שתף קטע נבחר
 

נמוכים ונשים: הסיכוי להיפגע בתאונה גבוה יותר

מועדון המכוניות האירופי ניתח מספר גדול של תאונות דרכים, והגיע למסקנה: לנהגים נמוכים ולנשים יש סיכוי גבוה בעד 50%, להיפגע בתאונות דרכים

נמוכים ונוהגים? הסיכוי שתפגעו באופן חמור בעת תאונה גבוה יותר. מכוניות נוסעים מתוכננות באופן מובן למגוון רחב של נהגים. מתוך כוונה להציע את הרכב לכל אחד, מכונית אמורה לספק את הצורך לכל המידות. נמוכים וגבוהים, רחבים וצרים, רזים ושמנים. למשל, מושב הנהג אמור להיות גבוה מספיק כך שיאפשר ראות טובה גם לנהגים נמוכים, אבל באותה עת לאפשר גם לנהג גבוה במיוחד לנהוג, מבלי להפגע מהתקרה.

 

אלא שמחקר בנוגע לבטיחות נוסעים ברכב, אשר התפרסם לאחרונה על-ידי מועדון המכוניות האירופי, מגלה כי למרות האמור, המכונית שומרת פחות טוב על נהגים נמוכים יחסית, ומעניקה רמת בטיחות גבוהה יותר לנהגים גבוהים. מסקנה זו אומתה על-ידי מבחני ריסוק. "נתקלנו בכך באופן מקרי לחלוטין, בעת ניתוח מידע של נפגעים קשים מתאונות דרכים", אמר זיגפריד ברוקמן, ראש מכון המחקר לתאונות דרכים בגרמניה. ממצאים מפתיעים נוספים מלמדים כי הסיכוי של נהגת להפגע באורח חמור בתאונות דרכים, גבוה בעד כ-50% לעומת נהגים זכרים. המחקר הקיף קרוב ל-200 תאונות בהן נרשמו פגיעות רב-מערכתיות לנוסעים.

 

עורכי המחקר דורשים כעת מיצרניות הרכב לשים דגש רב יותר על בטיחות נהגים נמוכים. לדבריהם, מרבית מערכות הבטיחות כיום מתוכננות לנהגים בגבוה ממוצע של 1.80 מטר, ואינן מותאמות לנהגים נמוכים משמעותית מגבוה זה. כדוגמה הם מביאים את מיקום כרית האוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים