שתף קטע נבחר
 

חקירת מערכת היגוי - צרות חדשות לטויוטה?

לאחר שביקש מטויוטה מסמכים הנוגעים לתיעוד בעיות קודמות, דורש בית משפט אמריקני מיצרנית הרכב היפנית להגיש מסמכי תיעוד נוספים - הפעם מדובר בבעיות במערכת ההגה

הצרות של טויוטה מגיעות בצרורות. יצרנית הרכב הגדולה בעולם נדרשת להגיש לבית משפט פדראלי בארה"ב מסמכים הנוגעים לבעיות במערכת ההגה. מטויוטה נמסר כי החברה האם ביפן, כמו-גם חברת הבת המשווקת את מכוניות החברה בארה"ב, משתפות פעולה עם הרשויות. בטויוטה בחרו לציין כי בזימון לחקירה לא ציין בית המשפט באיזה דגמים מדובר, ולכן תעביר את מלוא התיעוד הקיים ביחס לכל דגמיה.

 

יש להניח כי בקשת תיעוד זו מגיעה בעקבות חקירה שפתחה הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) לפני מספר חודשים. יצרנית הרכב הואשמה כי דיווחה באיחור של כשנה על בעיות במוט ההגה בטנדר מדגם היי לקס, למרות שתיקנה את הבעיה ביפן שנה מוקדם יותר. טויוטה ארה"ב הודיעה בתחילה לרשות הממונה, כי הריקול אינו נוגע לדגמים שנמכרו בארה"ב, אך ב-2005 חזרה בה.

 


מדובר כך נראה בפרק נוסף בשרשרת הצרות שפוקדת את היצרנית בשוק האמריקני בפרט, ובעולם בכלל. פרשת התקלות במכוניות החברה, אשר פגעה במוניטין המצוין של טויוטה בתחילת השנה, הביאה בסופו של תהליך לקריאה לתיקון של כ-9 מיליון מכוניות מדגמים שונים של היצרניות לקסוס וטויוטה. בחודש פברואר השנה זומנה חברת טויוטה לבית משפט פדראלי, כדי להציג מסמכים הנוגעים לבעיות המצערת שגרמו להאצות לא מתוכננות, כמו גם לבעיות בלמים בדגמי הפריוס ההיברידית.

 

לאחרונה התפרסם כי חוקרים מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, יחד עם מומחים בסוכנות החלל אשר בדקו את הנושא, הגיעו למסקנה כי חלק ניכר מהתאונות להן גרמה האצה לא מתוכננת לכאורה, נגרמו כתוצאה מתפעול לקוי של מערכות הרכב על-ידי הנהג. בטויוטה הגיבו לממצאים בקורת רוח, ואמרו כי גם אצלם מתועדות תאונות רבות שנגרמו מבלי שהנהג אף הפעיל את מערכת הבלימה. עם זאת, תגובת טויוטה הייתה כי החברה אינה מתכוונת בינתיים לפרסם את ממצאיה, לפני ששאר הגופים החוקרים יסיימו את מלאכתם.

 

בינתיים שילמה טויוטה קנס בסך 16.4 מיליון דולר לרשויות האמריקניות, וזאת עקב "תגובה איטית מדי לבעיות ההאצה". כמו-כן עומדות נגד החברה יותר מ-325 תביעות מקומיות ופדראליות בארה"ב, כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב. בעקבות פרשת הריקולים של טויוטה, שוקל הקונגרס האמריקני לשנות את החקיקה הנוגעת לבטיחות כלי הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טיוטה שוב נקראת לבית המשפט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים