Panasonic V20: פלזמה לכל התכנים
פנסוניק מציגה יורשת ראוייה ל-V10 המוצלחת, המציגה ביצועי תמונה מעולים, קישוריות אינטרנט ואפשרות להתקנת מצלמת סקייפ - אך ללא תמיכה בעברית. בדקנו
כעת, מגיע הדגם המחליף, טלוויזיית הפלזמה V20. זהו דגם המשתייך לסדרה V שהינה אחת מתחת לבכירה ביותר (סדרת ה- Z), אך כזו שחדשה יותר מהבכירה ולכן מציעה מספר חידושים.
בסדרת ה- V, ניתן למצוא שני דגמים (כל אחד מהפ מוצע במספר גדלים), דגם ה- V20 מיועד לספק איכות תמונה נטו בדו ממד, מי שרוצה 3D, ירכוש את ה- VT20 היקרה יותר.
V20 מול V10
מבט ראשון ב- V20, מגלה מסך אלגנטי יותר למראה, עם מסגרת אפורה-ברונזה שמחליפה את המראה השחור הקודם.
גם גוף המסך שונה. בדגם הקודם V10 חלקו העליון של הגוף היה דק והפך לעבה יותר מהאמצע ומטה. לעומתו, ב- V20 העניינים שונים ורוב שטחו של גוף המסך עבה יותר, אבל מבט אל תוך חרכי האוורור בגב מעלה עובדה מעניינת: המאווררים של ה- V10 נעלמו ובמקומם הופיעו גופי קירור פאסיביים - מה שכמובן מעלים את הסיכוי לתקלה מכנית במאוורר ותורם לשקט הפעלה מוחלט.
בנוסף, נראה כי קיים חלל ריק וגדול יחסית בתוך גוף המסך, אולי הוא מנוצל לצרכי אוורור יעיל יותר - או נופח במטרה להבדיל את ה- V20 מהדגם היוקרתי Z1 של פנסוניק שעוביו 2.54 ס"מ בלבד.
עוד ב - dtown: שארפ ישראל משיקה טלוויזיות LCD Quattron
התמודדות עם השתקפויות
כאשר שתי הטלויזיות כבויות, גוון הפאנל שונה, אם ב- V10 ישנו גוון ירקרק, הרי שב- V20 הוא הפך לאפור עם נגיעת סגול - עדות לצפוי קדמי חדש. יכולת התמודדות עם השתקפויות דומה למדי לזו של ה- V10, אבל הגוון שנגלה לעין בחדר מואר מאוד הוא כאמור אפור סגלגל ולא ירקרק כבעבר.
למעשה, אין ממש בעיית השתקפויות שנכרת לעין, אבל התמונה הופכת לחיוורת כאשר החדר מואר מאוד.
על החיבורים אין יותר מדי מה להרחיב. הם דומים לאלו של ה- V10 וגם כאן נפקד מקומם של חיבורי הסקארט (המומלצים עבור חיבור ממיר רגיל של YES או HOT), נוספו מספר חיבורי מולטימדיה, עליהם נרחיב בהמשך.
אפשרויות כיול נרחבות
אחד התחומים בו ניתן להבחין בשיפור מול הדגם החולף, הינו סעיף כיול התמונה, שכולל יותר אפשרויות משחק למשתמש המתקדם.
בדומה למסכי טלויזיה אחרים ה- V-20 כוללת מצבי תמונה קבועים מראש כמו Normal, Cinema, Dynamic ועוד. משתמשים מתקדמים ימצאו הפתעה בתפריט ה- SETUP, בדמות יש מצב הכיול isfccc . עם הפעלתו מתווספים לחגיגה מצבי תמונה חדשים ותפריט כיול מתקדם, חובבי הכיול יתענגו על מגוון האפשרויות העומד בפניהן, שהורחב בהחלט ביחס לדגם V10 הקודם.
תפריט הכיול המתקדם מתווסף לכל מצבי התמונה הרגילים, אבל במצבי התמונה החדשים - Professional1 / 2 יש אפשרויות נוספות, הממצות כל גרם בפוטנציאל המסך. ניתן לכוון באופן נפרד את איזון הלובן וגם לטפל בצבעי היסוד באופן פרטני, כמו גם את ערך הגמא. נוספו אפשרויות כמו נעילת ערכי הכיול (למניעת מחיקתם או שינוי בטעות), כמו גם היכולת להעתיק ערכים של כניסה אחת אל אחרות.
עוד ב - dtown: שארפ LE810 LCD – מסך ארבעת הצבעים, ביקורת
איכות תמונה
ה- V20 מציעה שיפור נראה בצבע השחור. נראה שהציפוי הקדמי בעל הגוון השונה מבעבר, תורם לענין. כמו כן, בניגוד למסכי LCD, גם כאלו עם מנגנוני ניגודיות דינמיים למינהם, אין בפלזמה הילה שמתווספת לעיתים סביב עצמים בהירים המוצגים על רקע שחור.
עוצמת הארה המסך חזקה למדי, ניתן להגיע גם אל לבן בוהק, ביחד עם השחור.
את הבחינה, פתחנו בסצינת הבדיקה הקבועה מתוך "קזינו רויאל", כאן, מציגה ה- V20 שחורים יפים למראה, בצירוף פירוט מרשים של חלקי התמונה הכהים, זאת בצוותא עם שאר צבעים תוססים בתמונה.
אם בחרתם להוריד את הבהירות אל מתחת לנקודת המחדל שלה, למשל אל הערך מינוס 8 או בסביבתו, מומלץ לשנות את ערך הגמא, מ- 2.2 אל 2.0 בכדי לקבל פרטים נוספים בחלקי התמונה הכהים.
סצינה מתוך "שרלוק הולמס" מפגינה חדות של פרטים בתמונה (קיר הלבנים בצד ימין), בתוספת גוונים שמצליחים להעביר במדויק אווירה של יופ אפור, זאת מבלי לגלוש אל תחום של חוסר חיות, גם בתוך גוונים אפרפרים - חומים, ניתן למצוא רבגוניות מרשימה, בתוספת תחושה של עומק שדה.
תמונת החייל, גיבור הסרט "כפרה", מלאה פרטים עדינים (המדים הצבאיים), שימו לב גם לרזולוציה המצויינת של ענפי העצים הירוקים, גבעולי העשב הצהוב ואפילו פרחים ורודים. גם כאן, ישנה תחושת עומק, תלת ממדיות במבט אל תוך היער ששרוי בערפל.
אופי הצבעים טיפה שונה מזה של ה- V10, נראה שהציפוי מוסיף מעט גוון כתמתם לדמויות בוורוד, זה לא משהו שגורע במיוחד מהטבעיות, עדיין מדובר במסך בעל יכולת הצגת גוונים מרהיבים ולא מלאכותיים לעין.
כאן, בדוגמא מתוך "האביר האפל", ניתן לראות כי מדי השוטרים הצועדים בטקס הלווית המפכ"ל, הינם שחורים לעין (גם הכובעים) וזה בהחלט מוסיף לאפקט ההנאה, במיוחד בסרט ששמו מסתיים במילה "האפל".
שליחות קטלנית 4 - כאן מפגינה ה- V20 את יכולת הניגודיות שלה, בהציגה טווח דינמי נאה ביותר המציג פירוט בחלקי התמונה הבהירים וגם בכהים.
מנגנון חדש אחר שהתווסף לסדרה הנכנסת, הוא חידוד רזולוציה – Resolution Enhancer, שמחדד את העניינים בתמונה, באופן לא אגרסיבי במיוחד (ניתן לבחור במספר רמות) ומבלי לטעון את המסך בהפרעות או תופעות לוואי כפי שהתרגלנו אליהם במסכי העבר.
ומה עם תמונה בתנועה?
בתפריט ה- SETUP, מופיעה האפשרות המוכרת של מנגנון החלקת התנועה, שמתייחס באופן שונה אל תכני 24p (בשם 24p Smooth Film) מול תכני בקצבי פריימים אחרים, זהו המנגנון המוכר מהדגמים הקודמים, אם כי נראה שהוא עושה כאן עבודה טובה יותר, יש עדיין תופעה של הילות המופיעה מסביב לעצמים נעים במהירות, אך אפקט ההחלקה נראה טבעי יותר לעין.
עוד ב- dtown: חברת LG משיקה מסכי פלזמה חדשים בישראל
לסיכום פרק ה- HD בתמונה, כדאי להזכיר גם את יתרונותיה של טכנולוגיית הפלזמה בדמות זוית צפיה בלתי מוגבלת מעשית וחוסר רגישות לזליגות אור למיניהן.
שידורי SD
איכות התמונה בשידורי טלויזיה רגילים היא זו המוכרת מדגם ה- V10. מדובר באחת מטלויזיות המוצלחות יותר בהתמודדות עם אתגר שידורי ה- SD בישראל.
מנגנון מתחית התמונה - JUST המוכר משאר דגמי פנסוניק, מותח את שול ימין ושמאל בתמונה ומשאיר את מרכזה ללא עיוות.
Viera Tools - קישוריות וניגון קבצי מולטימדיה
ה- THP-50V20 מוסיפה לראשונה בישראל בדגמי פלזמות פנסוניק, קישוריות רשת. בחיבור ראשוני, בודק מעבד המסך המצאותה של גרסת תוכנה חדשה, הורדת גרסת התוכנה ארכה כ- 9 דקות, לאחר מכן יש לכבות ולהדליק את המסך מהמתג הראשי ואז מתבצע הליך התקנה שאורך כ- 2-3 דקות, חשוב לציין כי ערכי כיול הכניסות השונות אינם נמחקים בתהליך העדכון.
כניסה לתפריט המולטימדיה, מתבצעת דרך לחצן ה- Viera Tools בשלט:
כאשר בוחרים באפשרות הכניסה למסך האינטרנט, מתגלה מסך ה- VIERA CAST הראשי, שמציג בגרפיקה נאה מספר חלונות, כל אחד מהם מייצג שירות / אתר אינטרנט אחר, כרגע פעילים חמישה: בלומברג, יוטיוב, מזג אויר, פיקסה ו- Skype.
שירות סקייפ מאפשר לנהל שיחות ועידת וידאו, היישר ממסך הטלויזיה, ערכת מצלמת סקייפ עבור מסכי פנסוניק אמורה להיות זמינה לרכישה החל מחודש יולי.
דף מזג האויר מסודר בצורה נעה לעין, מציג את כל הנתונים החשובים, כולל מפת לווין מעודכנת, זאת ממגוון אתרים בעולם, כולל ישראל.
כפי שכתבנו בעבר, פנסוניק מתעקשת לתכנן ולעצב את שירותי האינטרנט שלה באופן עצמאי, נראה שהם עושים עבודה טובה בהתאמה למסך.
יש שלושה "מסכי אתרים", הכוללים שישה ריבועים בכל אחד מהם, כרגע שני המסכים הנוספים ריקים עם הודעת COMING SOON, נמתין להתפתחויות. נגן הבלוריי של פנסוניק שסקרנו בעבר הכיל אפשרות כניסה אל שני אתרים, כאן יש כבר חמישה, כולל סקייפ.
ניגון קבצי מולטימדיה
אופציה חדשה שנוספה היא MEDIA SERVER, ש"שואב" מהמחשב, קבצי אודיו / וידאו / תמונות שנתמכים ע"י WIN7, כך שעל MKV ותרגומים בעברית אין על מה לבנות עדיין.
בנוסף, ניתן לנגן קבצי מדיה מכניסת ה- USB וכרטיסי זיכרון SD, פורמטי הוידאו הנתמכים הם TS / PS (ב- MPEG2), קבצי AVCHD ו- DivX.
שלט ה- V29 זהה כמעט לזה של ה- V10, מלבד העלמותו של לחצן ה- PIP והחלפתו ב- Viera Cast והוספת אותיות ABC על מקשי המספרים, בעבור הקלדת אותיות בחיפוש באתרי אינטרנט למשל.
סיכום
ה- V20 מתגלה כשדרוג אבולוציוני מכובד, היא מציעה שיפור במספר תחומים בהשוואה לדגם הקודם - כמו אפשרויות כיול נרחבות יותר, שחורים טובים יותר, חיבור אינטרנט, שיפור בתמיכה בניגון קבצי מדיה, כניסות USB ואפשרות להתקנת מצלמת סקייפ עבור שיחות וידאו. ה- V20 מהווה אטרקציה בפני עצמה, עבור חווית צפיה בכל מגוון סוגי התכנים, לקטנים (SD) ולגדולים (HD).
Panasonic THP-50V20
ציון:
יתרונות: איכות תמונה משובחת, בתכני SD וגם HD, קישוריות רשת, אפשרות להתקנת מצלמת SKYPE
חסרונות: תמיכה לא מושלמת במגוון פורמטי מדיה דרך הרשת או USB, אין תמיכה בכתוביות עברית ברשת / USB.
שורה תחתונה: מסך מעולה ומומלץ
מסך פלזמה - 13,900 ש"ח, כולל אחריות לשנה + 4 (על חלקים) של יורוקום פנסוניק
ערכת וידאו סקייפ - 990 ש"ח
מפרט טכני
גודל מסך: 50 אינץ'
יחס מסך: 16:9
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
רזולוצייה בתנועה: 1080 קוים
ניגודיות דינמית: 5,000,000:1
זמן תגובה:0.001ms
אפשרות כיול ISFccc
מנגנון החלקת תנועה: קיים, כולל תכני 24p
תמיכה בשידור: HDMI 60p/50p/30p/24p,Component 60/p/50p
חיבורים - וידאו: 2XS-Video/4XAV In/2XComponent/RGB-PC/4XHDMI 1.3, יציאת וידאו קומפוזיט
חיבורים - אודיו: יציאת אוזניות, יציאה אופטית דיגיטלית, 4 כניסות RCA
כניסת מדיה: רשת קוית, USB ,SD Card
מידות ללא סטנד: רוחב 122.4 ס"מ, גובה 77.1 ס"מ, עומק 9 ס"מ
משקל כולל סטנד: 29.5 ק"ג
צריכת חשמל ממוצעת: 425 וואט
לכל סקירות הטלוויזיות