שתף קטע נבחר
 

פרארי מנצחת, אבל בלי שום שמחה

אלוף העולם לשעבר, פרננדו אלונסו, נזקק להוראות קבוצתיות כדי לזכות במירוץ שנערך בגרמניה. פליפה מאסה, אשר הוביל את המירוץ בפרארי השניה, קיבל כנראה הוראה לאפשר לו לעקוף. בשלב ראשון נקנסה הקבוצה ב-100 אלף דולר על-ידי ה-FIA. כעת היא עשויה לספוג עונש כבד יותר

עונת הפורמולה 1 של 2002, המירוץ באוסטריה. רובנס באריקלו, אז נהג פרארי, מוביל המירוץ והנהג היותר-מבריק בקבוצה לאורך כל סוף השבוע, נדרש על-ידי מנהל הקבוצה דאז, ז'אן טוד, לפנות דרך לנהג הפרארי השניה - מתחרה בשם מיכאל שומאכר. ז'אן טוד, אגב, משמש כיום כראש ה-FIA, ארגון הגג של הספורט המוטורי העולמי. בפניה האחרונה של המירוץ מאט הנהג הברזילאי, ושומאכר זוכה. הסערה שעוררה ההוראה הזו, המנוגדת לרעיון התחרותיות, גרמה בין היתר לאיסור מוחלט של הוראות קבוצתיות בתוך קבוצות פורמולה 1.

 

עונת הפורמולה 1 של 2010, המירוץ בגרמניה, היום (א'). פליפה מאסה, הנהג הברזילאי של פרארי, מוביל במירוץ הפורמולה 1. הקבוצה האיטלקית, שמוצאת עצמה מפגרת אחר קבוצות רד-בול ומקלארן, נואשת להשיג כמה שיותר במירוץ בו היא מוצאת עצמה שולטת. פרננדו אלונסו, פעמיים אלוף העולם ובו קבוצתו של מאסה, מתקרב לאחרון. לפתע שומע מאסה באוזניות את ההודעה הבאה: "אלונסו מהיר ממך". לכאורה, הודעה חשובה לנהג, אך מעשית לאיש אין ספק. המשמעות היא: "אלונסו צריך לעקוף, האט בהזדמנות הראשונה ואפשר לו לחלוף על פניך ללא קרב". מאסה מציית, אלונסו מנצח.

 

  • לאחר הפארסה ב-2002: אוהד מאוכזב

 


העיקול הראשון במירוץ, וטל נותר מאחור

 

החל לגמרי אחרת

2 אלפיות שניה בלבד במקצה הדירוג, זה הפער בין סבסטיאן וטל ברד-בול שזינקה ראשונה למירוץ בגרמניה, לבין פרננדו אלונסו בפרארי, שזינק שני. אחד ממקצי הדירוג הצמודים בהיסטוריה, נתן את האות לזינוק צמוד, אולי אף צמוד מדי ולא לגמרי ראוי. עם הזינוק עסק לכאורה וטל בחסימת דרכו של אלונסו שמימין. עד כדי כך, שנדמה היה כי הנהג הספרדי ימצא עצמו נדחס אל גדר הבטיחות. אלא שהמהלך הלא-לגמרי-ראוי של וטל, עלה לו בהובלה ואולי אף במירוץ כולו. העיסוק באלונסו מנע מווטל להוביל על פליפה מאסה שזינק שלישי, ואשר מיד עבר להוביל. אלונסו? אף הוא הצליח לחלוף על-פני וטל במהלך מרהיב.

 

גם כניסתם ההכרחית של המובילים לרחבת הטיפולים, לא שינתה דבר בסדר. הרביעייה המובילה, עם לואיס המילטון במאסף, שמרה על מקומה. אלונסו המתוסכל מאובדן מקומו, ניסה מדי פעם לעקוף את בן קבוצתו המוביל, אך למרות שהיה מהיר ממנו ללא ספק (ולאורך כל סוף השבוע), לא הצליח לממש את היתרון. כל זאת עד ההקפה ה-48, בה נשמע לפתע קולו של מכונאי פרארי, אשר אמר למאסה כי אלונסו מהיר יותר. והשאר הוא היסטוריה.

 

אלונסו סיים ראשון, מאסה שני ווטל אשר לחץ עליו בשלבי הסיום, שלישי. רביעי סיים המילטון לפני ג'נסן באטן בן קבוצתו, ומארק וובר ברד-בול השניה, רוברט קוביצה ברנו וניקו רוזברג במרצדס - שוב לפני מיכאל שומאכר בן קבוצתו, שסיים תשיעי בלבד. את הנקודה האחרונה צבר ויטאלי פטרוב ברנו השניה.

 

בהודעה לאחר המירוץ, הודיעה ה-FIA כי היא קונסת את פרארי בסכום של 100 אלף דולר עקב הפרת התקנון. אלא שעניינה של הקבוצה הועבר גם לעיון ה-WMSC (ההתאחדות העולמית לספורט מוטורי), אשר עשויה להחליט על עונש כבד יותר.

 

תוצאות המירוץ, הוקנהיים, גרמניה:

 

1. פרננדו אלונסו, פרארי

2. פליפה מאסה, פרארי

3. סבסטיאן וטל, רד בול 

4. לואיס המילטון, מקלארן

5. ג'נסון באטן, מקלארן

6. מארק וובר, רד בול

7. רוברט קוביצה, רנו

8. ניקו רוזברג, מרצדס

9. מיכאל שומאכר, מרצדס

10. ויטאלי פטרוב, רנו

 

אליפות הנהגים:

 

1. לואיס המילטון, מקלארן, 157 נקודות

2. ג'נסון באטן, מקלארן, 143 נקודות

3. מארק וובר, רד-בול, 136 נקודות

4. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 136 נקודות

5. פרננדו אלונסו, פרארי, 123 נקודות

6. ניקו רוזברג, מרצדס, 94 נקודות

7. רוברט קוביצה, רנו, 89 נקודות

8. פיליפה מאסה, פרארי, 85 נקודות

9. מיכאל שומאכר, מרצדס, 38 נקודות

10. אדריאן סוטיל, פורס-אינדיה, 35 נקודות

 

אליפות הקבוצות:

 

1. מקלארן, 300 נקודות

2. רד-בול, 272 נקודות

3. פרארי, 208 נקודות


פורסם לראשונה 25/07/2010 18:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גראנד פרי גרמניה: פרארי לפני רד בול
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים