 כ"ס ומראה מהמם, נבחנה במסלול לה-מאן הצרפתי. בניגוד לצפוי, אין לחברה הצרפתית תכניות כלשהן להשתתפות במירוץ 24 השעות המפורסם

יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן בחנה לאחרונה את מכונית התצוגה החשמלית "סור-וולט"- אשר הוצגה בעבר בתערוכת הרכב בז'נבה - במסלול לה-מאן המפורסם. הסור-וולט ערכה מספר הקפות במסלול המארח את מירוץ הסיבולת המפורסם בעולם, 24 השעות של לה-מאן.

 

 


 

הסור-וולט עושה שימוש בשני מנועים חשמליים המספקים 300 כ"ס יחדיו, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך חמש שניות בלבד, ומגיעה למהירות מרבית של 260 קמ"ש. זוג סוללות ליתיום-יון במשקל כולל של 140 ק"ג, מעניקים אפשרות נסיעה של 200 ק"מ בין טעינות. יש להניח שמדובר בנתון תיאורטי בלבד, שכן לבטח לא מדובר בנהיגה בתנאי מסלול. מכונית התצוגה נטענת, כך סיטרואן, תוך שעתיים בלבד ממקור מתח מתאים - או במילים אחרות, שקע הטענה ייעודי. היא מסוגלת להטען גם משקע ביתי, אך פעולה זו תארך כ-10 שעות.

 

מידותיה של הסור-וולט הן 385 ס"מ לאורך, 187 ס"מ לרוחב ו-120 ס"מ בלבד בגובה. נהגת המירוץ הבלגית ונינה איקס (בתו של אחד מגדול נהגי המירוץ בהיסטוריה, ג'קי איקס), שהתחרתה בעבר במירוץ 24 השעות של לה-מאן, בחנה את הסיטרואן החשמלית. בהודעה לעיתונות צוטטה הנהגת כאומרת שהסיטרואן מרגישה ממש "כמו מכונית מירוץ אמיתית, עם פוטנציאל מבטיח לעתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נהגת המירוצים ונינה איקס, אהבה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים