הרכבת באוגוסט: למרות הצפיפות - סגירת קווים
למרות עליה צפוייה במספר הנוסעים בחודש אוגוסט, החליטה רכבת ישראל לסגור את הקווים העמוסים בין תל אביב לבאר שבע ודימונה, דווקא במהלך השבועיים האחרונים של החופש
ברכבת ישראל מתכוננים לאוגוסט צפוף במיוחד בקרונות, ונערכים בהתאם. בין היתר מדווח אתר הרכבת על ביטול שירות מקומות שמורים בקרונות המתאימים לכך. אלא שממש במקביל, ודווקא בשבועיים האחרונים של החודש והחופש הגדול, העמוסים ביותר בנוסעים, הוחלט להשבית את הקווים מתל אביב לבאר שבע וירושלים - שני הקווים שאך נפתחו מחדש לאחר סגירה של 10 ימים.
ברכבת מסבירים כי הפסקת הקו לירושלים ולבאר שבע היא לצורך עבודות תשתית באזור רמלה. "במסגרת הכפלת המסילה לדרום, ישנו צורך בביצוע מסילה בתוואי חדש באורך של כ-900 מטר באזור רמלה, על-מנת לאפשר את המשך עבודות הכפלת קטע לוד-רמלה", אומרים ברכבת ל-ynet. "עבודות אלו מאלצות גם סגירת כביש 44 ברמלה על-פי הנחיית משטרת ישראל. על-פי נתוני המשטרה, בתקופה זו ישנה ירידה בתנועת כלי הרכב בכביש זה", מוסיפים שם.
קו הרכבת בין תל אביב לירושלים בשני הכיוונים, יסגר ביום ה' (19.8), ויפתח לתנועה סדירה רק ביום א' (29.8). ברכבת ישראל מסבירים כי הסגירה היא לצורך ביצוע עבודות תשתית. התחנות אליהן ומהן לא ניתן יהיה להגיע ברכבת, הן רמלה, בית שמש, גן החיות התנכ"י ומלחה (בירושלים).
קו הרכבת בין תל אביב לבאר שבע ודימונה יסגר ביום ד' (18.8). הרכבת האחרונה לדרום (131), האמורה להגיע לתחנת באר שבע-מרכז ב-23:43, תסיים נסיעתה בתחנת קריית גת ב-23:04. הקו יפתח מחדש ביום א' (29.8). מרכבת ישראל נמסר כי סגירת הקו לבאר שבע דווקא בשבועיים האחרונים של אוגוסט, מועדפת על-ידי סטודנטים הנמצאים בתקופה זו בחופשה ואינם זקוקים לשירותי הרכבת.
התחנות אליהן ומהן לא ניתן יהיה להגיע במהלך תקופת הסגירה הן: קריית גת, להבים-רהט, אוניברסיטה ומרכז (באר שבע) ודימונה.ברכבת מבהירים כי רכבות הנוסעים בקו נהריה-חיפה-תל אביב, יסיימו ויחלו את נסיעתן בתחנת ההגנה (תל אביב).