הונדה סילבר-ווינג 400 - מחיר הגודל
הונדה הציעה אצלנו קטנוע 400 סמ"ק חריג, עם יותר צילינדרים והספק, אבל גם עם בעיה שיווקית - תג-מחיר גבוה שהפך אותו ללא תחרותי. האם כעת, לאחר הוזלה משמעותית, הוא הופך כדאי לרכישה?
הסילבר-ווינג של הונדה מהווה חריג בנוף קטנועי ה-400 סמ"ק בישראל, ובעצם בעולם כולו: הוא היחיד בנפח זה עם מנוע דו-צילינדרי. במפתיע, הונדה לא טרחה להתאים את המנוע לקטגוריית רישוי A1, המוגבלת להספק של 33 כ"ס; הספק המנוע הוא הגבוה ביותר בקטגוריית הנפח: 39 כ"ס. והוא זקוק לכך, בהתחשב בעובדה שהוא גם הקטנוע הכבד ביותר בקטגוריה.
אלא שעקב הספק מעל הרף, הוא דורש רשיון-נהיגה בלתי מוגבל. והוא דורש גם כיס עמוק: לפני הורדת המחיר המשמעותית, קשה היה למצוא צידוק למחירו שהיה גבוה ב-30% ממתחריו היפנים הישירים. היום הוא עדיין קטנוע ה-400 סמ"ק היקר ביותר, אך פער המחיר נחתך בחצי. האם עכשיו הוא ראוי יותר לרכישה?
רץ למרחקים ארוכים, ויש לכך מחיר (תצלום: תמר עמית)
שורה תחתונה
אין ספק כי יש יתרונות מהותיים למנוע דו-צילינדרי. פעולתו חרישית וחלקה במיוחד, גם במהירויות גבוהות. הקטנוע משייט למרחקים בנינוחות מרשימה ובמהירות, בנוחות גבוהה במיוחד. צריך רק לזכור כי זהו קטנוע שפחות מתאים לסביבה עירונית ושימוש יומיומי, ומרגיש בבית ברכיבה למרחקים ארוכים במהירויות גבוהות, כאשר הוא עמוס בשני נוסעים. הצורך ברישיון A בלתי מוגבל הוא חסרון של ממש, אך במידה ורישיון הרכיבה שלכם אינו מוגבל, אין לו מתחרים בקבוצת הנפח שלו.
חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע
הונדה SW-T400 | |
מנוע-קירור
|
2 ציל', 399 סמ"ק, 8 שסת', הזרקת דלק, מים |
הספק מרבי
|
39 כ"ס / 8,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 3.85 קג"מ / 6,500 סל"ד |
תמסורת | וריאטור |
מהירות מרבית מדודה | 152 קמ"ש |
גובה מושב | 740 מ"מ |
צמיג קדמי | 14-120/80 |
צמיג אחורי | 13-150/70 |
מיכל דלק | 16 ליטר |
תצרוכת דלק (מבחן) | 20.0 ק"מ/ליטר |
טווח נסיעה תיאורטי | 320 ק"מ |
מחיר | 52,900 שקל |
אחריות | שנתיים, ללא הגבלה |
עלות אחזקה | כ-5,200 שקל ל-24,000 ק"מ |
מנוע וביצועים: אם הנסיון הקודם שלכם הוא עם קטנועים קטנים יותר (או קטנועי 400 אחרים), הרי שצפויה לכם חווית רכיבה שונה. המנוע פועל חלק ורציף, ללא הפעימות האופיניות לבוכנה בודדת, וגם נשמע אחרת. עם 39 כ"ס, לא מפתיע שפעולת המנוע נמרצת והתגובות חזקות בכל סל"ד; הזינוק מהמקום מיידי ומהיר, וטיפוס לסל"ד גבוה אינו מפר את שלוות המנוע שנותר חלק ונעים עד 140 קמ"ש ומעבר. עם זאת, הביצועים מאכזבים מעט. למרות יתרון ההספק, ובין היתר עקב משקלו הגבוה (247 ק"ג), הקטנוע הגדול אינו מהיר מדגמי 400 אחרים. בהתחשב במשקל ובמהירויות הגבוהות יחסית, צריכת הדלק סבירה.
מהירות מרבית מעשית (זקוף): 152 קמ"ש
זיוף מד מהירות: 5-6%+
צריכת דלק ממוצעת: 20.0 ק"מ לליטר
טווח רכיבה (תיאורטית): 320 ק"מ
קוטר סיבוב (בין מדרכות): 540 ס"מ
גובה טיפוס מדרכה (עד מגע גחון): 16.5 ס"מ
תנועה עירונית: הממדים הגדולים והמשקל הגבוה, הופכים את הסילבר-ווינג למסורבל בתנועה עירונית. מצד שני, יציבות כיוונית טובה מקלה על תנועה בין מכוניות, וכך גם המנוע שתגובותיו לינאריות וצפויות. המיתלים הרכים והנוחים מתמודדים היטב עם רחובות משובשים, ואילו המושב הנמוך מעניק ביטחון גם לרוכבים נמוכים. ממד האורך פוגע בקוטר הסיבוב וביכולת הטיפוס על מדרכה.
תנועה בין עירונית: כאשר הכביש נפתח והמהירות עולה, המיתלים נותרים רכים ונוחים, אך מצד שני מגלים כי הקטנוע הגדול אינו אוהב פניות, ומעביר תחושת היגוי מעורפלת ולא בטוחה. עם עליית המהירות יתנדנד הקטנוע באופן מטריד, והרוכב ירגיש פחות בנוח. לחץ אוויר מדויק בצמיגים ישפר אמנם במידת מה את ההרגשה, אך הסילבר-ווינג הוא ללא ספק קטנוע ה-400 הפחות-ספורטיבי בשוק.
נוחות: בנוסף למיתלים מפנקים, ההונדה מציע מושב מרווח, נוח ותומך באופן יוצא דופן - גם ליושב מאחור, הנהנה גם מרגליות אחוריות נשלפות. מפתיע לגלות כי המרווח לברכי הרוכב מוגבל מעט, ורוכבים גבוהים ימצאו עצמם נתקלים בחיפוי הפלסטיק הפנימי. לכפות הרגליים אין בעיה כזו, והן נהנות משפע מקום ומדרכי-רגליים קדמיים-אלכסוניים. מיגון הרוח של המשקף הרחב והגבוה יעיל מאד.
בלמים: לא ברור מדוע מסתפקת הונדה בבלם דיסק קדמי יחיד בכלי כה כבד ומהיר. עם זאת, מערכת הבלימה המשולבת מצוינת: הפעלת מנוף הבלם האחורי גורמת גם להפעלת הבלם הקדמי ולעצירות בטוחות והחלטיות. הבלם הקדמי אינו מפעיל את האחורי, ועוצמתו בינונית בלבד.
שימושיות: לוח המחוונים אנלוגי ברובו, עם שני מחוונים ראשיים גדולים למהירות וסל"ד, ושניים משניים לטמפרטורת מנוע ומצב הדלק - סידור עדיף מבחינתנו על תצוגות ה-LCD הלא תמיד קריאות באור שמש. יש גם צג עגול וקטן, המשמש לתצוגת שעה ולמידע ממחשב הדרך. מתחת למושב נמצא תא ענק-ממדים, המכיל זוג קסדות שלמות ללא בעיה. המושב נפתח לפנים ונתמך על-ידי זרוע פניאומטית, אך אינו מתרומם די הצורך. חבל גם שאין מיתלה-שקיות. מיכל הדלק מציע תכולה גדולה במיוחד של 16 ליטר. קחו רק בחשבון שמד הדלק מראה כי הוא ריק לחלוטין, כאשר בפועל נכנסו 12.5 ליטר בלבד.
מחיר, אחריות, אחזקה: לאחר ההוזלה האחרונה, עומד מחירו על כ-53,000 שקלים, יקר בכ-8,000 שקלים מקטנועי ה-400 של ימאהה וסוזוקי - תוספת מוצדקת במקרה של שימוש בין-עירוני מהיר. האחריות היא בת שנתיים, ללא הגבלת ק"מ. גם עלות האחזקה אינה גבוהה במיוחד, בוודאי בהתחשב בגודל ומספר הצילינדרים. טיפול 24,000 ק"מ - הכולל כיוון שסתומים והחלפת רצועת הינע - הוא היקר - כ-2,500 שקל. העלות המצטברת ל-24,000 ק"מ היא כ-5,200 שקל.