המירוץ לצמרת של פולקסווגן
יו"ר פולקסווגן חוזר ומסמן את המטרה של הקונצרן: להפוך ליצרן הרכב הגדול בעולם עד 2018. האתר הכלכלי בלומברג מדווח כי עד שנה זו, מתכנן הקונצרן להכפיל פי 3 את נתח השוק שלו בארה"ב
"המטרה שלנו ידועה ושאפתנית". יו"ר פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, חזר והתחייב אתמול (ג') כי עד 2018 יעקוף הקונצרן את טויוטה, ויהפוך ליצרן הרכב הגדול בעולם. כך מדווח האתר הכלכלי בלומברג. "המאמצים שלנו להפוך ליצרנית הרכב מספר 1 בעולם כוללים גם את השוק האמריקני, משום שיש לנו סיכוי להשיג כאן צמיחה משמעותית", אמר וינטרקורן, והוסיף כי "בכוונתנו להפוך את פולקסווגן למותג הנמכר ביותר גם בארה"ב".
בלומברג גם מדווח כי וינטרקורן הציג את חזונו בכל הנוגע לכלי רכב חשמליים והיברידיים. לדבריו, פולקסווגן - שמשקיעה מדי שנה כ-6.5 מיליארד דולר על מחקר ופיתוח - "תהיה היצרנית שתכניס לייצור המוני את המכונית החשמלית שמתאימה לכל אחד". וינטרקורן העריך כי כי עד 2018 יגיע היקף המכירות של מכוניות חשמליות והיברידיות ל-3% מסך המכירות של היצרנית.
פולקסווגן תציע בארה"ב ב-2013 גרסה חשמלית של הגולף או של ה"אפ" העירונית. כבר השנה תחל היצרנית לשווק בארה"ב את הגרסה ההיברידית של הטוארג החדש, וב-2011 תוצע גרסה היברידית של הג'טה. בלומברג מציין כי וינטרקורן מדגיש את חשיבותו של השוק האמריקני גם בנוגע לכלי רכב חשמליים והיברידיים - במיוחד לאור כוונת היצרנית להכפיל פי שלושה את נתח השוק שלה בארה"ב, מכ-2% כיום ל-6% עד שנת 2018.
"פולקסווגן מנסה להוכיח שהגעה מאוחרת לשוק אינה בהכרח דבר רע", אומר לבלומברג אנליסט גרמני. "הם רק לעתים רחוקות ראשונים, אבל לרוב הם נכנסים לשוק עם מוצרים בשלים. יש להם מחלקת פיתוח חזקה, ועמדה נוחה בשוק האירופי".