העתיד הירוק של הונדה
עד שנת 2012 תחל הונדה לשווק מכוניות חשמליות והיברידיות הנטענות מרשת החשמל. האם בכך רומזים ביצרנית היפנית כי בכוונתם לזנוח את טכנולוגיית תאי הדלק?
הונדה, יצרנית הרכב השניה בגודלה ביפן, תחל ב-2012 למכור מכוניות חשמליות ומכוניות היברידיות הנטענות מרשת החשמל. במסיבת עיתונאים שכינסה, הודיעה הונדה כי בכוונתה להגדיל משמעותית את היקף הייצור של דגמים היברידיים, מ-6% מכלל הדגמים המיוצרים כיום, ל-10% עד שנת 2015. בכירי היצרנית לא סיפקו פרטים אודות הדגמים שיוצעו ב-2012, אך מסרו כי הדגמים ההיברידיים נסמכים על טכנולוגיות קיימות.
ראוי לזכור כי למרות שבעשור האחרון הייתה אחת היצרניות היחידות שהציעו דגמים היברידיים, נשארה הונדה מאחור בפיתוח טכנולוגיות "ירוקות" - גם בגלל בחירתה בהנעה היברידית שבה המנוע החשמלי רק מסייע למנוע הבנזין, ואינו יכול לפעול עצמאית, וגם בגלל מחוייבות ארוכת-שנים להנעת "תאי דלק", הנסמכת על שימוש במימן.
לוח הזמנים שמציגה הונדה, לפיו תציע בארה"ב וביפן מכונית היברידית "נטענת" ב-2012, מציב אותה בעמדת נחיתות מול יריבתה הגדולה, טויוטה, שתחל כבר בשנה הבאה למכור גרסה של הפריוס, הניתנת לטעינה מרשת החשמל. הונדה עלולה למצוא עצמה מפגרת גם מול יצרניות אחרות, כמו פולקסווגן ויונדאי, שמתכננות להציג מספר דגמים היברידיים בעתיד הקרוב.
"בהתחשב בכך שטויוטה עומדת להציג רכב היברידי 'נטען' כבר בשנה הבאה, תוכניות הונדה ל-2012 אינן בכיוון הנכון, וממחישות את הפער הטכנולוגיה בין שתי היצרניות", אומר בכיר בחברת השקעות יפנית. כדאי לזכור כי גם בעניין מכוניות חשמליות הונדה נמצאת בעמדת נחיתות - וזאת בעיקר מול ניסאן היפנית, שתחל למכור עוד השנה את ה"ליף" החשמלית.